تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷
۰
plusresetminus
علی احمدی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان با فعالیت ۱۶ تیم آغاز شده است.
بیش از ۳ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در جنوب کرمان کشف و ضبط شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از کشف ۳ هزار و ۴۴۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.
 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان افزود: این میزان فرآورده خام دامی از ابتدای طرح تشدید نظارت ویژه بر بازار در ایام نوروز تاکنون کشف و معدوم شده است.
 
احمدی بیان کرد: فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی توسط تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ در جنوب کرمان کشف و ضبط شد.
 
وی تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی کشف شده در جنوب کرمان، صورتجلسه و از چرخه مصرف انسانی خارج شده که با نظارت مراجع قضایی معدوم شد.
 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان بیان کرد: تیم‌های سیار کارشناسان دامپزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ به صورت مستمر در راستای تداوم طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و با هدف تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در حال فعالیت هستند.
 
وی از فعالیت ۱۶ تیم نظارت دامپزشکی در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.
 
احمدی ابراز کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان با فعالیت ۱۶ تیم آغاز شده است.
 
وی تاریخ آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی را در جنوب کرمان ۱۴ اسفندماه سال جاری اعلام کرد و زمان پایان این طرح را ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برشمرد.
 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از فعال بودن کشتارگاه‌های دام این منطقه در تمام ایام نوروز فعال خبر داد و گفت: در ایام نوروز مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز افزایش می‌یابد لذا تقاضا برای کشتار دام بیشتر می‌شود.
 
وی افزود: به منظور تأمین گوشت قرمز سالم و بهداشتی مورد مصرف خانوار و نیز جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز کشتارگاه‌های دام منطقه با حضور ناظر شرعی و بازرس بهداشتی فعال است.
 
احمدی گفت: مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان هرگونه تخلف را در زمینه فرآورده‌های خام دامی به شماره‌های ۱۵۱۲ و ۰۳۴۴۳۲۱۹۱۶۰ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcewn8zvjh8woi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما