تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۵
۰
plusresetminus
نماینده گروه جهادی دانشگاه پیام نور کرمان؛

کادر سازی و تربیت نیروی انقلابی در خدمت به محرومان صورت می گیرد

علیرضا اسلامی گفت: همیشه در هر زمان همراه و همگام مردم خواهیم بود زیرا دانشجویی که از ابتدا همراه با محرومیت زدایی و لمس درد نیازمندان به علم آموزی می پردازد در آینده می تواند مدیری مسئول باشد که برای مردمش تلاش مجدانه انجام می دهد که با تواضع توآم است این کارهای جهادی نماد بارز انسان سازی است.
کادر سازی و تربیت نیروی انقلابی در خدمت به محرومان صورت می گیرد
به گزارش "راه آرمان" همزمان با آغاز سال نو بر اساس رسمی زیبا که نهادینه شده است دانشگاه های مختلف در سطح کشور اقدام به اجرای اردوهای جهادی می کنند.
 
گروه های جهادی دانشجویی تعطیلات خود را در کنار محرومین می گذرانند و جوانان با شور و اشتیاق عید خود را صرف خدمت می کنند و با تمام نگاه منتقدانه ای که غرب به این موضوع داشت و این حرکت را اجباری و شکست خورده می دید اما خوشبختانه روز به روز بر گستره فعالیت های این گروه های افزوده می شود.
 
در حالی که از روز گذشته فعالیت جهادی دانشگاه باهنر کرمان آغاز به کارخود را اعلام کرد، گروه جهادی دانشگاه پیام نور کرمان از ۵/ ۱ / ۱۴۰۱  در مناطق محروم مستقر شده است و این نشان می دهد گروه های جهادی یکی پس از دیگری بدون وقفه به استمرار خدمات جهادی خود می پردازند.
 
همین امر سبب شد تا با علیرضا اسلامی مسئول گروه جهادی شهید یزدان پناه نماینده مستقر در شهرستان شهداد به گفتگو بنشینیم که شرح آن را در ذیل می خوانید.


 
علیرضا اسلامی کوهپایه نماینده گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه در گفتگو  با  "راه آرمان" عنوان کرد: فعالیت اردوی نوروزی ۱۴۰۱این گروه جهادی از ۵/ ۱ / ۱۴۰۱ آغاز و تا تاریخ ۱۲ / ۱ / ۱۴۰۱ در روستای چهارفرسخ شهداد ادامه خواهد داشت.
 
نماینده گروه جهادی دانشجویی افزود: این اردوی ۸ روزه در عرصه های فرهنگی، آموزشی و به صورت پر رنگ تر در حیطه عمرانی و اقتصادی در حال انجام است.
 
وی در معرفی گروه جهادی  شهید یزدان پناه دانشگاه پیام نور کرمان  در روستای چهار فرسخ، گفت: این تیم خدمت رسان شامل ۳۰ نفر مشتکل از ۱۹ نفر آقا و ۱۱نفر خانم از دانشجویان مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل و مسئولین دانشگاه است.


 
اسلامی ادامه داد: در نمودار فعالیت گروه شهید یزدان پناه یک سوم امور فرهنگی ، یک سوم عمرانی ، و یک سوم فعالیت آموزشی قرار دارد که امور فرهنگی و آموزشی به عهده بانوان و امور عمرانی به عهده آقایان است.
 
نماینده گروه جهادی شهید یزدان پناه اذعان کرد: از مهمترین اهداف عمرانی ما درراستای محرومیت زدایی در روستای چهارفرسخ از توابع شهرستان شهداد ساخت حمام ، سرویس بهداشتی و پروژه های آبرسانی است.
 
 

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ در گروه جهادی شهید یزدان پناه سنتی نهادینه شده است، به این صورت که در هر سال قبل از به پایان رسیدن اسفند ماه، بسته های غذایی آماده و در میان خانواده های نیازمند سطح شهر کرمان توزیع می شود که امسال نیز این فعل انجام شد.


 
اسلامی عنوان کرد: انتهای سال ۱۴۰۰ نیز  طی ۷ مرحله تعداد ۳۵۰ سبد غذایی که هر بست به مبلغ ۲۸۰ هزار تومان بود را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم.
 
نماینده گروه جهادی شهید یزدان پناهتاکید کرد: فعالیت های جهادی در ایام نوروز در سطح شهر کرمان بصورت بسته های کمک معیشتی و خارج از کرمان به صورت اردوهای جهادی است برای خدمت رسانی و رفع محرومیت زدایی است.
 
علیرضا اسلامی کوهپایه ادامه داد:  در ایام نوروز و تابستان اردوی جهادی خارج از شهر کرمان برگزار می شوند و در سطح  شهر کرمان فعالیت گروه به صورت بسته های غذایی ، پوشاک ، لوازم التحریر ، کمک معیشتی برای کمک  به خانواده های نیازمند است.
 
 

اسلامی در خصوص چگونگی آغاز به کار این گروه جهادی گفت :  از سال ۱۳۹۳ در قالب طرح های نوروزی و تابستانی تحت عنوان فعالیت های عمرانی و اقتصادی ، برگزاری مسابقات علمی ، تربیت بدنی ، آموزشی ، مشاور خانواده و خدمات کشاورزی ، و تیم های پزشکی و دامپزشکی زیر نظر بسیج دانشگاه پیام نور واحد کرمان این گروه فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی در خصوص طرح های عمرانی انجام شده توسط این گروه جهادی گفت: داخل شهر کرمان درمحل های  شیشه گرد و خیابان حکیم ساخت چشمه های بهداشتی را انجام داده ایم و بیرون از شهر کرمان در روستای های چهارفرسخ، رودخانه ، همت آباد ، ده خان و روستای ولی آباد فعالیت عمرانی و اقتصادی توام اجرا شده است.

نماینده گروه جهادی شهید یزدان پناه عملکرد این گروه را تشریح کرده و گفت: در سال ۱۳۹۶ تکاپ شهداد روستای ولی آباد (برادران)، روستای جهر اندوهجرد توسط خواهران و تابستان سال ۱۳۹۷ تکاپ شهداد روستای رودخانی (برادران)، نوروز سال ۱۳۹۷زلزله کوهبنان (برادران)و تابستان همان سال تکاپ شهداد روستای همت آباد و ده خوان ( برداران و خواهران) خدمت رسانی صورت گرفت.

اسلامی افزود: یکی از دست آوردهای گروه جهادی در روستای رودخانه این است که به روستای نمونه از نظر فرهنگی بین روستاهای تکاپ شهداد بدل شده است و روستای ده خوان به عنوان الگو در بحث ذخیره آب بین بقیه روستاها تعیین شده است.

وی تاکید کرد:  فعالیت های فرهنگی این گروه  جهادی بسیار مثمر ثمر بود و سبب جلوگیری از طلاق دو زوج و رفع مانع جهیزیه دو زوج جوان برای ازدواج در این مناطق شد.



 
اسلامی در پایان تاکید کرد: همیشه در هر زمان همراه و همگام مردم خواهیم بود زیرا دانشجویی که از ابتدا همراه با محرومیت زدایی و لمس درد نیازمندان به علم آموزی می پردازد در آینده می تواند مدیری مسئول باشد که برای مردمش تلاش مجدانه انجام می دهد که با تواضع توآم است.
 
انتهای پیام/ طهماسبی
 
 
 
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdccopqss2bqim8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین