تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸
۰
plusresetminus
مدیر گروه مبارزه با بیماری های شهرستان رفسنجان مطرح کرد؛

سرخک درمان اختصاصی ندارد

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دار شهرستان رفسنجان گفت: خانواده هایی که فرزند زیر ۵ سال دارند و واکسیناسیون کودک خود را به تاخیر انداخته اند و یا در صورت شک به کامل بودن واکسن، هر چه سریع تر برای بررسی و تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
سرخک درمان اختصاصی ندارد
به گزارش راه آرمان ،مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دار شهرستان رفسنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرخک یکی از مسری ترین عوامل عفونی است که تا کنون شناخته شده و از بیماری‌های ویروسی است که از طریق تنفس و قطرات تنفسی می تواند منتقل شود، بنابراین می تواند به شدت در جامعه ای که ایمن نباشند افراد را درگیر کرده و خطرناک باشد .

وی با بیان اینکه علایم این بیماری تب و بثورات جلدی است افزود: پس از ورود این ویروس به بدن دوران نهفتگی یک تا دو هفته ای دارد وعلایم اولیه آن تب، سرفه، آبریزش از بینی، پرخونی ملتحمه چشم ( کونژونکتیویت ) و بی اشتهایی است که پس از چند روز روز علایم جلدی به صورت دانه های ریز و قرمز رنگ از صورت شروع و بتدریج به تمام بدن کشیده می شود.

سید محسن نژاد قادری گفت: در سال جدید شش مورد مشکوک به بیماری سرخک در سطح شهرستان داشته ایم که خوشبختانه آزمایش تمام موارد منفی گزارش شده است . در سال گذشته نیز ۱۹ مورد مشکوک به سرخک در رفسنجان داشتیم که نمونه های آن ها به تهران فرستاده وآزمایش های لازم انجام شد که مورد تایید شده ای وجود نداشت .
نژاد قادری تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی در قالب واکسنی همراه با سرخچه و اوریون (MMR )انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ممکن است برخی از خانواده ها برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده باشند لذا از خانواده ها خواهش می کنیم اگر کودک زیر ۵ سال دارند و کودک دو نوبت واکسن سرخک را دریافت نکرده هر چه سریع تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه تا نسبت به تکمیل واکسن و بررسی واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.

این مسئول تاکید کرد: اتباع بیگانه نیز لازم است برای واکسیناسیون فرزندان زیر پنج سال خود اقدام کنند .

نژاد قادری ادامه داد: کودکانی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند و کودکانی که سیستم ایمنی بدنشان دچار نقص است بیشتر در معرض ابتلا و خطرات ناشی از این بیماری هستند .

وی با اشاره به این که سرخک از آن دسته بیماری هایی است که مرگ و میر بالایی دارد افزود: خوشبختانه در ایران تا کنون مشکل خاصی از این بیماری نداشته ایم اما چون در همسایگی ما کشورهایی هستند که این بیماری در آنجا وجود دارد و اتباع این کشورها به ایران نیز رفت و آمد دارند لذا خواهشمندیم اتباع جدیدالورود برای بررسی و تکمیل واکسیناسیون خود سریع تر اقدام کنند .

نژاد قادری تصریح کرد : سرخک درمان اختصاصی ندارد اما با واکسن می توان از شیوع آن پیشگیری کرد.
وی از خانواده ها خواست در صورت مشاهده تب و بثورات جلدی(دانه‌های قرمز ) هر چه سریع تر به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcaein6w49nu61.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما