تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۳
۰
plusresetminus
همزمان با پایان تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن روز طبیعت روابط عمومی اداره کل دامپزشکی شهرستان رابر با صدور اطلاعیه ای نسبت به خطرات ناشی از رها سازی ماهی قرمز در آب های آزاد هشدار داد و از شهروندان خواست تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، سدها و مخازن و منابع آبی رها نکنند. ‍
هشدار دامپزشکی شهرستان رابر در خصوص رهاسازی ماهی های قرمز در روز طبیعت
به گزارش راه آرمان؛ در این اطلاعیه آمده است؛ ماهی‌های قرمز، تهدیدی جدی برای اکوسیستم‌های و پهنه‌های آبی هستند.
این گونه غیربومی و مهاجم از تخم ماهیان دیگر تغذیه می‌کند و رشد سریع آن روی کیفیت آب نیز تأثیر می‌گذارد؛ زیرا یکی از منابع تغذیه‌ای آن از جمعیت فیتوپلانکتون‌ها است.
بنابراین نباید این گونه در مجرای آبی کشور رها شود؛ چون به گونه‌های ماهی‌های بومی، آسیب جدی وارد می‌سازد و از نظر تشدید رقابتی تغذیه، برای جمعیت سایر گونه‌ها خطرناک و بحرانی است.عمر ماهی قرمز در تنگ بسیار اندک است ولی هنگام رها شدن در زیستگاه طبیعی میزان عمر و ماندگاری آن ها افزایش می یابد که باعث برهم زدن اکوسیستم طبیعی ،سبب رشد گونه های مهاجم و تلفات در ماهیان بومی می شود.
 
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است باید با فرهنگ سازی، آگاهی و حساسیت شهروندان را به این تهدید خطرناک افزایش داد تا عموم شهروندان از رها سازی ماهی قرمز در طبیعت و منابع آبی منطقه خودداری کنند.
 
در پایان این اطلاعیه آمده است در روز طبیعت شهروندان حتما ماهی های قرمز سفره های هفت سین خود را در استخر پارک ها و یا اماکنی که از سوی شهرداریها برای اینکار در نظر گرفته شده است رها سازی کنند.
 
انتهای پیام /
https://armanekerman.ir/vdcjtievtuqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما