تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴
۰
plusresetminus
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته با همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بالغ بر یک هزار و 288 هکتار اراضی دولتی تصرفی به بیت المال اعاده شده است.
هزار و 288 هکتار اراضی دولتی به بیت المال اعاده شد
به گزارش "راه آرمان" یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در تشریح این خبر افزود: ارزش تقریبی این اراضی هشت هزار و 186 میلیارد و 980 میلیون و 460 هزار ریال بوده است که با تشکیل و رسیدگی به دو هزار و 427 پرونده به بیت المال اعاده گردیده است.

وی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته 948 پرونده مرتبط با زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی منجر به صدور رای قضایی شده است، اظهارکرد: در این رابطه یک هزار و 469 متهم نیز به دستگاه قضایی احضار شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان و با صدور احکام قاطع قضایی، 360 مورد قلع و قمع مستحدثات در اراضی تصرف شده نیز انجام شده است.

موحد تصریح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی شمال و جنوب استان، راه و شهرسازی شمال و جنوب و منابع طبیعی شمال و جنوب استان انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که تمام دستگاه‌های دولتی استان مسئول حفاظت و صیانت از اراضی دولتی تحت اختیار خود هستند و هیچ کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست، عنوان کرد: دستگاه‌ها موظف شده اند پیشنهادات و برنامه خود برای تعیین تکلیف اراضی دولتی در سال 1401 را ارائه کنند و حتما دستگاه قضایی استان پیگیری لازم در این حوزه را انجام خواهد داد.


انتهای پیام/ الهه تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdciuwazwt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما