تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
۰
plusresetminus
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش افزایش داشته است، گفت: در حوزه آزادی زندانیان بالغ بر 760 زندانی در سال گذشته از زندان ها آزاد شده اند و در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین واولیای دم مقتول و محکوم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
بالغ بر 760 زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند/لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری
به گزارش راه آرمان؛  یدالله موحد نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در جریان دیدار با رییس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان افزود: شورهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص های مختلف از شوراهای برتر کشور به شمار می رود و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

وی تصریح کرد: افزایش چشمگیر پرونده ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان یکی از آسیب های پیش روی  قوه قضاییه به شمار می رود و سال گذشته ورودی پرونده ها به مراجع قضایی 13 درصد رشد داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: بسیاری از پرونده هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد و قوه قضاییه در این راستا  بنا دارد از تمام ظرفیت های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده نماید.

موحد با اشاره به اینکه افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیست، تاکید کرد: گسترش فضاهای اداری و نیروهای انسانی کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می دهد و از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی تدوین و اجرایی شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شوراهای حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شوراهای حل اختلاف و ... استفاده کرد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcdx90foyt0xf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین