کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛

شاخص توسعه بخش کشاورزی، تولید تحت شرایط کنترل شده است

7 فروردين 1401 ساعت 21:56

سعید برخوری گفت: یکی از شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی، تولید تحت شرایط کنترل شده است.


سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" گفت: لزوم تلاش برای تحقق اهداف شعار سال جدید مورد تأکید است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به قدمت ۵۰ ساله سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و خدمات ماندگار آن در منطقه افزود: سازمان جهاد کشاورزی طی این ۵۰ سال قدمت، خدمات زیادی به منطقه ارائه کرده و اقتصاد و اشتغال منطقه وابسته به کشاورزی می‌باشد.
 
برخوری بیان کرد: برای ارزیابی در همه بخش‌ها، شاخص تعریف شده است و بخش کشاورزی در جنوب کرمان در بحث شاخص‌ها و مقایسه و رتبه‌بندی کشوری حرف برای گفتن دارد در حالی که پیشرفت در سایر بخش‌ها در جنوب کرمان در وضعیتی جلوتر از سیستان بلوچستان قرار دارد ولی در شاخص‌های توسعه، بخش کشاورزی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است.
 
وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی، تولید تحت شرایط کنترل شده می‌باشد که در این زمینه جنوب کرمان با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بعد از استان تهران دارای مقام دوم کشور و در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری حداقل ۱۰ تا ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز کرد: در برخی سال‌ها جنوب کرمان مقام اول کشور را در این زمینه کسب نموده و همچنین بهره‌وری آب در جنوب کرمان دو برابر میانگین کشوری می‌باشد که همه این موفقیت‌ها و کشاورزی پیشرفته در جنوب کرمان حاصل کار و تلاش و زحمت ۵۰ ساله سازمان جهاد کشاورزی است.
 
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با وجود این موفقیت‌ها و رتبه‌های برتر باید تلاش بیشتری صورت گیرد و چون این منطقه آب و خاک بی‌نظیر دارد که بایستی از این ظرفیت و پتانسیل عظیم خدادادی بهره بیشتری برده شود تا اقتصاد و اشتغال منطقه که بر پایه کشاورزی هست رشد چشمگیری پیدا کند که بدون شک بخشی از رشد و توسعه منوط به فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه می‌باشد.
 
برخوری اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان طی چند سال اخیر در کنار وظایف قانونی و فعالیت‌های تخصصی کشاورزی به این موضوع نیز ورود کرده که ان‌شاءالله در سال جدید با اولویت دادن به منویات مقام معظّم رهبری مدظله العالی و تحقق اهداف مد نظر ایشان، با برنامه‌ریزی، نظارت، حمایت و هدایت در زمینه تقویت تولید دانش‌بنیان گام‌های مؤثری برداریم تا اقتصاد کشاورزی جنوب کرمان متحول و سطح درآمد کشاورزان ارتقاء پیدا نماید.
 
وی ادامه داد: بخش کشاورزی با برخورداری از توانمندی‌های متعدد می‌تواند در جهت تحقق شعار سال و اهداف مد نظر مقام معظّم رهبری مدظله العالی نقش بسیار مثبتی در منطقه ایفاء نماید که در این راستا بایستی با روحیه جهادی و انقلابی تلاش مضاعف‌تری صورت گیرد.
 
برخوری همچنین به ضرورت برنامه‌ریزی و مسئولیت‌پذیری و کسب رضایت و خوشنودی پروردگار در انجام کارها تأکید کرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 125757

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125757/شاخص-توسعه-بخش-کشاورزی-تولید-تحت-شرایط-کنترل-شده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir