تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
۰
plusresetminus
سید حجت الله موسوی قوام در عملکرد ستاد دیه ظرف دو دهه  بعد از تاسیس آن در استان گفت:  تا به اکنون ۴۱۳۷ نفر مددجوی دارای شرایط غیرعمدی از زندان های استان کرمان آزاد شدند که برای این افراد جمعا ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است از این تعداد ۲۵۲۴ نفر به مبلغ  ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی و خیرین از زندان آزاد شده اند و تعداد۶۵۷  نفر نیز از محل تسهیلات بانک ها  از زندان آزاد شدند.
۴۱۳۷ مددجوی جرائم غیرعمدی از زندان های استان کرمان آزاد شدند/ در رمضان امسال ۲۳  جشن گلریزان برگزار می شود
به گزارش "راه آرمان " سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در جمع اصحاب رسانه رسالت ستاد دیه را حول دو محور درمان و پیشگیری نام برد و گفت: در حوزه درمان خوب کار کرده ایم و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی مثل برگزاری جشن های گل ریزان و تامین منابع مالی جزء استان های پیشتاز هستیم.

وی افزود: در بحث پیشگیری  که بسیار مهم تر نیز هست اما صرفا وظیفه ستاد دیه نیست بلکه  نیازمند بسیج افکار عمومی مردم به واسطه مراکز علمی، دانشگاهی، فرهنگی  هستیم تا  با برنامه ریزی منسجم و منظم بتوانیم از ورود افراد به زندان جلوگیری کنیم.

 
موسوی در توضیح مشمولین طرح ها و اهداف ستاد دیه عنوان کرد:  دو دسته زندانی در زندان ها داریم بخش اول موارد سرقت، مواد مخدر و …که مشمول طرح های ما نیستند و گروه  دوم که مشمول  آن دسته از زنداندانیان است که بزهکار نبوده و صرفا ناخواسته به وسیله جرائم غیر عمد به ورطه زندان کشیده شده اند.

موسوی قوام  ۴ گروه از مشمولین طرح های ستاد دیه را  برشمرد و گفت: گروهی از بدهکاران دیه ،  تصادفات رانندگی است یا حوادث کارگاهی ، بخشی بدهکاران مالی است که چک های برگشتی است نه به قصد کلاهبرداری، بلکه آبرومندی که ناخواسته این اتفاق افتاده ، ورشکستگان مالی و بخشی که مهریه و نفقه همسرانشان را باید پرداخت کنند.


وی در عملکرد ستاد دیه ظرف دو دهه  بعد از تاسیس آن در استان تصریح کرد:  تا به اکنون ۴۱۳۷ نفر مددجوی دارای شرایط غیرعمدی از زندان های استان کرمان آزاد شدند که برای این افراد جمعا ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است از این تعداد ۲۵۲۴ نفر به مبلغ  ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی و خیرین از زندان آزاد شده اند و تعداد۶۵۷  نفر نیز از محل تسهیلات بانک ها  از زندان آزاد شدند.


موسوی قوام مطرح کرد: ما اعتباراتمان شامل ۲ بخش است؛ بخشی از اعتبارات دولتی است که در قالب تسهیلات  در اختیارمان قرار می گیرد، تسهیلاتی که زندانیانی می توانندبرای پرداخت دیون خود از آن استفاده کنند و بخشی  دیگر در قالب کمک های مردمی است که در حیطه تسهیلات بانکی  به زندانیان ارایه می شود و  ۶۵۷ نفر به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان توانستند  تا به اکنون از بانک ها تسهیلات دریافت نمایند و از زندان آزاد شوند.


مدیر نمایندگی ستاد دیه افزود:  ۶۵۷ نفر توانستند تسهیلات را از صندوق حمایت دریفات کنند و   ۱۸ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان بانک ها تا به اکنون تسهیلات به زندانیان ما در استان پرداخت کردند.

وی ادامه داد:  صندوق تامین خسارت های بدنی هم در کنار مجموعه ستاد دیه قرار گرفته آن افرادی که بدهکار دیه هستند و شامل کمک صندوق می شوندف صندوق به رفع مشکل می پردازد که تا الان ۲۲۴ نفر از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی تسهیلات گرفته و آزاد شده اند که رقمی هم صندوق تا الان به ستاد  دیه کمک کرده ۱۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان است.

موسوی عنوان کرد:۷۲۳ نفر هم بدون پرداخت وجه از زندان  با جلسات صلح و سازش آزاد شدند، یکی از برنامه های ما این است که  نمایندگان ستاد دیه در استان  با شکات رایزنی می کنند رضایت می گیرند بعضا بدون اینکه وجهی پرداخت شود این زندانیان اززندان آزادشده و نکته مهم تر که مد نظر است و استان هم خوشبختانه د راین مسئله خوب درخشیده است.

وی ادامه داد: با جلسات صلح و سازش تا جایی که مقدور است تخفیف می گیریم و بخشی هم از مبالغ به واسطه رضایت شاکی کم می شود و بخشی هم آورده خود زندانی است و اینگونه زندانی می تواند دیون خود را بپردازد و ازاد شود.


موسوی تاکید کرد: سقف مبلغ کمک ستاد دیه مبلغ حداکثر ۲۰۰میلیون تومان است در قالب وام قرض الحسنه از بانک های عامل ، اگر شخصی بدهکار مالی است ابن ۲۰۰ میلیون شامل کسی می شود که۴۰۰_۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشته باشد مابقی باید فراهما  شاودتا منجر به ازادی زندانی شود.


وی با بیان اینکه عملکرد ستاد در سال گذشته بسیار  موفقیت آمیز بوده است، گفت: ستاد دیه استان کرمان  هم در حوزه جذب کمک های خیرین هم در حوزه  آزادی زندانیانی که از زندان آزاد شدند، خوب درخشید و سال گذشته ۳۲۶ نفر زندانی از زندان های استان کرمان آزاد شدند در سال۱۴۰۰ ما مبلغی که سال گذشته پرداخت کردیم ۲۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان بود از محل کمک های مردمی ۱۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان سال گذشته پرداخت شد که در مقایسه با سنوات قبل رشد ۲۰ درصدی داشتیم.

موسوی افزود: از محل تسهیلات بانک ها سال گذشته ۳  میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان از محل کمک های خیرین داشتیم از محل تسهیلات بانک ها سال گذشته ، صندوق تامین خسارت ۵۷۳ میلیون تومان سال گذشته بدهکاران دیه کمک کرد ۲۱ نفر بدون پرداخت وجه از زندان خارج شدند .


وی تاکید کرد: ۱۹۶ نفر از شاکیان موفق شدیم، مبلغ  ۲۸۷ میلیارد تومان تخفیف بدهی داشتیم ، ما شاکیان را جز خیرین ستاد میدانیم یا گذشتی که کردند و ۲۴ جشن گلریزان را ما سال گذشته در کل استان انجام دادیم 

موسوی اذعان کرد: سال گذشته از ابتدای آذر ماه همزمان با شروع هفته بسیج ، سپاه ثارالله و اقشار مختلف بسیج  اعم از کارگری، کارمندی، و.... در کنار مجموعه ستاد دیه استان قرار گرفتند و ۴ مرحله سال گذشته از ابتدای هفته بسیج آزادی داشتیم، آزادی زندانیان با شعار مکتب سلیمانی ، برکاتی هم برای مجموعه داشت که زندانیان آزاد شده یا در گلزار شهدا در کنار قبر سردار یا در بیت الزهرا  انجام می شد 

وی افزود: در هفته بسیج ۷۰ نفر از زندان ازاد شدند در سالگرد سردار سلیمانی به نیت سن سردار ۶۳ نفر زندانی در سالگرد شهادت ایشان آزاد شدند و در دهه فجر به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۴۳ نفر آزاد شدند و در اعیاد شعبانیه هم در پایان سال  ۳۷ نفر زندانی آزاد شد. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد: آمار زندانیان ما شناور است و مرتب تغییر می کند هم آزادی داریم هم ورودی داریم فعلا آخرین استعلامی که از زندان های استان داربم ۱۴۷ نفر واجد شرایط که استحقاق دریافت کمک ستاد دیه را دارند.

۸۱ نفر چک های برگشتی بدهکار های مالی ما هستند 

موسوی بیان کرد: ۵۶ نفر مهریه و ۸ نفر نفقه که جمعا می شود ۴۷ نفر  که از این تعداد ۸۳ نفر در کرمان ،  ۱۲ نفر شهرستان جیرفت ۱۱ نفر شهرستان رفسنجان و ۱۱ نفر شهرستان بم ۹ نفر زرند ۷ نفر بافت ۵ نفر سیرجان و کهنوج و ۴ نفر شهربابک است و خوشبختانه در زندان منوجان هیچ زندانی غیرعمد نداریم .

وی اظهار کرد: اولویت با زندانیانی است که تعداد سال حبس شان بیشتر باشد تا به اکنون فقط ۶ نفر داریم که ازسال۹۹ در زندان داریم ۸ نفر ورودی نیمه نخست سال۱۴۰۰ است ، ۱۲۷نفر ورودی نیمه دوم سال است و ۶ نفر هم ورودی امسال داریم در مقایسه با سال گذشته جای نگرانی نیست.

نماینده ستاد دیه استان افزود: جذب کمک های خیرین و اساس کار هم همین است که ما بتوانیم با کمک های مردمی این موسسه را اداره کنیم. هدف اول ما جذب کمک های مردمی است و دومین هدف ما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این کار خیر و خداپسندانه در سطح جامعه است.


وی گفت: مقام معظم رهبری هر ساله در ماه مبارک رمضان به ستاد دیه کمک می کنند ، طی چند روز آتی که جشن گلریزان تهران است قطعا ایشان مثل هر سال کمک خواهند کرد چون برنامه مدون ایشان کمک به زندانیان دیه است.


موسوی تاکید کرد: ما موسسه خیریه درکل کشور زیاد داریم اما  مقام معظم رهبری که به همه کمک نمی کنند بلکه این نشان از اعتمادی است که به مجموعه ستاد دیه دارند ، همه ساله اولین چراغ کمک  را ایشان روشن می کنند و بعد سران سه قوه کمک می کنند و در نهایت مردم و نهادها این جشن گلریزان را به اتمام می رسانند.
  
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان مطرح کرد: طی نشستی که با مسئولن استان داشته ایم، برنامه ای را تنظیم کردیم و برای همه شهرستان ها ارسال شده تا در ماه رمضان همه شهرستان ها جشن را از نیمه دوم رمضان همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی برگزار کنند و امروز جشنواره گلریزان مان در شهرستان ارزوئیه آغاز شده است.


وی افزود: یک روز ، یک روز درمیان طبق برنامه  اعلامی در ماه مبارک رمضان باید ۲۳ شهرستان جشنواره گلریزان انجام دهندو ستادهای تشکیل شده برای متمرکز شدن، خیرین  در حال شناسایی هستند.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: در  مرکز استان همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) پنج شب گلریزان را در مجموعه صدا و سیما برگزار خواهیم کرد، که به صورت پخش مستقیم از شبکه استانی منتشر می شود که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaomn6a49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین