تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
۰
plusresetminus
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛

برداشت محصول کلزا در جنوب کرمان آغاز شد

فرامرز رستگاری گفت: عملیات برداشت کلزا از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان‌های جنوبی آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.
برداشت محصول کلزا در جنوب کرمان آغاز شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی، در سال زراعی جدید در جنوب کرمان توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: برابر آمار رسمی و ثبت سامانه پهنه‌بندی کشت کلزا با استفاده از بذور استاندارد و با قیمت یارانه‌ای از ارقام هایولا ۵۰ به میزان ۲۱۵۵ کیلوگرم و دلگان به میزان ۱۱۱۵ کیلوگرم در سطح ۵۰۴ هکتار انجام شده است.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده به دلیل تلاش کشاورزان در بهبود عملیات به زراعی از جمله مکانیزاسیون کاشت، کنترل امراض و آفات، تغذیه مناسب آبیاری مطلوب و توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ (۳۶ درصد سطح کاشت) وضعیت کمی و کیفیت مزارع نسبت به سنوات گذشته مطلوب‌تر می‌باشد.
 
رستگاری گفت: بنابر گزارش مدیریت‌های جهاد کشاورزی عملیات برداشت از نیمه اول فروردین در شهرستان‌های جنوبی آغاز و تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۵۰ تُن محصول تولید و تحویل گردد.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اهمیّت تولید و کنترل ضایعات کمّی و کیفی توصیه می‌گردد با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه‌بندی و اخذ معرفی‌نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام تا در پرداخت به موقع قیمت محصول وقفه‌ای ایجاد نگردد.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcefp8zzjh8w7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما