تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
۰
plusresetminus
شعرباف شهردار کرمان گفت: شعرباف با اشاره به برنامه های شهرداری برای ماه مبارک رمضان گفت: ما جلسات مناجات خوانی در برخی از پارک ها اجرا خواهیم کرد تعدادی اتوبوس را برای شب های قدر در اختیار قرار می دهیم.
تعیین تکلیف زمین های شهرداری در حاشیه شهر کرمان/ اجرای مناجات خوانی در بوستان های شهر در ماه رمضان
به گزارش راه آرمان؛ حسین چناریان عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرمان در خصوص 6 مصوبه که در این کمیسیون به تصویب رسیده اند، گفت: بخشی از املاک شهرداری به خصوص در شهرک صنعتی و شهید همت از سال 60 به برخی از افراد اجاره داده شده است و یا توسط برخی افراد سود جو تصرف شده بودند همچون زمین خواران و ... که شهردار پیشنهادی ارایه کرده بود که بتواند املاک خود تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: متن پیشنهادی شهرداری اینگونه بود؛ املاکی که پلاک های اصلی را در شهرک صنعتی به صورت اجاره تحویل شده است و برخی دیگر هم توسط یک شخص  تصرف شده است و این املاکی که با طرح تفضیلی مغایرت نداشته باشد، تعیین تکلیف کند.

چناریان ادامه داد: پیشنهاد اول این بود که افرادی که تا کنون با شهرداری قرار داد اجاره داشته اند و به تعهدات خود عمل کرده اند و هنوز ملک در اختیار خودشان است، با 10 درصد افزایش به صورت نقدی یا با اقساط 6 ماهه زمین و املاک برای خرید به این افراد واگذار شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم  مختص افرادی  بود که اجاره نشین شهرداری بوده اند اما به تعهدات خودعمل نکرده و زمین را به فرد دیگری اجاره داده اند و ملک در اختیار آنها نیست با 35 درصد ارزش افزوده ملک به آنها واگذار شود.

چناریان ادامه داد: افرادی که اجاره خود را در موعد مقرر پرداخت کرده اند تصویب شد تا در زمان کارشناسی با تخفیف زمین های شهرک صنعتی را دریافت کنند.
 
وی در خصوص اراضی محدوده الله آباد گفت: بخشی از املاک شهرداری بوده و متصرفین تقاضای خرید این زمین ها که در محدوده طرح هادی بوده اند را دارند جهت تعیین تکلیف شوند و به افراد با تقسیط تا زمان کارشناسی  واگذار شوند که باید بتوانند تسویه حساب کنند.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرمان عنوان کرد: در پایان تصویب شد؛ واگذاری زمین ها در شهرک صنعتی و الله آباد 30 ماه با کارمزد و 18 ماه بدون کارمزد به متقاضیان زمین ها  و املاک شهرداری که در تصرف مردم بوده است، واگذار شود.
  
چناریان در خصوص ملکی واقع در خیابان امام جمعه اظهار کرد: این ملک به ارزش 17 میلیارد تومان است و در مسیر مستهلک است 50 درصد پروانه و 50 درصد قدرالسهم  با شهرداری تهاتر می شود.

در ادامه محمد رضا کمساری سخنگوی شورای شهر گفت: اسکان مسافرین نوروزی رضایت بخش نبود زیرا بلاتکلیفی وجود داشت؛ برای توریست ها و گردشگرانی که با تورهای می آمدند برنامه ریزی وجود داشت اما برخی زائران بلاتکلیف بودند.

وی ادامه داد: اگر گروه های جهادی و مردمی نبودند شاید هزاران نفر بلاتکلیفی را شاهد می بودیم و امسال شهرداری از لحاظ آماری بسیار خوب عمل کرد اما کرمان با وجود اینکه برای اولین بار به صورت جهانشهر مقاومت معرفی شده بود با تمام تلاش هایی که توسط نهادها صورت گرفته بود اما برنامه ریزی خوبی نداشتیم.

کمساری اذعان کرد: کرمان در شان حاج قاسم نتوانست برنامه ریزی کند و تابستان هم در ایام محرم و حتی تابستان برای زیارت حاج قاسم وارد کرمان می شوند باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و با تشکیل کمیته ها و کارگروه های جدی تر نام کرمان و شهر حاج قاسم را به همه معرفی کنیم.

سپس شعرباف شهردار کرمان گفت: فاصله زیر ساخت ها در کرمان نسبت به دیگر شهرها عقب تر است و قابل قیاس نیست و این فاصله باید با شتاب جبران شود و با وجود اشکالاتی که وجود داشت اما خوشبختانه اتفاقاتی که در عید نوروز افتاد جهش فوق العاده ای داشت و رشد 3 برابری را در خصوص جشن های نوروز داشتیم.

وی ادامه داد: با اینکه حجم گل کاری در شهر کرمان 3 برابری بود اما سطح یک و نیم برابری را خودمان تولید کرده و کاشته ایم و از جایی نخریدیم که سال آینده حتما جبران خواهد شد تا کاملا خرید گل و گیاه نداشته باشیم.

شعرباف توضیح داد: سفره های هفت سین ما تقریبا 3 برابر در سطح شهر گسترش یافت و برخی المان ها ثابت شدند به عنوان مثال در گلزارشهدا و پارک مطهری که با کمک دانشجویان و اداری المان ها را ساختیم و از پیمانکاران کمک نگرفتیم.

شهردار کرمان ادامه داد: حجم نخاله ای که جمع آوری شد بیش از 4 برابر در سال گذشته بود در جاده کوهپایه زرند و جوپار جمع آوری انجام شده است که در خاک و نخاله خوب پیش رفتیم و لکه گیری ها و خودیاری هایی که مشکل فاضلاب نداشت حل شد و 10 درصد خودیاری باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اشکالاتی در حوزه اسکان وجود داشت؛ عنوان کرد: در ستاد اسکان تقسیم بندی انجام شد و اسکان در حوزه شهرداری داده نشد اگر می دانستیم که مشکل ایجاد می شود حتما در اختیار قرار می دادیم و تصمیم گرفتیم در سال های آینده به صورت خودمحور اسکان را برنامه ریزی کنیم.


وی ادامه داد: ما از طرفیت های جدید می توانسیتم استفاده کنیم و در بناهای ماندگار شکل دهیم و به زودی رخ خواهد داد در حوزه نورپزدازی با روش های کم هزینه کارهای خوبی انجام داده ایم و عملکرد ما رشد بی سابقه ای داشته است و زیبا سازی را هم انجام داده و به صورت منظم صورت خواهیم داد.

شعرباف با اشاره به برنامه های شهرداری برای ماه مبارک رمضان گفت: ما جلسات مناجات خوانی در برخی از پارک ها اجرا خواهیم کرد تعدادی اتوبوس را برای شب های قدر در اختیار قرار می دهیم و منعی ندارد که ما کمک کنیم برای حمل ونقل مردم باشد و در اختیار یک هیئت خاص نباشد و دو سال قبل هم د راختیار مردم برای انتهای شب و شب های احیاء قرار خواهم داد.

شهردار در پایان خاطرنشان کرد: برای مراسمات دعای ندبه، کمیل و حتی گلزار سرویس رایگان در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ طهماسبی



 
 
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcbwsb8grhb5wp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما