تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ریاست قوه قضاییه در جلسه روز گذشته با مسئولان عالی قضایی و اعضای شوراهای قضایی کشور 15 اولویت را مطرح کرده اند که این ماموریت ها بر مبنای سند تحول و تعالی تدوین شده است.
قضات کرمان در سال گذشته بالغ بر 44 هزار پرونده بیشتر از سال 99 رسیدگی کردند
به گزارش "راه آرمان" یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست امروز با همکاران اداری و قضایی مجتمع قضایی شهید باهنر با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه موظف به اجرای سند تحول و تعالی قضایی است، ادامه داد: نخستین اولویت دستگاه قضایی در سال جاری، ارتقای وضعیت همکاران اداری و قضایی است که برخی کارها در این حوزه از سال گذشته آغاز شده است و امسال با استفاده حداکثری از ظرفیت های اعتباری و قضایی و در چارچوب مقدورات تلاش می شود که وضعیت همکاران ارتقا یابد تا با آسایش بهتری بتوانند به مردم خدمات رسانی کنند.

وی اظهارداشت: اجرای سند تحول و تعالی قضایی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی در سال جاری به شمار می رود زیرا این سند مورد قبول مردم و مسئولان قضایی قرار گرفته است و نقاط ضعف  این سند نیز در حین اجرا رفع می شود تا مفهوم تعالی محقق شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به افزایش پرونده های ورودی و موجودی در دادگستری های استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 617 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده که 13 درصد نسبت به سال 99 رشد داشته است.

موحد بیان کرد: در سال 1400 حدود 44 هزار پرونده بیشتر از سال 1399 مختومه شده است اما موجودی افزایش یافته زیرا پرونده های وارده به میزان چشمگیری افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط ارجاع پرونده به هر قاضی در استان کرمان طی سال گذشته 130 پرونده بوده است، گفت: کاهش ورودی و موجودی پرونده و کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از دیگر اولویت های دستگاه قضایی در سال جاری به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان، کاهش جمعیت کیفری زندان ها را از دیگر اولویت های دستگاه قضایی در سال 1401 برشمرد و ادامه داد: حمایت از تولید و توسعه اقتصادی از دیگر اولویت های قوه قضاییه در سال جدید به شمار می رود و در این زمینه باید تمامی ظرفیت های ملی در سطح استان در مسیر توسعه اقتصادی و خدمت به ملت به کار گرفته شود و در این زمینه می توان به نحوی اقدام کرد که کشور از واردات بسیاری از کالاها بی نیاز شود.

وی توسعه حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان را یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: دستگاه قضایی استان کرمان از سال های گذشته اقدام در این حوزه را آغاز کرده و نمونه این اقدام را می توان در حمایت از مجموعه قطعه گستر مشاهده کرد که موجب شد تامین قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ استان از سوی این واحدتولیدی انجام شده و از واردات این قطعات جلوگیری شود.

وی با اشاره به این مطلب که ظرفیت قضایی استان کرمان فوق العاده بالا است، تصریح کرد: ظرفیت های این حوزه باید به نحو مطلوب مورد بهره برداری و توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcaumn6m49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما