تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵
۰
plusresetminus
مدیر مسئول روزنامه کیهان با برشمردن شکست‌های آمریکا در برابر کشور ما، جنگ شناختی را آخرین اهرم باقی مانده شیطان بزرگ برای مقابله با ایران دانست و با اشاره به پیچیدگی این جنگ، از لزوم به میدان آمدن همه نیروهای علاقمند به انقلاب سخن گفته و تأکید کرد تاکنون پیروزی با ما بوده و ضعف و افول آمریکا روز به روز نمایان‌تر می‌شود.
خاورمیانه ویترین شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا/ جنگ شناختی آخرین اهرم دشمن علیه کشور ماست
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هفتمین جلسه از سلسه جلسات «جهاد تبیین» به همت بسیج اساتید استان اصفهان با حضور حسین شریعتمداری، سیاستمدار کهنه کار کشور و مدیر مسئول روزنامه کیهان، در بستر سامانه برگزاری همایش‌های مجازی دانشگاه آزاد واحد دولت آباد برگزار شد.
وی آغاز تقابل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران را از بنا نهادن حکومتی با اسلام ناب محمدی توسط امام خمینی -رحمة الله علیه- و خارج کردن اسلام ناب از عرصه تئوری به عرصه عمل دانست چرا که این حکومت دارای درگیری ماهوی با آن چیزی بود که در جهان در جریان بود و مدیریت جهان را در دست گرفته بود و به همین سبب نیز جنگ جمهوری اسلامی با حکومت طاغوتی استکبار جهانی را پایان پذیر ندانست مگر این که یا ما دست از اعتقادات خود برداریم یا دشمن خوی شیطانی خود را کنار بگذارد.
*دشمن همه اهرم‌های فشار علیه کشور ما را از دست داده است
شریعتمداری با بیان این که دشمن تاکنون از همه امکانات خود نظیر جنگ تحمیلی، جنگ شهرها، نفوذ دادن عناصر خاص و غیره استفاده کرده و دیگر اهرم‌های کمی برای مقابله با ما برایش باقی مانده است، گفت: هرچند دشمن طی این سال‌ها موفقیت چشمگیری کسب نکرده است اما جنگ ادامه دارد و نباید از آن غافل شد و امروز نیز حربه مورد استفاده او، جنگ نرم است.
این چهره شناخته شده انقلابی تصریح کرد: اساس جنگ نرم بر این قاعده بنا شده است که انسان‌ها آن طور عمل می‌کنند که تفکر می‌کنند و اگر بتوان افکار عمومی را مدیریت کرد می‌توان رفتار جامعه را در اختیار گرفت.
مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار کرد: واقعیت این است که در اصل حمله را ما شروع کردیم و دشمن در حال دفاع از دستاوردهای خود است البته نه به این معنی که ما جنگ افروزی کردیم بلکه این که ما خواستیم حق خودمان را بگیریم، شروع کار ما با خارج کردن منطقه از دست دشمنی بود که سال‌ها این منطقه را به تسخیر خود در آورده بود.
شریعتمداری با اشاره به این که از ابتدای انقلاب تاکنون در جنگ بین ما و دشمنانمان این ما بودیم که رشد داشتیم و دشمن ما بود که روز به روز منفعل‌تر می‌شد، تأکید کرد: در جنگ نرم تاکنون پیروزی با ما بوده است و اکنون مهم این است که از این به بعد هم چنین باشد، چون دشمن جنگ را به ابعاد پیچیده‌تری کشیده است.
این روزنامه نگار انقلابی بیان کرد: حکومت‌هایی قبل از انقلاب اسلامی ایران، اسلامی نام داشتند اما حکومت آن‌ها تعارضی با منافع استکبار نداشت مانند کشور ترکیه و به همین سبب مورد دشمنی آمریکا نبود اما تفکری انقلاب اسلامی آن تفکری بود که دشمن از آن واهمه داشت و همان تفکری بود که وقتی به لبنان صادر شد حزب الله را ساخت که به طور باورناپذیری با دست خالی پنجمین ارتش قدرتمند و مسلح جهان یعنی رژیم صهیونیستی را شکست داد، وقتی به سوریه صادر شد جیش الشعبی را ساخت که هجمه عظیم و بی رحمانه داعش و هم پیمانانش برای براندازی حکومت بشار اسد را بعد از سال‌ها جنگیدن و هزینه کردن ناکام گذاشت، وقتی به یمن صادر شد از گروهی با دستان خالی محور مقاومت انصار الله را ساخت که هفت سال نیروهای ائتلاف عربستان را مستأصل کرد.
*عرصه جنگ شناختی
سخنران وبینار جهاد تبیین بسیج اساتید دانشگاه اصفهان بر مبنای گزارش‌های ناتو عنوان کرد: ناتو تا سال 2020 میلادی عرصه‌های جنگ را به پنج عرصه زمین، دریا، هوا، فضا و سایبری تقسیم کرده است ولی امروزه عرصه دیگری به نام جنگ شناختی را به عرصه‌های مبارزانی خود افزوده است.
این سیاستمدار کهنه کار اصولگرا هدف جنگ شناختی را مختل کردن سیستم محاسباتی طرف مقابل از طریق ارائه اطلاعات غلط و زمینه سازی‌های هدف‌دار و به عبارت دیگر در اختیار گرفتن آن دانست که در دو بعد مردم و جامعه نخبگانی و مدیران اجرایی می‌شود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اظهار این که وظیفه ما در جنگ شناختی، شناخت ترفندهای حریف و راه‌های مقابله با آن است، گفت: هر چند دشمن با همه توان به میدان آمده است اما نقطه ضعف بزرگش نداشتن پیام حق است لذا تلاش می‌کند این پیام را به شکلی که خودش می‌خواهد در قالبی که خودش تعریف می‌کند ارائه دهد تا هدف خود را محقق کند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: نقطه قوت حریف رسانه‌های فراگیر و قدرتمند او است و هرچند ما در این زمینه در حد و اندازه حریف نیستیم اما از اول انقلاب تا الان و به ویژه در سال‌های اخیر این فاصله را کمتر کرده‌ایم مثلاً با ارسال ماهواره نور دو که در شبانه روز 16 بار به دور کره زمین می‌چرخد و اطلاعات را مخابره می‌کند قدم سخت افزاری خوبی برای خودکفایی در زمینه تلویزیون‌های ماهواره‌ای برداشته‌ایم و دیگر تحریم دشمن در این رابطه اثرگذار نخواهد بود.
وی با اشاره به معنی عبارت جهاد و تلاش هدفمند علیه دشمن، اولین گام در جهاد تبیین را فهم جایگاه و داشته‌های خود عنوان کرده و در همین جهت افزود: امروز بسیاری از فاکتورها به نفع ما است که یکی از این فاکتورها زیاد بودن جمعیت نیروهای انقلابی است.
این روزنامه نگار افزود: با وجود زیاد بودن جمعیت نیروهای انقلابی و خودی، اعلام نکردن این موضوع سبب شده این تصور گاهاً به وجود بیاید که تعداد ما کم است لذا یکی از ضروریات امروز این است که نشان دهیم که هستیم و این مسأله باید به انحای مختلف توسط نیروهای پایبند به انقلاب نشان داده شود.
*جنس مذاکرات وین
مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه به تبیین موضوع مذاکرات وین پرداخت و تصریح کرد: قبل از بر سر کار آمدن دولت جدید از آن طرف فشار بود و از این طرف انفعال تا این که مجلس طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها را تصویب کرد و بعد از آن چرخه تغییر کرد. در این قانون آمده بود زمانی که طرف مقابل تعهدات خود را عملی نکرد ما هم تعهداتمان را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم و این ادامه پیدا کرد تا رسید به لغو پروتکل الحاقی که ایران به صورت داوطلبانه آن را پذیرفته بود و در این زمان صدای غرب درآمده و به تکاپو افتادند.
شریعتمداری گفت: وضعیت الان ما با گذشته تفاوت دارد و اکنون ما به دنبال این هستیم که اول تمام تحریم‌ها برداشته شود، طرف مقابل تضمین دهد که دیگر تحریم‌ها را وضع نخواهد کرد، راستی آزمایی کنیم و بعد زیر بار خواسته‌های آن‌ها برویم.
این چهره سیاسی کشورمان عنوان کرد: در حقیقت در این مذاکرات ما آمریکا را تحریم کرده‌ایم و اجازه ندادیم وارد میز مذاکره شود هر چند اکثر این‌ها بازی است که آمریکایی‌ها می‌کنند و با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند زیرا محال است آمریکا تحریم‌ها را لغو کند چون در این صورت هیچ برگ برنده دیگری برای او باقی خواهد ماند.
وی افزود: طبیعتاً ما باید دنبال لغو تحریم‌ها باشیم ولی نباید آن را اولویت بدانیم بلکه ما باید به دنبال خنثی کردن تحریم‌ها باشیم زیرا همان طور که گفته شد آمریکا تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد ولی ما می‌توانیم با خنثی کردن این تحریم‌ها اهداف خود را به پیش ببریم و اقتصاد خود را بهبود ببخشیم همان طور که از زمان استقرار دولت جدید این اتفاقات افتاده و ما شاهد از سرگیری فعالیت حدود دو هزار کارخانه و واحد تولیدی که به تعطیلی کشیده شده بودند هستیم و همچنین شاهد صادرات نفت و بازگشت پول نفت به فروش رفته هستیم.
این چهره انقلابی تصریح کرد: هرچند این مذاکرات با مذاکرات برجام، نبرد در یک عرصه است اما تفاوت‌های اساسی با برجام دارد و از موضع اقتدار است نه ضعف.
*ریشه حمله روسیه به اوکراین/ خاورمیانه ویترین شکست‌های پی‌درپی آمریکا
مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روند افول آمریکا، از درگیری‌ها و مشکلات عدیده شیطان بزرگ سخن به میان آورد و از کدر شدن ارتباط آمریکا با کشورهای عمده تولید کننده نفت در خلیج فارس و دست دوستی دراز کردن به سمت ونزوئلایی که سال‌ها آن را تحریم کرده بودند، سخن گفت.
شریعتمداری اظهار کرد: این که روسیه جرأت پیدا کرد به اوکراین حمله کند به خاطر این بود که ما آمریکا را تحقیر کردیم و خاورمیانه را به ویترین شکست‌های پی در پی آمریکا تبدیل کردیم.
وی گفت: واقعیت این حمله این بود که طی پیمانی که بین رؤسای جمهور شوروی و آمریکا نوشته شد، قرار بود شوروی موشک‌های اتمی خود را جمع کند و در مقابل آمریکا متعهد شود بیش از این ناتو را گسترش ندهد و موشک‌های اتمی ناتو در ترکیه جمع آوری شود اما بعد از فروپاشی شوروی سابق، امریکایی های این کار را نکردند و حتی تمامی کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی را عضو ناتو کردند که این عهدشکنی و تلاش ناتو برای گسترش هر چه بیشتر در مرزهای روسیه، زمینه حمله روسیه به اوکراین را فراهم کرد.
این روزنامه نگار متذکر شد: روسیه اعلام کرده است قصد تسخیر اوکراین و ماندن در این کشور را ندارد و تنها به دنبال تغییر رئیس جمهور این کشور و تعهد دادن مبنی بر نپیوستن به ناتو است.
*نشانه‌های افول آمریکا
سخنران هفتمین نشست مجازی «جهاد تبیین» بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که حکومت فعلی اوکراین ماحصل توطئه انقلاب رنگی آمریکا در این کشور است، کمک نکردن آمریکا به زلنسکی علیرغم وعده کمک دادن به او را موجب ایجاد این سؤال در اسرائیل و عربستان بیان کرد که آیا در صورت رودررویی با ایران، آمریکا به ایشان کمک خواهد کرد یا مانند اوکراین تنها خواهند ماند؟
مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: بالا رفتن قیمت نفت، ضربه سنگینی به امریکا بود و در کنار آن عدم تمکین اروپایی‌ها از امریکا برای تحریم نفت و گاز روسیه نشان دهنده افول بیش از پیش ایالات متحده است.
شریعتمداری افزود: اروپایی‌ها می‌گویند در جنگ جهانی دوم جنگ، خرابی‌ها، تسخیر سرزمین‌ها و بمباران شهرها برای ما بود و آمریکا یک اقیانوس با جنگ فاصله داشت و نه تلفاتی داد و نه خسارتی دید، اکنون هم در تحریم روسیه آمریکا از ما می‌خواهد فشارها را ما تحمل کنیم در حالی که خود آمریکا ذخایر نفتی زیادی دارد.
وی عنوان کرد: تئوریسین مشهور غرب که تا همین اواخر معتقد بود اینده جهان متعلق به امپریالیسم آمریکایی است چندی قبل بر افول آمریکا اعتراف کرد.
*نیروهای ملامت کننده داخلی
این تحلیلگر انقلابی کشورمان سخن رهبر معظم انقلاب را متذکر شد که فرمودند سختی‌های مسیر نباید غباری بر روی دستاوردها بنشاند و در طی مسیری که در پیش گرفتیم خللی ایجاد کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به این که نیروهای انقلابی بسیار توانمند هستند از لزوم تکرار حقایق سخن گفت و آن‌ها را از خسته شدن و ترسیدن از ملامت اصلاح طلبان در این راه برحذر داشت و تأکید کرد ضمن تلاش برای رفع مشکلات باید مسبب مشکلات کشور را معرفی کرد و همواره این مسأله را تکرار کرد.
شریعتمداری عنوان کرد: دولت سیدابراهیم رئیسی ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند و دولت را در حالی تحویل گرفته است که در دولت قبل قیمت مسکن هشت برابر، نقدینگی چندین برابر، ارزش پول ملی سقوط کرده و تحریم‌ها چندین برابر شده بود.
وی گفت: پاشنه آشیل حریف را بشناسید و آن را رها نکنید و نگویید یک بار گفتم و تمام شد، نه، باید تکرار کرد تا شبهه‌ها برداشته شود که در جهاد تبیین یکی از راه‌های مقابله با دشمن برطرف کردن شبهات است.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchxmnzm23nikd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما