تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مطرح کرد؛

بسته پیشنهادی ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ماه رمضان در جنوب کرمان

بهرام مسلمی مهنی افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم‌افزارهای علوم قرآنی، محفل شب شعر رمضان و نمایشگاه هنرهای تجسمی در ماه رمضان برگزار می‌شود.
بسته پیشنهادی ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ماه رمضان در جنوب کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری بسته پیشنهادی ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان خبر داد.
 
مسلمی مهنی ضمن تبریک ماه پر خیر و برکت رمضان اظهار کرد: این اداره کل به منظور بهره‌مندی بیشتر مؤمنین روزه‌دار از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌هایی را در قالب بسته پیشنهادی به ادارات تابعه جهت اجراء در سطح جنوب کرمان ابلاغ کرده است.
 
وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های پیشنهادی از تنوع زیادی برخوردار هستند، افزود: سعی شده در تدوین این ویژه برنامه‌ها، سلایق و علاقمندی‌های گروه‌های مختلف سنی در نظر گرفته شود، و بنا بر ضرورت از طریق هماهنگی با شورای فرهنگ عمومی و تعامل با نهادهای فرهنگی و دینی در هر شهرستان اجراء شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در تشریح برنامه‌های پیشنهادی ویژه ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزارهای علوم قرآنی، محفل شب شعر رمضان، نمایشگاه هنرهای تجسمی در لیالی قدر و تجلیل از حافظان قرآن کریم را در این ماه مبارک در دستور کار می‌باشد.
 
مسلمی مهنی ابراز کرد: نشست بررسی نهج‌‌البلاغه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، دوره‌های آموزشی احکام و دوره‌های آموزش مجازی خانواده قرآنی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ویژه رمضان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت شهرستان جنوبی کرمان می‌توانند نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش تربیت اسلامی، پویش ختم صلوات، دوره تخصصی تجوید و ترتیل در ماه مهمانی خدا اقدام کنند.
 
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه نماز و امام‌شناسی برای نوجوانان و جوانان، معرفی کتاب‌های دینی و مذهبی با مضامین خدا شناسی و عبادت و راز و نیاز، تدوین و گردآوری اطلس قرآنی، نشست کتابخوانی مجازی از دیگر ویژه برنامه‌هایی است که در بسته پیشنهادی ماه مبارک رمضان گنجانده شده است.
 
مسلمی مهنی افزود: علاوه بر این طرح قصه‌گویی، برگزاری مسابقه زیباترین اذان، برنامه‌ای با موضوع تطبیق قرآن و مثنوی‌ خوانی و ایجاد کمپین سبک زندگی مؤمنانه از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل می‌باشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان محور اجرای این ویژه برنامه‌ها است، عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های دیده شده در این بسته پیشنهادی، نمایش‌های صحنه‌ای، نمایشنامه خوانی، تعزیه، مسابقه و نمایشگاه عکس، مسابقه خاطره‌نویسی و دلنوشته نویسی بین روزه اولی‌ها و اهدای بسته فرهنگی به نفرات برتر است.
 
وی بیان کرد: این بسته پیشنهادی شامل مسابقات فرهنگی، طرح تلاوت نور و تجلیل از مفاخر، مسابقه کتابخوانی به همراه اهدای کتاب و برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی است.
 
مسلمی مهنی افزود: برگزاری جشن تکلیف و ضیافت رمضان، برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی روز قدس و نقاشی خیابانی با موضوع مقاومت، اجرای نمایش میدانی با موضوع رمضان و تولید فیلم کوتاه رمضان از سایر برنامه‌های ویژه این ماه مبارک است که در قالب این بسته پیشنهادی به ادارات تابعه ابلاغ شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ماه رمضان را ماه همدلی دانست و گفت: ادارات تابعه می‌توانند با جلب کمک‌های مردمی و خیرین نسبت به تهیه و اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان و برپایی جشنواره سفره‌های افطاری اقدام کنند.
 
وی عنوان کرد: علاوه بر این، ویژه برنامه‌های مسابقه مجازی قرآن کریم به صورت جزء به جزء خوانی و قرعه کشی در پایان ماه مبارک رمضان، مسابقه خوشنویسی، مسابقه عکاسی با گوشی همراه با محوریت موضوع آئین‌‌های مربوط به رمضان همچون شب‌های قدر، نماز جماعت در منزل، حال و هوای سحر و روز قدس، پویش تصویرسازی (آیات قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان) و برگزاری دوره‌های آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم در این بسته پیشنهادی گنجانده شده است.
 
مسلمی مهنی مسابقه پیامکی کتابخوانی قرآن کریم، تولید محتوا، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی، اطلاع رسانی پوسترهای جذاب قرآنی در فضای مجازی و طرح ۳۰ روز ۳۰ دعا در فضای مجازی از سایر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان جهت اجراء در سطح هفت شهرستان جنوبی کرمان برشمرد.
وی عنوان کرد: ادارات شهرستانی و انجمن‌های فرهنگی و هنری و نهادهای دینی و مذهبی می‌توانند با ایجاد و ارائه طرح از بسته‌های پیشنهادی این اداره کل برخوردار شوند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcipwazzt1ar32.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما