کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوان کارآفرین کرمانی مطرح کرد؛

اگر مهارت آموزی باشد برای همه شغل هست/کارآفرینی خلاقانه با بهره گیری از بستر فضای مجازی

25 اسفند 1400 ساعت 6:34

مهدی قدیری هدف از چرایی ایجاد شبکه  لوازم خانگی را عدم نظارت بر قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بازار لوازم خانگی بازاری بود که روی آن هیچ نظارتی وجود نداشت و این عدم نظارت باعث شده بود که قیمت ها خیلی نوسان داشته باشند بعضی از فروشندگان قیمت  اجناس را بالاتر می دادند و بعضی دیگر پایین تر به همین علت سایت خرید و فروش را راه اندازی کردیم.



به گزارش "راه آرمان " مهدی قدیری جوان کارآفرین 23 ساله کرمانی است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: بنده در زمینه آموزش مهارت های زندگی و در عرصه  تبلیغات و لوازم خانگی فعالیت دارم.

قدیری ادامه داد: همه ی این فعالیت ها را از صفر و بدون هیچ حمایتی شروع کردم.


این جوان کارآفرین با بیان اینکه در راه رسیدن به هدف و تامین هزینه اولیه خودروی شخصی خود را فروختم گفت: برای کسب مهارتهای لازم باید آموزش می دیدم اما به واسطه اینکه این نوع آموزش در کرمان وجود نداشت مدتها به تهران سفر می کردم تا اینکه برند آموزشی خود را ایجاد کردم.


قدیری ادامه داد: بعد از فراگیری کامل آموزش ها به برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی در استان کرمان اقدام کردم و ظرف مدت سه ماه بیش از ۲۰ سمینار و کارگاه و دوره آموزشی در کرمان، جیرفت، بم، رفسنجان، سیرجان برگزار کردم.

 ۱۰۰۰ دانشجو را برای فعالیت در عرصه راه های  کسب و کار مجازی اموزش دادم

وی تاکید کرد: در مجموع سمینارها و کارگاه های اموزشی که برگزار کردم،  بیش از ۱۰۰۰ دانشجو را برای فعالیت در عرصه راه های  کسب و کار مجازی  پرورش و آموزش دادیم و خیلی از‌ همین دانشجوها اکنون  در استان کرمان  راه آموزش را در پیش گرفته و کارگاه و سمینار های آموزشی مختص به خود را برگزار می کنند.

جوان کار آفرین کرمانی به دیگر حرفه خود اشاره کرد و گفت: بعد از مدتی طی مراوداتی که داشتیم، در تهران یک شبکه واسط لوازم خانوادگی راه اندازی کردیم که در واقع به عنوان یک لینک یا واسطه قرار گرفتیم بین کسی که وارد کننده یا تولید کننده محصولات با عمده فروشان بودند .

وی هدف از چرایی ایجاد شبکه  لوازم خانگی را عدم نظارت بر قیمت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بازار لوازم خانگی بازاری بود که روی آن هیچ نظارتی وجود نداشت و این عدم نظارت باعث شده بود که قیمت ها خیلی نوسان داشته باشند بعضی از فروشندگان قیمت  اجناس را بالاتر می دادند و بعضی دیگر پایین تر به همین علت سایت خرید و فروش را راه اندازی کردیم.


قدیری ادامه داد: سایتی طراحی شد که تمامی قیمت های لوازم خانگی  را ثبت می کرد و عمده فروشان در سراسر کشور می توانستند از طریق همین سایت محصولات خود را ثبت کنند، یکی از مزیت های این سایت این بود که وقتی قیمت محصولات آنلاین قابل رویت بود، بنابر این بقیه تولیدکنندگان و واردکنندگان نمی توانستند قیمتی را بالاتر یا پایین تر عنوان کنند زیرا برخی از افراد نه به خاطر منفعت مصرف کننده بلکه برای خراب شدن بازار قیمت ها را پایین تر از حد معمول اعلام می کردند.


این جوان کارآفرین عنوان کرد: اسم این وب سایت برای خرید و فروش (تاپ مارکت نت ) است که یک سال و نیم الی دو سال راه اندازی شده است گرچه هنوز به اندازه کافی قوت نگرفته تا در اختیار عموم قرار گیرد و فعلا در اختیار دو قشر تولید کننده و عرضه کننده است  و برنامه های آن دائما در حال بروز رسانی است.

وی تاکید کرد: در چشم انداز طرح اجرایی  به زودی این بازار مجازی به صورت تبلیغات  گسترده به مردم معرفی می شود و در دسترس همه  قرار می گیرد تا  مردم هم بتوانند به صورت خرده از طریق این سایت ثبت  سفارش خرید داشته باشند و کالا به صورت عرضه مستقیم در اختیار آنها قرار گیرد.


مهدی قدیری گفت: من توانستم اثبات کنم که لازم نیست حتما برای موفق شدن در کلان شهرها  آنهم با سرمایه زیاد دنبال ثروت آفرینی بود بلکه آموزش صحیح می تواند ذهن پول ساز خلق کند و با بدست آوردن مهارت ها، تاب آوری ها ، تلاش کردن ها، موفق شد و با کل دنیا ارتباط گرفت، یعنی قدرت اینترنت و قدرت فضای مجازی است که به ما این اجازه را می دهد از هر جایی به جای دیگر  ارتباط بگیریم و بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

اگر مهارت آموزی باشد برای همه شغل هست

این جوان کار افرین عنوان کرد: متاسفانه روحیه کارآفرینی و حتی کار کردن در جوانان ما مرده است زیرا از کارفرماها سوال می شود که  آیا شما به دنبال جذب  نیروی کار هستید همه جواب مثبت می دهند و وقتی به کسانی که دنبال کار هستند می گوییم کار هست؟ می گویند نه در این کشور کار نیست، اما چیزی که بین جوانان ما نیست استمرار، تخصص و مهارت است.

وی ادامه داد:  جوان امروز ما خودش را در چند مدرک دانشگاهی خلاصه کرده است درحالی که  اگر کمی دنبال مهارت باشند، کمی تخصص بدست بیاورند و استمرار داشته باشند همه جا برای آنان کار وجود دارد و من اصلا این باور و این موضوع را که کار نیست به هیچ وجه قبول ندارم.


قدیری تاکید کرد:  همین الان که دارم با شما صحبت می کنم خود من نیاز به ۴ ، ۵ تا نیروی متخصص دارم و الان چند ماه است در استان کرمان آگهی می زنم اما کسی پیدا نمی شود، بنابراین اگر بخواهید از برادر کوچکتر تان یک نکته را داشته باشید که موفقیت های زیادی را در سن کم بدست آورده ، آن این است که مهارت و تخصص داشته کسب کنید، مسئولیت پذیر و متعهد باشید ، هم کار  هم پول هم موفقیت وجود دارد، فقط کافی است این سه موضوع و اهرمی که عرض کردم مد نظر داشته باشید.

انتهای پیام/ طهماسبی

 


کد مطلب: 125538

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125538/اگر-مهارت-آموزی-باشد-همه-شغل-هست-کارآفرینی-خلاقانه-بهره-گیری-بستر-فضای-مجازی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir