تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۹
۰
plusresetminus
عرفان رحیمی گفت: صرفه اقتصادی‌ و کاربردی بودن محصول موضوع مهمی است که اگر مخترعین به آن دقت داشته باشند خیلی بهتر می توانند درعرصه کارآفرینی عمل کنند.
ساخت یونیت دندانپزشکی با یک سوم قیمت نمونه وارداتی/ صرفه اقتصادی‌ و کاربردی بودن اولویت طرح های نخبه کرمانی است
به گزارش راه آرمان؛ همزمان با ایام شعبانیه و به بهانه روز جوان تصمیم گرفتیم  یکی از نخبگان عرصه کارآفرینی را به مردم کشور معرفی کنیم.

عرفان رحیمی جوان دهه هفتادی است که ضمن گذران دوره دانشجویی در عرصه دندانپزشکی قدم های بزرگی را برداشته است.


وی خود را اینگونه به پایگاه خبری "راه آرمان" معرفی کرد: بنده عرفان رحیمی متولد ۲۸/ ۲ /۷۹ دانشجوی دانشگاه آزاد واحد سیرجان هستم که در سال ۱۳۹۷ در جشنواره خوارزمی شرکت و حائز رتبه کشوری شدم.
 
رحیمی افزود: این مسابقه دو مرحله داشت در مرحله اول جزء ۸ طرح برتر بودم و در مرحله دوم که در مجموع ۳۷ طرح داشت که جزء آنها رتبه نیاوردم اما در مرحله اول جزء ۸ طرح برتر معرفی شدم.
 
نخبه جوان تاکید کرد: از اولین اختراعات من مربوط به حرفه دندانپزشکی می شود  که اسم این طرح  جعبه دندانپزشکی نام دارد که یک ایده جدید بود. 

ساخت یونیت دندانپزشکی با یک سوم قیمت نمونه وارداتی

وی افزود:  بی شک شما اسم یونیت دندان پزشکی را بارها شنیده اید و باید گفت از معضلات این نوع از ادوات دندانپزشکی عدم بومی سازی شدن  آن در کشور است و قیمت بالای آن در بازار وارداتی است.
 
رحیمی با بیان اینکه قیمت بالای خرید یونیت دندانپزشکی و عدم وجود نمونه داخلی آن باعث شد تا اختراعی را برای کمک به کاهش هزینه های دندانپزشکی ارائه کنیم؛ گفت: اختراع ما به این گونه بود که کل تجهیزات موجود در یونیت دندانپزشکی را در یک مجموعه گردآوری کردیم.
 
وی ادامه داد: عموما تجهیزات کاربردی یونیت های ۶۰۰ میلیونی با نمونه خارجی بر روی یک مجموعه سوار می شود اما قیمت این نمونه داخلی  به  ۲۰۰ میلیون تومان رسید  و صرفه اقتصادی بسیار بالایی را ایجاد کرد.

طراحی و بومی سازی دوربین جراحی دندان پزشکی با هزینه 10 میلیونی

نخبه جوان به دومین اختراع خود در زمینه تولید دوربین های جراحی دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل بازنشستگی زود هنگام دکترهای دندانپزشک وجود دیسک گردن است برای رفع این مشکل و ایجاد دقت بیشتر جراحی های دندان دوربین جراحی دندانپزشکی را طراحی و بومی سازی کردیم.

 وی تاکید کرد:  مزیت اختراع دوربین جراحی  در این بود که می توانست بر روی فک قرار گیرد  و فرایند جراحی بر روی تلویزیون ۴۰ تا ۵۰ اینچ یا مانیتور به راحتی قابل رویت است و نیازی نیست دکتر سر خود را به سمت دندان مورد جراحی خم کند به این صورت خیلی از جزئیات را با دقت بیشتری می تواند مورد بررسی قرار دهد.
 
رحیمی در خصوص حمایت ها از طرح دوربین دندان پزشکی، عنوان کرد: این طرح وارد مرکز رشد شد و حمایت خوبی هم از آن انجام شد اما آنچه  که ما می خواهیم ایجاد یک شرکت یا واحد دانش بنیان است که این محصول را به تولید انبوه برساند.


وی افزود: نمونه صنعتی این محصول تولید شده است و خدا را شاکریم که  کارهای اولیه آن طی شده  و هم زیر نظر واحد های فناوری دانشگاه ها و هم از نظر مرکز رشد حمایت قرار گرفته است.
 
نخبه جوان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی برمیزان هزینه نمونه اولیه، گفت : نمونه صنعتی اولیه که ساخته شد نزدیک به  ۱۰ میلیون تومان هزینه برد اما اگر خط تولید انبوهی راه اندازی شود این هزینه به نسبت ارزان تر می شود و تا به ۷ میلیون یا کمتر نیز خواهد رسید.
 
رحیمی اذعان کرد: ما هم در برخی جاها متضرر شده ایم که علت عدم آگاهی خودمان بود به طور مثال روی دوربین جراحی دندان پزشکی در نمونه اولیه و کارهای تحقیقاتی هزینه زیادی را از دست دادیم  و ما در سال۹۷ حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان هزینه کردیم و بعد متوجه شدیم عملکرد دوربین ما  کاملا بدون تاثیر و فاقد کاربری است.
 
وی ادامه داد: کارما با تیم کاملا تخصصی بوده و ما در ابتدا مواد اولیه دوربین را با پرینتر سه بعدی ساختیم و تصور مان این بود که مورد تایید دندانپزشکان قرار می گیرد اما بعد خلاف آن به ما ثابت شد.

نخبه جوان اذعان کرد: برای تایید پزشکان متوجه شدیم که  باید با دندان پزشک یا مهندس پزشکی مشورت بگیریم که ازهمانجا اولین افراد وارد تیم شدند و یک متخصص برنامه نویس از یک گروه ۵ نفره وارد گروه تحقیقاتی ما شد به نام  آقای ملا محمدی که جزء بنیاد ملی نخبگان بود و در مسابقات آسیایی هم حائز رتبه شده بود و همین امر موفقیت تیم را دوچندان کرد.
 
اولین اصول اختراعات کسب آگاهی و تیم سازی مناسب است
وی به جوانان هم نسل خود توصیه کرد:  کسانی که می خواهند چنین طرح هایی را شروع کنند اول علم بازار یابی را فرا بگیرند، زیرا اکثر نخبگان در معرفی محصولات خود و در عرصه بازاریابی خیلی ضعیف هستند.
 
رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: بازاریابی محصول خیلی نسبت به تولید مهم است و ما سعی کردیم به این اصل توجه داشته باشیم و دومین مطلب که باید به آن توجه داشت صرفه اقتصادی‌ و کاربردی بودن  محصول تولیدی است و موضوع خیلی مهمی است که اگر به آن دقت داشته باشند خیلی بهتر می توانند درعرصه کارآفرینی عمل کنند.

انتهای پیام / طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcivwazzt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین