تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۶
۰
plusresetminus
در چهارمین نشست شورای جامعه روحانیت مبارز استان کرمان بر رفع بلاتکلیفی استان در تعیین مدیران برای تحقق شعارهای دولت مردمی و همچنین جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری تاکید شد.
چهارمین نشست شورای جامعه روحانیت مبارز استان کرمان برگزار شد
به گزارش راه آرمان؛  چهارمین نشست شورای جامعه روحانیت مبارز استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و مسئولین و دبیران و اعضای شورای جامعه روحانیت مبارز استان برگزار شد.

در این نشست برنامه اجرایی ۱۴۰۱ جامعه روحانیت استان در قالب ۱۲ طرح اعلام شد و مسئولین کمیته های اجرایی به تشریح طرحهای خود پرداخته و در مورد چگونگی اجرای طرحها بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست با تاکید بر اهمیت ارتباط، برنامه ریزی، هماهنگی، تلاش و همکاری اعضای جامعه روحانیت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در استان اظهار داشت: بیش از 3 هزار مسجد در سطح استان کرمان وجود دارد که یک ظرفیت عظیم برای فعالیت است.

 وی خواستار ایفای نقش بیشتر روحانیت در فعالتر شدن مساجد استان شد و افزود: مساجد باید از جوانان پر شود و این ظرفیت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

آیت‌الله احمد شیخ بهایی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بالا بردن سطح علمی یکی از وظایف روحانیت است اظهار داشت: روحانی هیچ زمان نباید احساس فارغ‌التحصیلی بکند و در همه حال باید در تمامی زمینه‌ها به روز باشد چرا که پاسخ به سوالات و ارایه مطلب بدون مطالعه ممکن نیست.

وی با بیان اینکه جهاد روشنگری و تبیین یکی از وظایف مهم امروز روحانیت است گفت: متاسفانه امروز بازار مخلوط کردن حق و باطل بسیار گرم و قوی است اما باید کار خود را انجام بدهیم چه بسا با نوشتن یا گفتن یک حرف بتوانیم عده‌ای را آگاه کنیم.

حجت‌السلام سید‌جواد موسوی دبیر جامعه روحانیت مبارز استان کرمان نیز  در این جلسه از تشکیل جامعه روحانیت مبارز در ۲۰ شهرستان‌ استان کرمان خبر داد و بیان کرد: جلسات تخصصی شهرستانی و استانی جامعه روحانیت مبارز استان با دستور کار موضوعات مختلف استان برگزار و بحث و تبادل نظر می شود.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان کرمان با اشاره به برخی از تاثیرات مخرب فضای مجازی گفت: فضای مجازی حکم شمشیر دولب دارد و استفاده روحانیت از این فضا به عنوان مهمترین و گسترده ترین ابزار تبلیغی و ارتباطی بسیار بااهمیت، مهم  وتاثیرگذار است.

وی برضرورت تولید محتواهای اسلامی و تعالی بخش و پاک در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: امروز جهاد تبیین و رفع شبهات یک ضرورت بسیار مهم جامعه است و رهبر معظم انقلاب به شایستگی بر این موضوع تاکید کردند.

حجت الاسلام موسوی یکی از وظایف جامعه روحانیت مبارز را موضع‌گیری‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: وضعیت مدیریت اجرایی  استان بلا تکلیف است و ادامه این وضعیت بسیار خسارت بار بوده و این مطلب نیاز به استدلال  ندارد بلکه از بدیهیات است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مدیران فعلی استان از دوره قبل برسرکار هستند تصریح کرد: طبیعی است در چنین وضعیتی مدیران قدرت برنامه ریزی دراز مدت و حتی کوتاه مدت نداشته باشند و بی انگیزه و بلاتکلیف باشند.
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان کرمان با تاکید بر اینکه دغدغه ما دغدغه مردم است خاطرنشان کرد: ما خواستار این هستیم که دولت برای استان کرمان هرچه زودتر تصمیم‌گیری کند تا نشاط و دلگرمی به مردم و نیروهای انقلابی برگردد و مردم شاهد عمل دولت به شعارهای خود باشند.

در این جلسه حجت‌السلام سعید مهدوی کنی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری از رسالت‌های مهم جامعه روحانیت است اظهار داشت: جهاد تبیین ابتدا باید از خود مبلغان که خواستار این جهاد هستند شروع بشود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در انقلاب و در بعد از آن و در 8 سال دفاع مقدس رشادت‌ها و تاثیرگذاری‌هایی بسیاری داشته است افزود: امروز با وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از پرچم‌های برافراشته مقاومت استان کرمان است و حاج قاسم یکی الگوی بزرگ در ابعاد مختلف است.

حجت‌السلام مهدوی کنی روحانیت را بازوان جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: یکی از مصادیق سوره عصر که خداوند ما را دعوت به آن می‌کند صبر آخرالزمان است که بحث صبر از پایه‌‌های اصلی جبهه مقاومت بوده است اما صبر بدین معنی نیست که هیچ کاری هم انجام ندهیم.

به گزارش .... در چهارمین جلسه شورای جامعه روحانیت مبارز استان کرمان تمامی اعضا بر رفع بلاتکلیفی استان نسبت به تعیین مدیریت استان تاکید کرده و وضعیت مدیریتی موجود را مانع توسعه و پیشرفت استان عنوان کردند به طوریکه با این وضعیت نه تنها استان پیشرفتی نخواهد داشت بلکه دچار عقب ماندگی هایی نیز خواهد شد که در نتیجه مردم از آن ضرر می کنند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdchwmnzw23nikd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین