تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دشمنان می‌خواهند از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده کنند و نباید در میدان دشمنان بازیگر شویم.
دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده می کند/تنها راه مقابله با موج هجمه رسانه ای  دشمن جهاد تبیین است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.
 
امام جمعه کرمان: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده می کند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در اولین جمعه ماه رمضان گفت: خود و همه روزه داران و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم.

وی با نقل حدیثی از امام علی (ع) افزود: برای رعایت  تقوا، باید پیوسته گوش به فرمان خداوند تعالی باشید و رضایت او را پیشه راه خود قرار دهید.

امام جمعه کرمان بیان کرد: همه عزت‌ها در دست خداوند است و باید اعتقاد قلبی داشت که آن هم با رعایت تقوای الهی محقق می‌شود و  وسیله‌ای مطمئن‌تر از ارتباط با خداوند نخواهد بود. 

وی تصریح کرد: سرچشمه اصلی سعادت و شقاوت انسان، خود شخص است و همه چیز بستگی به عملکرد خودمان دارد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماز و روزه برای تزکیه نفس انسان است و خداوند به صراحت بیان کرده است: اگر می‌خواهید بهشتی شوید، این اعمال و رفتار خود شما است که به این مکان راهنمایی می‌شوید و پایه اصلی نجات من و شما، اعمال و رفتار ما در این دنیا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت شهادت ۲ شهید رمضان گفت: این افراد در حالی شهید شدند که با حالت روزه داری و لب تشنه مظلومانه در سنگفرش‌های حرم رضوی به سوی حق شتافتند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خصوص این اتفاق ناگوار باید ۲ مسئله مهم را مدنظر داشت،  اول اینکه با کسانی که این جنایت را خلق کردند باید با قاطعیت هر چه تمام‌تر برخورد شود و مجازات سنگینی برای آن هادر نظر گرفت.

وی افزود: دومین مسئله این است که باید حواسمان به توطئه واختلاف افکنی دشمنان باشد؛ چرا که آن‌ها می‌خواهند از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده کنند و نباید در میدان دشمنان بازیگر شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که ۴ دهه از قطع رابطه سیاسی ما با آمریکا می‌گذرد و باید توجه داشت که در این مدت چه سود‌ها و منافع از آن ما شده است.

وی گفت: کسانی که با آمریکا ارتباط دارند ۲ حالت دارند یا قوی‌تر هستند که هر لحظه باید مواظب باشند که ضربه‌ای از آمریکا به آن‌ها نرسد و یا اینکه ضعیف‌تر هستند و تحت امر آمریکا شده اند.


امام جمعه کرمان افزود: رابطه با آمریکا؛ یعنی تحمل کردن برخورد ارباب گری‌های او با دیگران است و مسلما در این ارتباط هیچ تعامل یا سود دوطرفه‌ای وجود ندارد، بنابراین قطع رابطه سیاسی ما با آمریکا برایمان بسیار سودمند بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هر جا که مقاومت کنیم و ترس به دلمان راه ندهیم، قطعا پیروزی از آن ما خواهد شد.


امام جمعه جیرفت:مسئولین در جهت خدمت‌رسانی در جیرفت اقدامات لازم و جهادی را پیش گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مصادیق تقوا و کسب آن روزه می‌باشد و نسخه آن برای امّت اسلامی شفابخش است.

امام جمعه جیرفت افزود: قدر ماه مبارک رمضان را بدانیم و این توفیقی است که میهمان خداوند متعال هستیم و برای ما ارزشمند است که این دعوت را اجابت نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: فضیلت ماه مبارک رمضان توفیق میهمانی خداوند بزرگ و بلند مرتبه است و این باعث افتخار ما بندگان خواهد بود.

خطیب نماز جمعه جیرفت تصریح کرد: بازار و جامعه اسلامی بایستی در رعایت ماه مبارک رمضان کوشش و تلاش کنند و همه احترام این ماه میهمانی خداوند متعال را حفظ نمایند.

وی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابراز کرد: شهادت شهید اصلانی که اجر آن در ماه مبارک رمضان با زبان روزه و حرم رضوی دفن شود این بالاترین سعادت است و پاداش سال‌ها جهاد و تلاش در راه خداوند متعال می‌باشد.

امام جمعه جیرفت گفت: خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که همیشه در نمازهای جمعه شرکت نمائیم و در این فضیلت الهی در هر شرایطی شرکت گسترده را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان خواندن قرآن کریم بسیار ثواب دارد و امروز در این ماه میهمانی خداوند متعال تلاوت قرآن کریم از بزرگترین و ارزشمندترین فضیلت‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم افزود: مسئولین در جهت خدمت‌رسانی در شهرک‌های جیرفت و کمبود وجود آب اقدامات لازم و جهادی را پیش گیرند.


امام جمعه راور:وظیفه ملت این است که اتحاد اسلام و مسلمانی را حفظ کنند

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی گفت: یکی از ابزارهایی که دشمن را نا امید می کند نمازجمعه است.

وی افزود: این جلوه های حضور دشمن را ناامید می‌کند اگر نمازجمعه شلوغ باشد جاهایی که دشمن دوست دارد شلوغ نیست لذا هر ضربه ای که بتوانند می‌زنند تا یک نفر هم شده خلوت‌تر شود اما به برکت ماه مبارک رمضان و دلدادگی شما به اهل بیت و فهم شما از آیات قرآن این اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه راور ادامه داد: این حضور را قدر بدانید و دیگران راهم به حضور در نماز جمعه‌ دعوت کنید.

وی در رابطه با واقعه ای که در حرم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اتفاق افتاد بیان کرد: باید توجه کنیم که دشمن چه کسی و چه چیزی را نشانه میگیرد، امروز آمریکا رو به افول است و رژیم صهیونیستی دست و پا می زند و وقتی که می‌بینند هرکجا آزادمردی ندای جمهوری اسلامی را ببیند لبیک می‌گوید و روز به روز به معترضین ابرقدرت ها افزوده میشود و مردم دارند بیدار می شوند و ظلم را نمی‌پذیرند آنها را ناراحت می‌کند.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: یکی از عواملی که باعث شده این آزادگی شکل بگیرد مراکز آزادی خواه، مراکز بشر ساز و مراکزی است که انسان ها را به انسانیت دعوت می کنند و یکی از آن مراکز حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است که دشمنان از این ناراحتند و می خواهند آنجا را بد جلوه دهند.

وی ادامه داد: از طرفی هرکجا که روحانی هست مردم را بیدار، آگاه و متوجه می‌کنند لذا دشمن می خواهد اینها را هم بگیرد، وظیفه ملت این است که اتحاد اسلام و مسلمانی را حفظ کنند و در برداشتن و رفع این دشمن مشترک متحد شویم.


امام جمعه بردسیر:تنها راه مقابله با موج هجمه رسانه ای  دشمن جهاد تبیین است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن اشاره به اهمیت و آثار  نماز جمعه از حضور باشکوه  مردم‌ و مسئولان در نماز وحدت بخش جمعه قدردانی کرد.

وی یاد و خاطره همه شهدا به خصوص  شهید اهل قلم مرتضی  آوینی، شهید صیاد شیرازی و همچنین وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها  را گرامی داشت و گفت: اسلام مدیون ایثارگری های حضرت خدیجه سلام الله علیها است.

حجت الاسلام کرمانی به  روز۲۰ فروردین سالروز  قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا اشاره کرد و افزود: دشمن دشمن است و از سال ۵۹ تا کنون هر روز دشمنی های آمریکا آشکارتر شده است، در همین  ده روز اول  سال جاری دشمن توسط نیروهای داخلی  و خارجی خود در فضای مجازی هر دو روز یک عملیات رسانه ای  علیه مردم انجام داده است.

وی تشریح کرد: تنها راه مقابله با موج هجمه رسانه ای  دشمن جهاد تبیین است و این جهاد مستلزم  قوی شدن در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای به خصوص در فضای مجازی است تا بتوانیم جهاد تبیین را به طور گسترده در قالب های مختلف انجام دهیم.

حجت الاسلام کرمانی ماه مبارک رمضان را،  بهار عبادت و  بهار قرآن دانست و افزود: با توجه به توصیه های کاربردی مقام معظم رهبری ماه رمضان ماه فرصت هاست بنابراین باید از این فرصت ها استفاده کنیم و نباید بی تفاوت باشیم زیرا فرصت ها مانند ابرها  زودگذر هستند. 

وی به مردم توصیه کرد تا  فرصت توبه و تمرین دوری  از گناهان، استفاده از سحرها و شبهای رمضان، تدبر در قرآن، ارتباط با خدا، استفاده از لیله القدر، تلطیف روابط انسانی و دوری از کینه و محور قرار دادن مسجد در  فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی را از دست ندهند و قدر این ارزش های ماه مبارک را بدانند.

خطیب جمعه بردسیر ضمن ابراز تاسف از ترور ناجوانمردانه سه روحانی مجاهد در آستان قدس رضوی، این جنایات را  محکوم کرد و گفت: دشمن در این ترورها به دنبال اهدافی است که در سطح کلان هدف او وحدت شکنی است و  تا می تواند به دنبال اختلاف افکنی است.

وی افزود:  دشمنان ما در حوزه جهان اسلام هدفشان از این ترورها در آستانه روز قدس  انحراف اذهان از فلسطین و قدس  است و در منطقه با این کار دنبال به چالش کشیدن محور مقاومت و برهم زدن رابطه دو کشور همسایه است بنابراین ما باید هوشیارانه با این موارد برخورد کنیم تا مانع از رسیدن دشمن به اهداف شومش شویم.

امام جمعه ریگان:قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشند

امام جمعه ریگان  در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به دیدار قاریان با مقام معظم رهبری( مدظله العالی) گفت: رهبری  فرمودند قرائت، یک هنر قدسی است و قاریان قرآن از برترین  و والاترین هنرمندان هستند.

وی افزود: جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشند و باید مساجد، بزرگ ترین شبکه قرآنی کشور شوند و کرسی‌های تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن در مساجد رونق گیرند. 

حجت الاسلام حبیب رضا زاده گفت: باید هر فعالیت قرآنی در شهرستان  ریگان  مورد حمایت قرار گیرد و در هر مسجد یک پایگاه قرآنی تشکیل شود که با نهضت قرآنی در شهرستان، شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود. 

امام جمعه ریگان تصریح کرد: دشمن شما ترسو و زمین گیرشده است و در عمق اراضی اشغالی اسرائیل، مقاومت  ضربات سنگینی به آن‌ها وارد کرده است. 

حجت  الاسلام رضا زاده به حادثه اسف بار حریم رضوی اشاره کرد و گفت: تکفیری‌ها با این اقدامات در صدد خدشه دار کردن به  وحدت شیعه و سنی هستند؛ اما  امروز وحدت بین مسلمانان مثال زدنی است. 

به گفته او مردم قدر روحانی اصیل، جهادی، فرهنگی، تبلیغی و زحمتکش را می‌دانند و تشییع حجج الاسلام اصلانی و دارایی گویای این مدعا است. 

امام جمعه ریگان گفت: ما تربیت شده پیر جماران و در مکتب درس بصیرت رهبر بزرگ شده ایم و هر روز، شعار مرگ بر اسرائیل در ایران بیشتر می شود. 

او در بخش دیگری از سخنان خود به  محصول خرمای شهرستان ریگان پرداخت و گفت: مسئولان نسبت به محصول خرمای ریگان توجه جدی داشته باشند و باید در فروش این محصول که صادراتی است، دست دلالان و واسطه گران کوتاه شود.



امام جمعه شهرستان قلعه گنج:  بزرگترین اهداف و پیام های روزه ماه مبارک رمضان تقواست 

 ظهر امروز ۱۹ فروردین ماه۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت : در خصوص حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی اولاً تبریک و تسلیت عرض می کنم شهادت دو تن از روحانیون و طلاب فاضل و جهادی و مردمی را به محضر امام زمان (عج)و مقام معظم رهبری(حفظه الله) و خانواده ایشان و همه ملت ایران، ثانیاً این حرکت سبوعانه و زبونانه را به حرم مطهر رضوی را به شدت محکوم می‌کنیم و از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم که تا روشن شدن تمام ابعاد این جنایت آن را دنبال و به اطلاع مردم عزیز برسانند

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در جمع با قاریان در ابتدای ماه مبارک رمضان گفت:از همه دستگاه های متولی از جمله اوقاف اداره تبلیغات اسلامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش و دستگاه ها می خواهم هرچه سریعتر برنامه و نقشه راه را در این زمینه را برای کنند و مساجد شهرستان را فعال و مسائل قرآنی را جدی تر دنبال کنند. 

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کردند یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ما که نیازمند به ورود دانش بنیان هاست بخش کشاورزی برای دانش بنیان شدن کشاورزی دو اقدام لازم است ۱- دستاورد های علمی و فناوری های نوین موجود در کشور به دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار می گیرد ۲- مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزان را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آنها راهکار علمی ارائه شود که البته لازم است و هم پرهیز از شتاب‌زدگی در اجرای این راهکارها  امیدواریم مسئولان در همه سطوح کشاورز را ویژه ببینند.


امام جمعه ارزوئیه :هدف دشمن هدف قرار دادن وحدت مسلمانان است


حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به حادثه تلخ و دلخراش که در سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در حرم مطهر رضوی رقم خورد اشاره کرد و گفت: ۳ طلبه جهادی و مخلص که شهید اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس هم بود‌ شهید شدند این طلبه ها که درحال فعالیت برای مردم بودند که بدست یک فرد تروریست ۲۱ساله و دوتن از این عزیزان شهید شدند و به آرزوی شان رسیدند و یکی دیگراز عزیزان در بستر است از خداوند متعال برای شهیدان علو درجات و برای بازماندگان آنها صبر و همچنین برای مجروحین آرزوی سلامت و صحت داریم.

امام جمعه ارزوئیه افزود: بعد از سال ۷۱ که حادثه بمب گزاری حرم رضوی اتفاق افتاد این دومین اتفاق بود که همان طور می دانید ضارب یک جوان ۲۱ساله بود ازبک تبار بوده از مرز پاکستان غیرقانونی وارد شده بود و همراه وی ۶ همدست دیگر من جمله دو برادرش دستگیر شدند.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه یادآور شد: اما باید حواسمان به چند نکته در رابطه با این مساله و اتفاق باشد ، این اتفاق دارای یک برنامه از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده بوده که هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان است واز آن جهت که وی خودش دارای تفکر سلفی بوده است که اگر بخواهیم در سطح کلان نگاه کنیم هدف دشمن هدف قرار دادن وحدت مسلمانان است که این توسط صیهونیسم ها اتفاق میوفتد چونکه تلخ ترین اتفاق برای صهیونیسم جهانی وحدت امت اسلامی است‌.

حجت الاسلام منصوری گفت: برای اینکه اینها بخواهند به این هدف برسند چند ابزار دارند‌ ۱.هتک حرمت مقدسات ، به مقدسات تشیع اهانت میکند و عکسش کسی را به اسم شیعه قرار میدن و شروع میکند به مقدسات تسنن اهانت کردن ۲.قداست اماکن مقدسه هر مذهب را می شکنند مثل همین حادثه اخیر که در حریم حرم مطهر امام رضا ع این اتفاق را رقم زدند برای جریحه دار کردن روحیه شیعیان علی ب موس الرضا ع  ، و الا میتوانست در بیرون و خیابان انجام دهد اما برای شکستن قداست این اتفاق رقم می زنند.‌

امام جمعه ارزوئیه خاطرنشان کرد: این بار نوبت افغانستان است یعنی بعداز چین هراسی و روسیه هراسی این بار نوبت افغان هراسی است ، شما دیدید که در رابطه با بحث چین و روسیه چه جنجالی به پا کردند ، وشروع کردن افکار مردم را مخدوش کردن و امروز هم نوبت افغان هراسی است علی رغم اینکه می بینید این شخص اصالت ازبکستانی دارد.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه افزود: افغان ها در دفاع مقدس ۳۰۰۰شهید برای این خاک دادند و اوج رشادت در دفاع از حرم و تیپ فاطمیون در دروان دفاع از حریم حضرت زینب س میتوان دید ، این کلیپ ها در افغانستان هم دارد پخش می شود و دشمن دارد دشمنی میان مسلمانان می اندازد پس باید حواسمان را جمع کنیم مبادا راهی را برویم که دشمن آن را می خواهد.


امام جمعه فهرج:جنایت علیه طلاب جهادی بر اتحاد بین شیعه و سنی و کشورهای محور مقاومت تاکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان قرآن اشاره و بیان کرد: از نگاه رهبر انقلاب قرائت قرآن یک هنر قدسی است و قاریان قرآن از برترین و والاترین هنرمندان هستند.

وی با محکومیت جنایت علیه طلاب جهادی در حرم رضوی بر اتحاد بین همه اقشار اعم از شیعه و سنی و کشورهای محور مقاومت تاکید کرد.

آقاملایی با بیان اینکه دشمن با چنین فتنه هایی راه به جایی نخواهد برد افزود: فردی که چنین جنایتی را انجام داده تکفیری و وهابی بوده که تحت تاثیر القائات شبکه جاسوسی انگلیس قرار گرفته بوده است.

خطیب جمعه فهرج با تاکید بر اینکه حساب ملت های اسلامی از چنین تفکراتی جداست تصریح کرد: واکنش مردم در حرم امام رضا به معنای حمایت از روحانیت بود چرا که مردم برعکس تبلیغات مسموم دشمن روحانیون را از خود میدانند و دوست دارند.

وی در ادامه به در پیش رو بودن روز انرژی هسته ای اشاره  و اظهار کرد: یادش بخیر آن زمان که انرژی هسته ای حق مسلم ما بود. چه کردند با برجام؟ با برجام عزت و شرف ما را فروختند و با ساده لوحی کمر اقتصاد کشور را شکستند.

آقاملایی همچنین قوت در فضای مجازی را حیاتی دانست و بیان کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی در صدد تغییر جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد است.

امام جمعه فهرج با تاکید بر تبیین عمارگونه در فضای مجازی گفت: در این عرصه باید از حریم انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم دشمن با دروغ افکنی به بدنه نظام و انقلاب ضربه بزند.


امام جمعه کهنوج:بازی جدید دنیای استکبار آمریکای بدعهد و جنایتکار در خصوص مذاکرات است

حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باید مسجد محور باشد مساجد باید تبدیل به بزرگترین شبکه قرآنی کشور شوند 

امام جمعه کهنوج خاطر نشان کرد: شهرستان کهنوج با همت شما مردم ولایتمدار مخصوصاً جوانان و نوجوانان به میزان درصدی جمعیتی که داریم در خصوص عملی کردن فرمان حضرت آقا تلاش کنیم تا حرف آقا روی زمین نماند من همین جا از مسئولان عزیز می خواهم که حمایت های خودشان را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: از همه متولیان فرهنگی مخصوصا اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی و موسسات قرآنی و حوزه‌های علمیه و اساتید بزرگوار و طلاب عزیز که هرکدام به عنوان مشاعل هدایت در مناطق مختلف هستند می‌خواهم که اقدامات خودشان را در این زمینه شروع کنند.

خطیب جمعه کهنوج گفت: بازی جدید دنیای استکبار آمریکای بدعهد و جنایتکار در خصوص مذاکرات است و اخیراً آمریکایی ها بازی خودشان را به نحو دیگری رقم زده‌اند تا در نهایت ازمیدان توافق عزتمندانه و قوی فرار کنند.

حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک سری اظهارات بهانه جویانه گفته است که خروج ترامپ از برجام و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها و ترور سردار سلیمانی نه تنها مانع رشد ایران نشده است بلکه موجب  توسعه برنامه هسته‌ای ایران و بدترین شرایط آنها تا به امروز شده است.

 خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به ماهیت برجام تصریح کرد: ماهیت اصلی برجام از همان روز اول رفع تحریم های اقتصادی در قبال محدود سازی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده است و هیچ ارتباطی به موضوعات منطقه‌ای و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و نفی هرگونه حضور و مداخله نظامی و سیاسی بیگانه در منطقه است، ندارد.

خطیب جمعه کهنوج  ضمن اشاره به قصه تلخ و سریال همیشگی جنوب کرمان و مشکلات کشاورزانی که این روزها در حال برداشت محصولات کشاورزی شان هستند عنوان کرد: همچنان مثل سالهای قبل مشکلات ادامه دارد من نمی دانم کی شاهد پایان دادن این همه سختی ها و رنج مشکلات کشاورزان خواهیم بود

حجت الاسلام نجنو در پایان اینگونه تصریح کرد: هرسال به بهانه‌های مختلفی حاصل دسترنج و زحمات کشاورزان عوض اینکه سر سفره خانواده هایشان بیاید  متاسفانه دست دلالان بی انصاف  هست که با هم تبانی می کنند تا حق کشاورزان به آنها نرسد آن طرف هم هزینه های سرسام آور کاشت و نگهداری و تولید که قامت کشاورزان را خم کرده است  

وی افزود: هزینه گزاف حمل و نقل هم بدجور این روزها آرامش را از کشاورزان گرفته است چرا مسئولان  امور حمل و نقل و راهداری نظارتی بر این قصه ندارند.


امام جمعه رفسنجان:ضرورت ورود شرکت های دانش بینان به حوزه کشاورزی 

 امام جمعه رفسنجان بر ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان در راستای ارائه راهکار برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و مدیریت مصرف منابع آبی تاکید کرد.به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته، تقوی الهی را یکی از اهداف روزه داری عنوان و اظهار کرد: بهترین کار در ماه مبارک رمضان از دیدگاه پیامبر(ص) پرهیز از محارم الهی است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: ماه رمضان ماه رزمایش بندگی خداوند است، سعی کنیم در این ماه نه تنها افعال حرام انجام ندهیم بلکه به کارهای حرام هم نزدیک نشویم.

وی با اشاره به سانحه حمله به سه روحانی در حرم امام رضا(ع) از طرف عوامل تکفیری، گفت: شهید اصلانی برادر دو شهید بود و ایشان شهید سوم خانواده شد. وی از جانبازان دوران دفاع مقدس و از طلبه های جهادی بود که سال های سال برای محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد به مردم خدمت می کرد.

ویا اشاره به اینکه این حوادث حساب شده و از طرف دشمن است، گفت: قاتل هم فردی اهل کشور ازبکستان و دارای تفکرات داعشی است واین نشان می دهد که دست های تفرقه افکن بین  اهل شیعه و سنی در ایران و افغانستان به دنبال راه انداختن جنگ های مذهبی مخصوصا بین شیعه و سنی هستند که خوشبختانه با اقدام به موقع علمای اهل سنت تیرشان به سنگ خورد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: همه کسانی که مسئول کنترل مرزها هستند، باید بیشتر مراقب باشند، چرا باید افراد بدون هویت در کشورحضور پیدا کنند؟ و چنین اعمالی را انجام دهند، مسئولین مرزها باید با جد ورود و خروج را مراقبت نمایند و از ورود افراد بی هویت و بدون داشتن مجوز به کشور جلوگیری کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: قصه شهادت طلبه ها امر جدیدی نیست، شهیدان فقه و فقاهت از جمله شیخ فضل الله نوری، میراز کوچک خان جنگلی، سیدحسین مدرس و...تا 3500 شهید روحانی دوران دفاع مقدس برای روحانیت امر تازه ای نیست و دشمنان بدانند با این کارها نمی توانند روحانیت شیعه را بترسانند.

وی ابراز کرد: هر دو جریان روحانی شیعه و سنی از قدیم در صحنه اسلام بودند و مورد تهاجم دشمن قرار داشتند ما هم باید مراقبت باشیم که توطئه های دشمن کارساز نشود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به شعار سال 1401 که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: یکی از عرصه های تولید، محصولات کشاورزی است و قریب به 40 هزار خانوار در رفسنجان که شامل 200 هزار نفر هستند با تولید محصولات کشاورزی گذران زندگی می کنند و چندین سال است که محصولاتشان در معرض سرمازدگی و گرمازدگی خسارت دیده است.

وی بر ورود شرکت های دانش بینان و ارائه راهکار برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: سرمازدگی امسال در 14 استان قریب به 40 هزار میلیارد تومان به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد، مراکز دانشگاه ها و دانش بنیان باید در این حوزه ورود و چاره اندیشی نمایند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی استفاده می شود و قریب به ده درصد آن به مصارف صنعتی و خانگی می رسد و به گفته متخصصین  60 درصد آب مصرفی کشاورزی هدر می رود، گفت:  دانشگاهیان و مراکز دانش بنیان با ارائه راهکارهای بهینه مصرف آب به کمک کشاورز بیایند.

وی افزود: تولید بذر محصول در داخل کشور، راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی و استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی و صنعتی موضوعات و مطالبه های عمومی است که از مراکز دانشگاهی خواستاریم در این موضوعات ورود پیدا کنند.

عسکری به درج قیمت کالای تولیدکنندگان و واردکنندگان که اخیرا از طرف وزرات صمت مصوب شده است، اشاره کرد و گفت: اگر این کار انجام گیرد، واسطه ها حذف می شود و از گرانفروشی جلوگیری می شود و بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع می شود.

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcbf0b85rhb5gp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین