تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
۰
plusresetminus
سعید صحبتی گفت: در استان کرمان بیش از صد هزار واکسن را به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال تزریق کرده ایم  و خوشبختانه تا به حال هیچ گونه عارضه ای را گزارش نداشته ایم.
لزوم تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان و کادر مدارس/ هیچ عارضه ای برای تزریق واکسن کرونا به کودکان گزارش نشده است
دکتر سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار "آرمان کرمان"   در رابطه با روز بهداشت و بازگشایی مدارس  اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز را در تقویم ها به عنوان روز بهداشت و سلامت داریم، در سال های گذشته از تاریخ 18 تا 24 فروردین ماه  هفته سلامت را با برنامه های متعدد برگزار می کردیم، اما با تصمیم وزارت بهداشت و فرارسیدن ماه مبارک رمضان این برنامه ها بلافاصله بعد از عید فطر برگزار می شود.
 
وی افزود: بازگشایی مدارس امری اجتناب ناپذیر است و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا قابل اجرا است،  ما باید تلاشمان بر این باشد که شرایط را به نحوی پیش ببریم که کمترین خطر متوجه کودکان و خانواده ها و کادر مدارس باشد، لذا تاکید ما بر تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده ها و کادر مدارس است.
 
کارشناس ستاد کرونای کرمان توضیح داد: با  توجه به اینکه واکسیناسیون کودکان ۵  تا ۱۲ ساله از بهمن ماه  در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، اما متاسفانه تا الان حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از تزریق واکسیناسیون استقبال کرده اند.

 صحبتی با بیان اینکه شاید خانواده تا به حال به دلیل حضور فرزندان در خانه و غیرحضوری بودن کلاس ها و نداشتن تماس فیزیکی؛ تزریق واکسن را ضروری نمی دیدند ادامه داد:  در حال حاضر با حضوری شدن مدارس؛ کودکان واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند پس اگر در گذشته اندکی شک و تردید داشتن با شرایط موجود حتما باید واکسیناسیون فرزندانشان را تکمیل کنند.

 وی تصریح کرد: واکسن ها هم کاملا بی خطر و مطمئن و بدون عوارض هستند ما در استان کرمان بیش از صد هزار واکسن را به این گروه سنی تزریق کرده ایم  و خوشبختانه تا به حال هیچ گونه عارضه ای را گزارش نداشته ایم.

 وی یادآور شد:  خانواده ها مسائل بهداشت فردی و بهداشت محیط را به فرزندان خود آموزش دهند و حتما فرزندان خود را با یک ماسک مناسب و ماسک ذخیره به مدرسه بفرستند و توصیه کنند کودکان از برداشتن ماسک و برخوردهای فیزیکی با همکلاسی ها و دست دادن و روبوسی خوداری کنند.

کارشناس ستاد کرونای کرمان همچنین گفت: کودکانی  هم که علایم دارند باید از مابقی دانش آموزان جدا باشند و الزامی برای حضور در مدرسه ندارند و می تواند با گواهی پزشک دوره بیماری را در خانه بگذارنند.
 
وی در پایان توضیح داد: ما باید سعی کنیم شرایط برگزاری کلاس ها بهتر شود و خطرات برای دانش آموزان به حداقل برسد و این فرصت خوبی برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است که ایرادها و نقایص را زودتر شناسایی کرده و شرایط آموزش را بهینه کنیم، مضاف بر اینکه هم خود آموزش و پروش و هم بازرسین بهداشت و سلامت تاکید دارند  بر بهداشت مدارس و اگر جایی نیاز باشد جرایم قانونی را برای مدارسی که قوانین و ضوابط را رعایت نمی کنند؛ اعمال می کنند
 
انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcdjk0ffyt0xn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین