کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان جیرفت:

هنر اسلامی یک نیاز عمومی در جامعه است

20 فروردين 1401 ساعت 18:32

میثم تارم گفت: هنر به عنوان امری مقدس همراه با تعهد به باورهای دینی است.


به گزارش راه آرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت صبح امروز در محل گلزار شهدای شهرستان جیرفت در آئین نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنرمند و والامقام شهید سید مرتضی آوینی گفت: هنر یک نیاز عمومی جامعه است و مدیران و مسئولان ما باید یک مدیر هنرمند باشند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین تارم افزود: فن قرائت قرآن یک هنر است و به تناسب تلاوت آیات قرآن از مقوله های هنر می باشد که امروز هنر به معنای واقعی و خاص مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.
 
وی با تبیین جایگاه علم و هنر در جامعه کنونی اظهار کرد: علم وقتی مفید و سودمند است که همراه با تعهد باشد و ما نیازمند به هنرمندان متعهد همچون شهید آوینی می باشیم و هنرمندان ما باید از هنر خود استفاده به جا و شایسته داشته باشند.
 
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: هنر باید به عنوان امری مقدس توأم با تعهد به باورهای دینی، سرزمینی، قرآن کریم، فرهنگ و جامعه باشد و این گونه هنرمندان مورد تأکید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین تارم افزود: شهید آوینی به عنوان الگوی هنرمندان و شهادت او، روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است و هنرمندان بایستی این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و آن تعهد و دلسوزی و تکلیف مداری که در وجود این شهید والامقام بوده است به هنر خود بیفزایند و هنر خود را مقیّد به تکلیف و تعهد نمایند.
 
وی به ارائه ویژگی ها و شاخص های هنر پرداخت و گفت: شاعران و نویسندگان در جامعه هنری به عنوان هنرمندان به ذات هستند و هنر به منظور خاص کلمه حرکت در مسیر رشد و تعالی می باشد.
 
امام جمعه جیرفت خاطر نشان کرد: براساس همین مقوله تعهد امروز در جوار گلزار شهدای عزیر عهد و پیمان دوباره ببندیم که تا آخر با تمام ابزارهایی همچون هنر که در دست داریم در راه احیای آن چه که برای آن شهید شده اید ایستاده ایم و از ارزش های شما دفاع خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 126042

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126042/هنر-اسلامی-یک-نیاز-عمومی-جامعه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir