تاریخ انتشار :شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
۰
plusresetminus
سردار حسین معروفی گفت: در بحث نامگذاری سال، قرارگاهی تشکیل شود و مطالبه جدی و عمومی از مسئولان در این زمینه صورت گیرد؛ چرا که استان کرمان منابعی در زمینه نخیلات، کشاورزی، معادن و غیره دارد و در این عرصه مستعد است.
اصلاح ۶۱.۵ کیلومتر سیل بند در جنوب استان توسط سپاه کرمان/ قرارگاهی برای تبیین عنوان نامگذاری سال در استان تشکیل شود
به گزارش راه آرمان؛ ظهر امروز سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت فرا رسیدن سال نو دیدار و گفتگو کرد.

سردارحسین معروفی ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال جدید و اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: خدا را شاکریم، سالی که پشت سر گذاشتیم؛ با هماهنگی و انسجام اقدامات خوبی در همه عرصه ها در استان کرمان انجام شد؛ در انتخابات، شصت درصد مردم ما در این عرصه حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه حرکت بزرگ فرهنگی در حوزه مکتب شهید سلیمانی در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی صورت گرفت، ادامه داد: به خواسته ولی امر مسلمین مبنی بر مردم کردن این کار بزرگ، در سال گذشته با عنایت و هدایت شما و زحمت جبهه انقلاب، پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان کاری به زیبایی انجام شد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، کار بسیار عمیق دیگری صورت گرفت؛ برگزاری یادواره خانگی شهیدان به عنوان یک حرکت ارزشمند فرهنگی در جامعه و استان انجام شد و استان کرمان به عنوان پایلوتی در کشور شد؛ در عرصه نظام تربیتی حلقه های صالحین با کیفی بخشی و به کمک شما و نماینده ولی فقیه در سپاه استان، اقدامات خوبی صورت گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه اجتماعی اقدامات بسیار خوبی در حاشیه شهر و شهرستان ها انجام شد و معاونت اجتماعی سپاه استان نیز فعالیت های بسیار خوبی در این راستا انجام داد و خداوند را به واسطه همه این اقدامات شکر گزاریم.

سردار معروفی ابراز کرد: در حوزه های دیگر جاهایی که نیاز بود بنا به فرمان اماممان عمل کرده ایم؛ در حوزه آبرسانی استان کرمان در سال گذشته به همت و کمک مردم، گروه های جهادی و آبفای شهرستان ها، آبرسانی 340 روستا را به متراژ 855 کیلومتر، لوله گذاری و کانال کشی انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق ادامه داد: تا سوم خرداد ماه تعداد روستاها به 409 روستا و کانال کشی و لوله گذاری هزار و 25 کیلومتر انجام خواهد شد و 47 هزار و 800 خانوار و 176 هزار نفرجمعیت از آب استفاده خواهند کرد.

وی در خصوص فعالیت های سپاه استان در عرصه کمک های مؤمنانه اظهار کرد: در سال 1400 این حوزه را با جدیت دنبال کردیم و این کار بعد از هفته بسیج با تأکید مقام معظم رهبری سرعت بیشتری گرفت و ما در چند مرحله توزیع اقلام معیشتی را انجام داده ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی ما این است که برای ماه مبارک رمضان صد هزار بسته را تأمین کنیم و 62 هزار خانواری که در چهارچوب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام هستند، قطعا تأمین خواهند شد تا ارزاق یک ماه خانواده ها را در اختیارشان بگذاریم.

سردار معروفی گفت: سال گذشته 500 واحد مسکن محرومین را تحویل داده ایم و در سال جاری ساخت 400 واحد را آغاز کرده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اقدامات سپاه استان در حوزه بهداشت در سال گذشته عنوان کرد: در زمینه اشتغال فعالیت های مناسبی با بانک های عامل و کمیته امداد امام(ره) در سراسر استان شروع شده است اما این کافی نیست؛ چرا که ما اعتقاد داریم بنگاه های اقتصادی استان، پای کار اشتغال نیستند؛ اگر پول بنگاه های اقتصادی ما که امروز سرازیر در بانک مرکزی تهران است به کرمان برگردد، می توان هزاران شغل برای مردم ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در حوزه سیل، همه مجموعه سپاه که در توانمان بود را پای کار آوردیم و دستگاه های مهندسی سپاه را سی روز در منطقه نگهداشتیم در شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان و کهنوج  بردیم و توانستیم 61.5 کیلومتر سیل بند را اصلاح و 16 کیلومتر لایه روبی انجام داده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور سپاه تهران در رودبار جنوب اظهار کرد: احداث 110 خانه، توزیع 110 بسته معیشتی، آبرسانی به 63 روستا و 10 هزار توزیع بسته های معیشتی از سوی سپاه تهران صورت گرفته و ساخت منازل در حال انجام است.

سردار معروفی تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی در عرصه مکتب شهید سلیمانی پیش بینی مان این است که با همت همه بتوانیم این حرکت مردمی را به یک میلیون نفر در استان کرمان برسانیم و آن زمان است این مکتب برای همیشه جاری و ساری خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: به نظر می آید و اگر صلاح می دانید (خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کرمان) مطالبه جدی و عمومی شود و ما نیز کمک می کنیم که نامگذاری سال را نگذاریم تبدیل به شعار شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در بحث نامگذاری سال، قرارگاهی تشکیل شود و مطالبه جدی و عمومی از مسئولان در این زمینه صورت گیرد؛ چرا که استان کرمان منابعی در زمینه نخیلات، کشاورزی، معادن و غیره دارد و در این عرصه مستعد است و چنانچه در این راستا کارگاه جدی تشکیل شود و به جای سیاست زدگی و دعوا به این سمت حرکت کنیم، بسیاری از مشکلات استان را به فضل الهی می توانیم حل کنیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcbfsb80rhb5zp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین