تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۸
۰
plusresetminus
اسدی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان در سال گذشته و اعلام برنامه‌های سال جاری، گفت: نگاه هنر انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی و تمدن‌ساز است.
نگاه هنر انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی و تمدن ساز است‌/ پردیس سینمایی‌نور کرمان در شهریورماه بهره‌برداری می رسد
به گزارش "راه آرمان " مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری گفت: هنر انقلاب سه ویژگی و شاخصه دارد، هنر مبتنی بر مفاهیم ارزشمند اسلامی و توحیدی، داشتن منش انقلابی و آینده‌نگر بودن از ویژگی‌های هنر انقلاب است.

وی افزود: هنر انقلاب، هنری مسئله‌مند است و نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نیست، توانمندی هنرمندان جوان از جمله رسالت‌های حوزه هنری انقلاب است که در این راستا در سال گذشته نزدیک به ۴۰ برنامه آموزشی و توانمندی جوانان برگزار شد که شامل بیش از ۸ دوره آموزشی، ۲۵ دورهمی هنرمندان و ۴ کارگاه آموزشی بود.

اسدی تصریح کرد: تولید اثر هنری به تولید ۱۵ برنامه صرفاً در دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت و بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها تولیداتی است که با هنرمندان جوان شکل گرفته و در حوزه رویدادها هم گرچه به دلیل کرونا کم فروغ بود اما سال گذشته رویداد نقدکتاب، روایت حبیب و نشست مدیران حوزه های هنری کشور برگزار شد.

وی توضیح داد: همکاری با شهرداری کرمان برای نمایش تصاویر شهدا به ویژه در سالگرد شهادت شهید سلیمانی و کارگاه های تایپوگرافی و نمایش آثار هنرمندان در سطح شهر را هم مورد اشاره قرار داد اثر هنری باید به دست مردم برسد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: مهمترین برنامه های سال جاری هم ابتدا به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و این برنامه‌ها با دیدار با امام جمعه آغاز می شود و علاوه بر این معرفی جوانان هنرمند و تجلیل از پیشکسوتان همراه با ضیافت افطاری از دیگر برنامه های پیشنهادی بینی شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان از برگزاری مجدد شب شعر طنز «دولخ» در اواخر خردادماه جاری پس از دو سال وقفه کرونایی خبر داد و عنوان کرد: طنز؛ فضای نقد جدی را به لطیف ترین قالب بیان می کند.

وی ادامه داد: تولید پویانمایی کودکانه در امتداد مسیر، به مناسبت روز قدس و با محوریت مقاومت به ۲ زبان فارسی و عربی نیز بزودی رونمایی می شود، از سینما نور کرمان با همکاری معاونت عمرانی استانداری در شهریورماه جاری بهره برداری می شود که یک پردیس سینمایی به ظرفیت ۹ سالن برای شهر کرمان ایجاد می کند.
 
اسدی افزود: این سینما پس از زلزله بم تعطیل شد که امیدواریم با عملیات بهسازی و مقاوم سازی آن، فیلم های سال آینده جشنواره فجر را در این سینما نمایش یابد و برآورد اولیه هزینه عمرانی و تجهیزات آن هشت تا ۱۰میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حسب دستور دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه سینماها تحویل یک نهاد و حوزه هنری شود؛ گفت: سینماهای در اختیار بنیاد مستضعفان، همه تحویل شده اما بنیاد شهید هنوز تعدادی از سینماها را تحویل نداده که در کرمان، سینما شهر تماشا دست بنیاد شهید است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان به روز نبودن زیرساخت‌های فرهنگی هنری در کرمان را یکی از دلایل عدم استقبال برای برگزاری رویدادهای ملی دانست و افزود: برای همین خیلی از رویدادها به سمت کرمان نمی آید.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها یکی از مشکلات بزرگ استان کرمان در حوزه فرهنگ و هنر است ادامه داد: یکی از دلایل شکوفا نشدن استعدادها نیز نبود زیرساخت‌ها است و امیدواریم کمبود زیرساخت‌ها در استان برطرف شده تا از مهاجرت هنرمندان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ساخت تصویرسازی نوین از کرمان در اولویت تولیدات هنری است به دنبال این هستیم تا کرمان به بهترین وجه ممکن معرفی شود.

اسدی در پایان توضیح داد: حوزه هنری همچنین از فیلم های فاخر با نگاه ترویج این آثار حمایت می‌کند از جمله اینکه امکان تماشای فیلم‌های منصور و موقعیت مهدی را با ارائه تخفیف فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcjvmev8uqe8yz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین