تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
۰
plusresetminus
رئیس شورای شهر رفسنجان گفت: نقدهای غیرمنصفانه دور از انصاف است و نقد منصفانه گره گشای فعالیت های شهری در شورا و شهرداری است.
نقد منصفانه گره گشای فعالیت های شهری / عزم شورای شهر رفسنجان در حمایت از محصولات دانش بنیان
به گزارش راه آرمان؛ سیدحسین رحیمی با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاری در جامعه، اظهار کرد: هیچ گاه از خبرنگار واهمه نداریم و دوست داریم همه چیز اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان بیان کرد: مبارزه با فساد نقطه مشترک شورای شهر و شهرداری است و در این گام قاطعانه ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در مجموعه شورای شهر که شورایی مردمی است سعی داریم خطاها را به حداقل برسانیم و رسانه ها هم در انعکاس اخبار نقش مهمی دارند و بازوی بسیار قوی برای مجموعه ادارات و شورای شهر هستند و به همین منظور جایگاه ویژه ای برای ورود خبرنگاران در جلسات شوراها ایجاد کردیم.
رحیمی به نقش خانه مطبوعات و آموزش به خبرنگاران تاکید و عنوان کرد: اگر رسانه در چارچوب انصاف قدم بردارد و با همه قضایا منصفانه برخورد نمایند، می توان گفت رسالت خبرنگاری را ایفا کرده است.
وی نقدهای غیرمنصفانه را دور از انصاف دانست و افزود: خبر، مطلبی است که احتمال صدق و کذب در آن وجود دارد و شنونده و خواننده خبر، باید عاقل و بالغ باشد و تشخیص خواهد داد که خبر صدق یا کذب است.
رئیس شورای شهر رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه دانش بنیان و تولید در شهرستان تاکید کرد و گفت: از ۷۰شرکت مرکز رشد دانشگاه ولیعصر (عج)، ۱۰ شرکت دانش بنیان هستند که با توجه به شرایط و همکاری با دانشگاه، باید رسالت خودمان را در زمینه تولید بخصوص تولید با کیفیت ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت در کنار تولید مهم است، دانشگاه با کمک صنعت می تواند محصولات خود را دانش بنیان نماید و مجموعه شورای شهر هم در این حوزه همکاری لازم را دارد.
علی میربابایی نائب رئیس شورای شهر هم در این جلسه با تبریک سال جدید، گفت: هیچ کاری در هیچ جا ۱۰۰ درصد بدون عیب نیست و ما هیچ ادعایی هم نداریم که فعالیت هایمان بی عیب است.
وی بیان کرد: فعالیت های ما در شورای شهر، مردمی و با نیت خدایی است و به دنبال آن رضایت و خدمتگزاری به مردم هدف ماست و رسانه ها در این امر می توانند کمک کننده باشند.
میربابایی تصریح کرد: نقد منصفانه گره گشای فعالیت های شهری است و می تواند رافع بسیاری از مشکلات مردم باشد.

سیدابراهیم صباغ جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم در این دیدار با اشاره به اینکه رسانه چشم بینای جامعه است و توجه به آن به مدیریت شهری کمک خواهد کرد، گفت: گلایه ها و مطالبات مردمی که از طریق رسانه ها منتشر می شود، رصد و بررسی و با ارجاع به مسئول مربوطه برای حل آنها اقدام می کنیم.
وی با بیان اینکه نقد مغرضانه با نقد منصفانه دو موضوع جدا هستند، خاطرنشان کرد: ادبیات بیان نقد، با زبان اصلاح متفاوت است و مخاطب با خواندن نقدها متوجه نقد منصفانه یا مغرضانه خواهند شد.
صباغ جعفری با تاکید بر اینکه نگاه ما در حوزه فرهنگی، نگاه توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی است، گفت: در حوزه های مختلف سعی می کنیم نیروی انسانی تربیت نماییم و در جاهایی که باید عناصر فرهنگی آموزش ببینند، آموزش خواهند دید.
وی افزود: نگاه ما به نیروی انسانی نگاهی سرمایه ای است، اگر بتوانیم نیروی متخصص و فرهنگی تربیت کنیم و باورهای دینی و اعتقادی آنها را تقویت نماییم، خود آن افراد می تواند در توانمندسازی محلات خود نقش داشته باشیم.
مه لقا حکمت رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر رفسنجان هم با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان از هیات تحریریه خانه خشتی در بیان اخبار و گلایه ها و مشکلات مردمی تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgyn9qwak9xy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما