تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۰
۰
plusresetminus
اولین گام منطقه ویژه رفسنجان در راستای تحقق شعار سال؛

استفاده از ظرفیت شبکه تبادل فناوری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

اولین گام منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای تحقق شعار سال با برگزاری جلسه همکاری منطقه ویژه و شبکه تبادل فناوری برگزار شد.
استفاده از ظرفیت شبکه تبادل فناوری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
به گزارش راه آرمان؛ سلحشور مدیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جلسه‌ای در خصوص استفاده از ظرفیت شبکه تبادل فناوری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در راستای دانش‌بنیان نمودن هر چه بیشتر شرکت ها و ظرفیت های منطقه و تحقق شعار سال اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سال ۱۳۹۰ وارد فاز اجرایی شد و دارای دو هزار هکتار مساحت و زیرمجموعه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.
 
وی فرآیند سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را کوتاه دانست و گفت: تفاوت اصلی مناطق ویژه با شهرک‌های صنعتی، در گمرک و چابکی‌‌ در صدور مجوزهاست.
 
یزدان‌پناه مدیر سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم در این جلسه اظهار داشت: ۸۳ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حوزه‌های شیمیایی، فلزی، سلولزی و مواد غذایی و دارویی فعالیت می‌کنند.
 
وی مزیت منطقه در بحث واردات را پررنگ دانست و افزود: صدور جواز تأسیس در خود منطقه یکی دیگر از مزایای مناطق ویژه است، ضمن اینکه منطقه ویژه رفسنجان در صنایع پایین‌دستی مس می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد که زیرساخت‌های آن آماده است، همچنین قیمت زمین در منطقه ویژه اقتصادی رقسنجان ارزان‌تر از سایر مناطق کشور است که به‌صورت نقدی و اقساطی به تولیدکنندگان واگذار می‌شود.
 
در ادامه این جلسه مهندس سلطانعلی‌زاده مدیر شبکه تبادل فناوری اظهار کرد: شبکه تبادل فناوری جهت شناسایی نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به این نیازها و مدیریت و پیگیری تسهیل‌گری از ظرفیت داخلی فناوران ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: شبکه تبادل فناوری با تمرکز به ارائه خدمات به ۲۶۳ شرکت نانویی تولیدکننده ۷۱۱ محصول و تجهیز نانویی و ارائه راه‌حل برای مسائل صنعتی کار خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد و اکنون فعالیت‌های خود را به توسعه بازار محصولات و خدمات بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان گسترش داده است.
 
وی ادامه داد: این شبکه مجموعه‌ای برای تجاری‌سازی فناوری‌هاست و در حوزه دانش‌بنیان با اولویت در نفت، گاز، فولاد و صنایع غذایی فعالیت می‌کند و تاکنون پروژه‌های موفقی تحویل صنعت داده است.
 
سلطانعلی‌زاده خاطرنشان کرد: ۶۰ کارگزار در استان‌های مختلف فعالیت دارند و تمرکز در تهران و استان‌های مجاور آن است، همچنین در مناطق نفتی کشور فعالیت دارد.
 
در پایان مقرر شد در راستای دانش‌بنیان نمودن محصولات شرکت‌های موجود و ایجاد شرکت‌های جدید به‌ویژه در زمینه نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه و صنایع پایین‌دست مس، همکاری‌هایی میان شبکه تبادل فناوری و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز شود.
 
شایان ذکر است: در این جلسه آقایان رستگار مدیر واحد مدیران پروژه شبکه تبادل فناوری ستاد نانو، نجارزادگان مدیر فنی شبکه تبادل فناوری ستاد نانو، احمدی مدیر واحد فنی شرکت پیام‌آوران نانوفردانگر و خانم طاهریان مدیر واحد هوشمند سازی هلدینگ بُنتک حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcb80b8frhb58p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما