تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
۰
plusresetminus
تولید نان سنتی تیری در شهرستان جیرفت در این روزهای کرونایی موجب اشتغال بسیاری از بانوان در این شهرستان شده است.
اشتغال بانوان جیرفتی با تولید نان تیری
به گزارش راه آرمان؛ تولید نان سنتی تیری در شهرستان جیرفت در این روزهای کرونایی موجب اشتغال بسیاری از بانوان در این شهرستان شده است.

نان تیری؛ نان سنتی جنوب کرمان است و شباهت بسیاری با نان تیری که توسط طوایف دیگر پخته می شود، دارد.

فرصتی دست داد تا با احیای خوراکی‌های سنتی لحظات خاطره‌انگیز از زنان خانه‌دار جیرفتی را همراه اعضای خانواده در خانه تجربه کنیم.

این اقدام با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی پخت نان در خانه ضمن سرگرمی باعث تولید فرآورده‌هایی سالم و مطمئن برای اعضای خانواده می‌شود.

نان تیری که در جنوب کرمان پخته می شود سبک پخت خاص خودش را دارد و تا آنجایی که تحقیق شده این سبک پخت نان فقط در جنوب کرمان صورت می گیرد.

سبک پخت نان تیری توسط بانوان لر، یکی یکی است یعنی یک چونه خمیر پهن شده روی ساج آهنی قرار می گیرد تا پخته و آماده خوردن شود.

اما پخت نان تیری در جنوب کرمان به سبک دیگری است؛ ابتدا یک چونه خمیر پهن شده روی ساج قرار می گیرد اما قبل از پخت کامل یک چونه خمیر پهن شده دیگر روی آن قرار می گیرد و با یک ابزار سنتی نان ها برگردانده می شود و این کار تا تعداد زیادی از نان ها انجام می شد.

سبک پخت در جنوب کرمان باعث می شود هم نان به خوبی پخته شود و هم اینکه نان، چون بین دیگر نان ها روی ساج باقی می ماند و حرارت غیرمستقیم دریافت می کند بسیار لطیف و خوش خوراک باشد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchwmnzq23ni-d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما