تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶
۰
plusresetminus
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان خبر داد؛

صدور ۲۷۴۰ بارنامه حمل محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

مجتبی محمودی گفت: ۲۷۴۰ بارنامه حمل محصولات کشاورزی توسط شرکت‌های حمل و نقل بار از مبداء جنوب به بازارهای استان‌های داخلی و مرزهای کشورهای همسایه ظرف ۱۵ روز گذشته صادر شد.
صدور ۲۷۴۰ بارنامه حمل محصولات کشاورزی در جنوب کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به افزایش روند برداشت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با رایزنی‌های متعدد و ایجاد زمینه مناسب برای حضور ناوگان حمل بار در منطقه نگذاشته است حمل محصولات کشاورزی دچار تأخیر و کندی شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان غیر بومی است با تمام رایزنی‌های انجام شده و بسترسازی مناسب فقط در ۱۵ روز گذشته ۲۷۴۰ دستگاه کامیون، تریلر و کامیونت از مبداء جنوب کرمان بارگیری و به مقاصد هدف عزیمت کرده‌اند.
 
محمودی گفت: سال گذشته در همین بازده ۱۵ روزه و با توجه به آمار سامانه صدور بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای ۹۳۸ دستگاه بارنامه صادر شد که رشد ۳ برابری حمل بار و ورود ناوگان به منطقه را نشان می‌دهد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بیان کرد: کاهش نرخ محصولات کشاورزی یکی از علت‌هایی است که بار روانی آن روی ناوگان حمل و نقل اثر می‌گذارد و در این شرایط برخی سودجویی‌ها شرایطی را رقم می‌زند تا این روند خود را در حوره حمل و‌ نقل نشان دهد.
 
محمودی تصریح کرد: در این زمینه به ویژه در این فصل تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و اداره کل، شهرستان‌ها و اداره حقوقی اداره کل ملزم به رصد نحوه برخورد و احقاق حقوق قانونی رانندگان در نظارت مستمر بر شرکت‌های حمل و نقل جنوب استان کرمان شده‌اند.
 
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان ابراز کرد: با توجه به اینکه ۱۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در جنوب کرمان وجود دارد شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه بار و به صورت پراکنده در شهرستان‌های جنوبی استان مکلف هستند با توجه به موارد قانونی در حوزه صدور بارنامه و تکریم رانندگان اقدام نمایند که با ارزیابی ماهانه روند حمل و نقل کالا به ویژه محصولات کشاورزی نظم بهتری به خود گرفته است.
 
وی اظهار کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که برخی دلالان برای رسیدن به منافع خود با ایجاد جو روانی هم در بازار قیمت محصولات و حمل و نقل در صدد هستند تا از آشفته شدن بازار و سردرگمی کشاورزان بهره خود را ببرند.
 
محمودی از کشاورزان و صاحبان کالا خواست قبل از برداشت محصول خود حتماً کامیون مورد نیاز حمل را از شرکت‌های دارای پروانه در حوزه حمل و نقل درخواست دهند و به جو سازی دلالان و افراد سودجو توجه نکنند.
 
وی افزود: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش کشاورزان در زمینه وضعیت حمل و‌ نقل محصولات کشاورزی است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: نماینده حمل و نقل اداره کل در پایانه بار جیرفت برای رصد مشکلات حمل و نقلی و ارتباط بهتر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مستقر است.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgqn9qqak9xy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما