تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۹
۰
plusresetminus
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛

عدالت و تعالی نظام سلامت اولویت وزارت بهداشت است

علی اصغر خیرخواه گفت: گام‌های مهم در توسعه زیر ساخت‌های حوزه سلامت در منطقه برداشته شده است.
عدالت و تعالی نظام سلامت اولویت وزارت بهداشت است
علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: در حال حاضر نگاه کلان به وضعیت سلامت منطقه است و تلاش داریم مشکلات حوزه سلامت به ویژه در مناطق محروم را با راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به مردم فراهم نمائیم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان جنوب کرمان، بیان کرد: پس از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گام‌های مهمی در توسعه زیر ساخت‌های حوزه سلامت در منطقه برداشته شده است و امروز شاهد تحوّل عظیمی در سلامت مردم هستیم اما هنوز جا برای کار بسیار است.
 
وی افزود: بسیاری از زیر ساخت‌ها در حال راه‌اندازی است و پیگیری ما در سطح کلان در حال انجام می‌باشد و برنامه‌ریزی به گونه‌ای است تا مشکلات منطقه با محوریت مناطق محروم برطرف شود.
 
خیرخواه خاطرنشان کرد: عدالت و تعالی نظام سلامت اولویت وزارت بهداشت است و مجموعه دانشگاه نیز پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهد.
 
وی با بیان این مطلب که از اقدامات مهم در حوزه سلامت تقویت بخش دولتی در کنار بخش خصوصی است، تصریح کرد: نظام سلامت به سمتی می‌رود که همه به شکل عادلانه از امکانات سلامت استفاده کنند و در این زمینه گام‌های خوبی در حوزه دانشگاه برداشته شده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: محور کار این است که جنوب استان را در برخورداری از امکانات درمانی بی‌نیاز کنیم تا خدمات در منطقه ارائه شود.
 
وی اضافه کرد: بخش‌های آنژیو گرافی، جراحی قلب، بخش سوختگی گام‌های خوبی در راه‌اندازی آن برداشته شده است و دستگاه‌های آن نیز خریداری شده که تلاش داریم در سال جاری راه اندازی شوند.
 
خیرخواه اظهار کرد: اختصاص دستگاه ام آر آی بیمارستان در جنوب کرمان، دستگاهی که به عنوان اتفاقی بزرگ محقق شد که از دیگر اقدامات مهم حوزه جنوب استان است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اقدامات گروه‌های جهادی در منطقه جای تشکر دارد اما این فعالیت‌ها مسکن است و ما باید پایه سیستم بهداشتی و درمانی را تقویت کنیم.
 
وی ادامه داد: توسعه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی زهکلوت در دستور کار قرار دارد تا کمیّت و کیفیت خدمات شبانه‌روزی با افزایش تعداد پزشکان، منظم‌تر شدن، شیفت‌های پزشکان، بیشتر شدن دسترسی مردم به دارو فعالیّت پزشک اختصاصی شب افزایش یابد.
 
خیرخواه بیان کرد: در حال حاضر نگاه کلان به وضعیت سلامت منطقه است و تلاش داریم، مشکلات حوزه سلامت به ویژه در مناطق محروم با راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به مردم فراهم شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تأکید کرد: برای رفع مشکلات پای کار هستیم و از کمک‌ها، نظرات و راه حل‌های مسئولان در این راستا استقبال می‌کنیم.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: گروه سنی بالای ۱۲ سال نوبت اول ۸۵ درصد، نوبت دوم ۷۷ درصد و نوبت سوم ۳۸ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و آمار مربوط به سنین ۵ تا ۱۲ سال در نوبت ا‌ول ۵۳ درصد است.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdciywaz3t1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما