تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
۰
plusresetminus
مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ در امور زمینی‌:

شهید صیاد شیرازی لحظه‌ای از فرمان ولی فقیه تخطی نکرد/شهید خود را مدیون انقلاب می‌دانست

مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ در امور زمینی‌ در کرمان برگزار شد.
شهید صیاد شیرازی لحظه‌ای از فرمان ولی فقیه تخطی نکرد/شهید خود را مدیون انقلاب می‌دانست
به گزارش راه آرمان؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته  صبح امروز در  مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در عرصه های مختلف  به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و افزود: «صیاد شیرازی یکپارچه نور است» و این را سه مرتبه تکرار کردند و از این جهت به شما می‌گویم که در این جلسه نورانیت وجود داشته و اینجا صحبت از نور است.

وی افزود:شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۵۴ زمانی که به دین و قرآن و نماز اهمیت داده نمی‌شد درس خود رادر دانشگاه ها با بسم‌الله آغاز می‌کردند و و با انتقاد به ریاست جمهوری «بنی‌صدر» چون که جلسه با قران آغاز نشده بود گفتند که نظرشان را بیان نمی‌کنند.

مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ تصریح کرد: در امور زمینی‌ با بیان اینکه ما بیشتر از نماز شب و دینداری این شهید شنیدیم، شهید صیاد شیرازی مقید به ولایت‌مداری بودند؛ این شهید لحظه‌ای از فرمان ولی فقیه تخطی نکرد و خودش را طلبکار انقلاب نمی‌دانست و این رفتار محصول نان حلال پدر، شیر مادر، تقید به شرع و... بود و همیشه رساله عملیه را با خود داشت.

وی به بیان خاطره ای هم از دیدار با آیت الله دستغیب توضیح داد: در آن دیدار وقتی شهید صیاد شیرازی گفت ما مدیون انقلاب هستیم؛ آیت الله دستغیب گفتند هم خودت را موعظه کردی و هم ما را.
 
آراسته همچنین به بیان خاطراتی دیگر از این شهید از زمان فرمانده شدنشان پرداخت و گفت: اندیشه نظامی این شهید  نیز اندیشه دینی بود؛ این شهید در تدابیر جنگی نیز از روایاتی که از نحوه جنگ امام علی (ع) شنیده بودند استفاده می‌کردند.

وی همچنین با بیان خاطره دیگری خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی حتی سخنرانی‌های امام خامنه‌ای را امر فرمانده به سرباز تلقی می‌کردند.

درپایان این مراسم از کتاب «پرواز ۴۰۴» روایت شفاهی جانباز خلبان «سید کامل کاملی» شامل بخشی از خاطرات وی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcbw0b8zrhb5gp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین