تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
۰
plusresetminus
معاون رییس جمهور گفت: تفکر انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس موجب شد به لطف الهی و همت کسانی که در دفاع مقدس و انقلاب نقش آفرینی کردند، امروز جمهوری اسلامی به یکی از قدرت‌های دفاعی در منطقه تبدیل شود.
با تاسی از مکتب شهدا و تکیه بر توان داخل به یکی از قدرت‌های دفاعی در منطقه تبدیل شدیم
به گزارش راه آرمان؛ محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرنگار رهیاب در خرمشهر اظهار داشت: بینش و رویکرد مردم در دفاع مقدس موجب اقتدار و عزت کشور و پویایی نهال انقلاب اسلامی شده است و ما با بهره گیری از الگوی دفاع مقدس و ایستادگی می توانیم کشور را در مسیر مولفه های اقتدار پیش ببریم.

وی افزود: باید از جنگ به عنوان یک واقعه سرزمینی یاد شود زیرا تفکرات انقلاب اسلامی در دفاع مقدس موجب شد تا به لطف الهی و به همت کسانی که در این انقلاب نقش آفرینی کردند، امروز به عنوان یکی از قدرت های دفاعی جهان باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه امروز صنعت دفاعی کشور ما رشد روز افزون داشته و ما توانسته ایم با تکیه بر پتانسیل ها و ظرفیت های خود و با تاسی از مکتب دفاع مقدس و با بهره مندی از تلاش های شهدای هسته ای، در زمینه هسته ای در جایگاه خوبی قرار بگیریم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ذر ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص برنامه جمهوری اسلامی در تداوم فعالیت های صلح آمیز و دانش هسته ای علیرغم سنگ اندازی های غربی ها به منظور جلوگیری از پیشرفت ایران در زمینه فناوری های هسته ای ،گفت:  آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند با نفوذ و ارتباطات سیاسی، روابط ما را خارج از چارچوب قوانین و مقررات کنترل کند و به ما اتهام بزند، ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا شیطنت ها و نفوذ صهیونیست ها به ایران اتهام بزنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مقررات روابط حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت می‌کند، گفت: مقررات و روابط ما فنی و حرفه ای است و نفوذ، ارتباط و تاثیر سیاسی نمی‌تواند روابط ما را از چارچوب قوانین و مقررات آژانس خارج کند.

اسلامی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران عنوان کرد: این سفر در راستای تعامل متقابل بود و تلاش ما این است که هرگز اجازه ندهیم دشمن با شیطنت و نفوذ صهیونیست‌ها به ایران اتهام بزنند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به پیشرفت کشور درصنعت دفاعی و علوم پایه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی با استفاده از پتانسیل‌ و ظرفیت‌های داخلی و با تاسی از مکتب شهدای هسته‌ای، توانایی و بهرمندی از دانش هسته ای را روز به روز افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcj8ievouqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین