تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
۰
plusresetminus
یکی از موارد بسیار مهم وضروری که مردم استان با آن روبه رو هستند اخذ پروانه ساختمانی وساخت آن در بازه زمانی یکساله است که امروز در شورای شهر با موافقت شهردار کرمان مدت زمان آن از یک به سه سال تعیین شد
اولویت اجرای تقاطع غیر همسطح شهید زنگی آبادی هنوز برای برخی محرز نشده است/ مدت زمان ساخت بر اساس صدور پروانه از یک به سه سال تصویب شد
به گزارش "راه آرمان"؛ نشست علنی شورای شهر کرمان با غیبت نادران رییس شورا و مسئول امور بانوان خانم کردستانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین چناریان از مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ واحد مسکونی درخواست خرید لچکی از شهرداری را داده بودند که با آنها موافقت شده است، تعداد دو منزل مسکونی هم که در طرح تفصیلی قرار گرفته اند هم با تهاتر پرداخت عوارض از سوی صاحب مسکن و پرداخت زمین از سوی شهرداری  نیز مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود : سه درخواست مبنی بر تقسیط پروانه مبلغ پروانه ساختمانی بدون اخذ پیش پرداخت نیز به کمیسیون داده شده بود که با آنها نیز موافقت شد.

چناریان تاکید کرد: در اجرای تفاهم نامه های شهرداری یک مشکل بزرگ وجود دارد که باید رفع شود و یکی از این موارد ارایه پروانه ساختمانی و ساخت آن در بازه زمانی یک ساله است که این عملا برای مردم امکان پذیر نیست و تمدید دوباره و هر ساله ضربه به اقتصاد مردم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر برای مردم حداقل زمان ساخت به ۳ تا ۵ سال برسد بی شک توان ساخت مسکن بالا تر خواهد رفت و اگر بیش از این زمان طول کشید عوارض تمدید بر آن الحاق شود.

محمود شعرباف شهردار کرمان در پاسخ به چناریان گفت: ما درخواست صدور پروانه به صورت نامحدود را ارائه کرده ایم اما تیم حقوقی و کارشناسی آن را نمی پذیرد  بنابر این با سه سال کاملا موافقیم تا راهکار نامحدود آن بررسی و نهایی شود.

مؤیدی نیز در ادامه به دو درخواست ارسالی پرداخت و گفت: بنیاد شهید به جهت اکرام خانواده های شهدا درخواست ۴۰۰ قطعه قبر برای اعضای درجه یک خانواده ارائه کرده است که با تصویب شورا با این درخواست به صورت ۲۰۰ قبر دو طبقه با وجود زیر ساخت های لازم در مسجد صاحب الزمان موافقت کرد.

وی به وجود کارگران فصلی اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی کارگران فصلی هم باید به سرعت اجرایی شود زیرا هم در خواست کنندگان در شرایط بدی قرار می گیرند و هم چهره شهر نازیبا می شود.

مؤیدی ادامه داد: در خصوص انبار لوازمی که از مردم اخذ شده به علت تخلف در ساخت و یا سد معبر گرچه اقدامات خوب و سازنده ایی در راستای تعیین تکلیف آنها شده است اما اطلاع رسانی هنوز خیلی خوب صورت نگرفته که شهرداری در این خصوص اهتمام ویژه ای را باید لحاظ کند.

ایرانمنش عضو کمیسیون عمران و شهرسازی گفت: جلسه این کمیسیون روز گذشته برگزار شده است و همه به نقطه نظرات خوبی رسیده اند اما هنوز برای برخی از اعضا اولویت اجرای این طرح به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: با اینکه در دوره قبلی شورا کلنگ اجرایی این طرح زده شده است و کارگاه ساخت آن نیز تجهیز شده و طرح ترافیکی جامع  آن هم البته هنوز اماده نیست  اما اجرای آن هنوز به قطعیت نرسیده است زیرا اولویت ساخت آن هنوز با تایید همه نرسیده است.

ایرانمنش اذعان کرد: سه راه شرف آباد حجم ترافیکی زیادی دارد و بهترین گزینه که از سوی شهرداری هم تایید شده است اجرای تقاطع هم سطح است که با توجه به حجم بالای ریالی آن برای اجرا، تصمیم واحدی گرفته نشد.

کمساری سخنگوی شورای شهر نیز در ادامه گزارش ارائه شده گفت: باید جلسات کمیسیون هایی که پروژه های عظیم ریالی را در آنها مورد مباحثه قرار می گیرند به صورت زنده و علنی برای مردم پخش شود تا آنها بدانند این طرح ها چه قابلیتی هایی داشته و چه کسانی برای اجرا و یا عدم اجرای آن نقش داشته اند.

وی ادامه داد: مردم هم باید بدانند که پروژه ها چرا و تحت چه شرایطی اجرا می شوند و به صورت کارشناسانه همراه طرح باشند چه در نقد و چه درحمایت یک طرح که در حال اجراست.

شهردار کرمان نیز با ارائه پیشنهادی ادامه داد: باید چلسات را به صورت ویدیو ضبط و برای مردم حتی در زمان های طولانی مدت نیز منتشر کرد که شهرداری این کار را انجام خواهد داد و در سایت خود شهرداری هم قرار خواهد داد.

در ادامه به افزایش نرخ کرایه تاکسی ها اشاره شد و شهردار کرمان گفت: بدعتی پدید آمده است در حالی که این مسئه متعلق به شهرداری و تصویب آن به شورای شهر بستگی دارد متاسفانه فرماندار این مصوبه را به ستاد تنطیم بازار ارائه کرده است که این امر با اصل قانون تضاد دارد و ربطی به ستاد ندارد.

وی افزود: پیگیر قانونی این بدعت جدید که دخالت در امور شهرداری است هستیم .

کمساری عضو کمیسیون گردشگری در خصوص دو طرح انتقال شهرداری منطقه ۵ و تملک  ساختمان های اطراف دو بنای تاریخی قلعه اردشیر و قلعه دختر عنوان کرد: شهرداری ۱۰۲ هزار و ۲۳۵ متر مکعب از این اراضی را تملک کرده و متاسفانه ۳۲ هزار متر آن دوباره از طرح خارج شده اند.
وی ادامه داد: باید در تملک ۶۵ درصد باقی مانده که حدود ۱۸۸ هزار و ۱۹۲ متر مکعب است اقدام کند و کارگروهی را برای این طرح به صورت جدی شکل دهد.

کمساری اذعان کرد: اموزش و پرورش باید با تفاهم ملک شهرداری با به وی برگرداند و عملیات بازسازی و اماده سازی آن آغاز شود و اگر در این مورد تفاهمی نشد، شهرداری موظف است. از طریق قضایی برای اجرای هر چه سریعتر اقدام کند.

انتهای پیام/ طهماسبی




  https://armanekerman.ir/vdccoeqsm2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین