تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
۰
plusresetminus
در آغاز قرن جدید بر مهمترین اتفاقات استان کرمان در سال ۱۴۰۰ مروری گذرا داریم.
از تلخی های سیل تا تداعی پیاده روی اربعین حسینی در کرمان/ داغ دشت سمسور و سفری از مسکو به کرمان
به گزارش راه آرمان؛ سال ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و اکنون در آغاز قرن جدید برآنیم تا مروری گذرا بر مهمترین اتفاقات استان در سالی که گذشت داشته باشیم.
 
فوت شش نفر از نیروهای عملیاتی برق در سیل کرمان
محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر در ۱۴ اردیبهشت ماه از فوت ۶ نفر از نیروهای عملیاتی برق در سیل خبر داد و  گفت: در حالی که تعدادی از اکیپ‌های عمیاتی برق در کرمان به منظور برقدار کردن نقاط آسیب دیده به منطقه اعزام شده بودند، با تشدید بارندگی در سیلاب گرفتار و شش تن از همکاران زحمتکش برق در حال کار بروی شبکه برق وبا زبان روزه جان خود را از دست دادند.
 
به گفته مدیرعامل توانیر، با همکاری نیرو‌های هلال احمر، پیکر همکاران ما یافته شده است.
 
 
بالاترین آرا به رئیس جمهور منتخب توسط مردم کرمان
 
علی زینی‌وند شامگاه یکشنبه  سی ام خرداد ماه در جمع خبرنگاران با تقدیر از حماسه آفرینی مردم کرمان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اظهار داشت: مردم کرمان در انتخابات با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای در شأن نام پرآوازه شهید سلیمانی رقم زدند.

استاندار کرمان با عنوان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۱۴ هزار نفر از دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن در استان در این انتخابات مشارکت داشتند افزود: مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان با ۸۴ درصد آرا بالاترین رای را به رئیس جمهور منتخب دادند گفت: توجه دولت به رفع نامتوازنی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها که در برخی از نقاط استان کرمان باید مد نظر قرار گیرد.
 
شهادت ۳ مامور پلیس در درگیری با اشرار در دشت سمسور

۲۶ آبانماه؛ فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با انهدام کاروان اشرار مسلح در دشت سمسور دو شرور به هلاکت رسیدند و سه نفر از ماموران پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و شش تن دیگر مجروح شدند.

وی افزود: در این درگیری که نزدیک به ۲۴ ساعت ادامه داشت؛ دو تن از اشرار سابقه دار که دارای سوابق متعدد شرارت و ناامنی در منطقه جنوب شرق بودند به هلاکت رسیده و سایر اشرار با آتش پرحجم ماموران از صحنه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح جزئیات این عملیات بیان داشت: در ساعات اولیه درگیری، استواریکم «احسان شیرخانی» و سرباز وظیفه «امیر حسین خدادادی» به درجه رفیع شهادت نائل و شش نفر از ماموران مجروح شدند که حال عمومی آنان مساعد است.

سردار ناظری بیان کرد: سرهنگ «مهدی توسنگ» سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر نیز با حضور فداکارانه در صحنه عملیات و درگیری تن به تن با یکی از اشرار، ضمن به هلاکت رساندن او، خود نیز به همرزمان شهیدش پیوست.
 
 
برگزاری بزرگترین استارت آپ تولید محتوای استان
آبانماه ۱۴۰۰ بزرگترین استارت آپ کرمان و سومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان در محل دانشگاه حضرت ولی عصر رفسنجان با حضور ۱۱۰ نفر در قالب سی و یک تیم برگزار شد.
 
انیمیشن سازان و برنامه نویسان کرمانی بر بام ایران
تیم های انیمیشن سازی و برنامه نویسی کرمانی با حضور در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج توانستند رتبه ی نخست این بخش را از آن خود کنند.
 
 
حضور یونسکو برای ثبت دو کاروانسرا کرمان/ دو کاروانسرای استان کرمان در یک قدمی جهانی شدن
 
مجتبی شفیعی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از میزبانی کرمان از ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: امروز ۱۵ مهرماه ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده های ثبت جهانی چند کاروانسرا در استان به کرمان سفر کرده اند.

وی ادامه داد: هیاتی از یونسکو جهت بررسی پرونده کاروانسرای چاه کوران راور که متعلق به دوره قاجاریه و کاروانسرای گنجعلی خان که از عهد صفویه به یادگار مانده است، در کرمان حضور یافته اند.
 
حضور بدون اطلاع قبلی وزیر کشور در استان و ابقای زینی وند استاندار کرمان
 
احمدی وحیدی وزیر کشور بدون اطلاع قبلی  در تاریخ ۱۵  آذرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان از ابقای استاندار این استان خبر داد و گفت: دکتر زینی‌وند استاندار کرمان با به کارگیری جوانان انقلابی، مجاهد و پای کار و با نوسازی در بدنه دولت فعالیت‌ها را پیش ببرد.
علی زینی‌وند از آبان ماه سال ۹۹ استانداری کرمان را برعهده دارد.
 
 
برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی/ کرمان تداعی گر پیاده روی اربعین حسینی شد
 
برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دهه مقاومت با حضور شخصیتهای کشوری و لشکری و حضور اقشار مختلف مردم از کشورهای مختلف برگزار شد. در این مراسمها خانواده حاج قاسم، سرلشکر سلامی، وزاری دولت نماینده های گروه های مقاومت و... برگزار شد.
 
حضور پرشور مردم در مسیر گلزار شهدای کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی تداعی کننده پیاده روی اربعین اباعبدالله(ع) بود.
 
سیل جنوب کرمان و سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به کرمان

۱۵ دیماه معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمان با بالگرد از مناطق سیلزده شهرستان‌های منوجان، قلعه‌گنج و رودبارجنوب بازدید کردند و بعد از آن به صورت میدانی وارد مناطق سیلزده جنوب کرمان شدند.

۲۹ دیماه احمد وحیدی وزیر کشور با هدف بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها به شهرها و روستاهای سیل‌زده در جنوب و شرق کرمان و شمال شرق هرمزگان وارد استان کرمان شد.
 
حضور رئیس جمهور بعد از سفر مسکو به کرمان
رئیس دولت سیزدهم در حالی که تنها ساعاتی از پایان سفرش به روسیه گذشته بود، ظهر جمعه  اول بهمن ماه در سفری ناگهانی به استان کرمان رفت تا از نزدیک از مناطق سیل‌زده این استان بازدید کند.
 
 
انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری مقاومت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی
۹ بهمن ماه فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان  در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از معرفی کرمان به عنوان پایتخت گردشگری مقاومت خبر داد.
 
 
کاندیدا شدن پنج شهر استان کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی/ مهر اصالت ملی بر ۴۸ اثر صنایع دستی کرمان
 ۵ اسفندماه معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشریح نتایج جلسه کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی طی امروز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که پنج شهر، استان را به عنوان کاندیدای شهر ملی صنایع دستی معرفی کنیم؛ کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی، قلعه گنج به عنوان شهر ملی حصیر بافی، راور به عنوان شهر ملی قالی دستباف، شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و راین به عنوان شهر ملی چاقوسازی پیشنهاد شده است.

همچنین وی با اشاره به برگزاری ششمین مرحله داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی گفت: در مرحله استانی دویست اثر داوری شدند که از این تعداد ۵۱ اثر به مرحله ملی راه یافتند و در مرحله ملی از این تعداد ۴۸ اثر مهر اصالت ملی صنایع دستی را دریافت کردند.
 
 
حذف گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای از قطعی شدن محرومیت سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهرسیرجان از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ خبر داد.
 
رفع تنش آبی 340 روستای کرمان
 
۱۶ اسفند ماه سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به همت واقف گرانقدر تا پایان اسفند ۳۴۰ روستا را آبرسانی می کنیم و تاکنون نزدیک به ۸۵۰ کیلومتر کانال زنی و لوله گذاری انجام شده است.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رفع تنش آبی تعداد ۶۹۲ روستا را دیدیم و امیدواریم با کمک دولت انقلابی و خیرین و گروههای جهادی و مشارکت مردمی هرچه سریعتر تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ مشکل آب روستاها حل شده باشد
 
واکسیناسیون گسترده کرونا در استان
۲۸ اسفند ماه سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واکسیناسیون بالای نود درصدی در استان خبر داد.
وی گفت: تاکنون ۲۳۱۴۵۸۶ نفر در استان کرمان واکسن تزریق شده نوبت اول خود را دریافت کرده اند.
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcewn8zojh8wvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین