تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۲
۰
plusresetminus
مهدی حسینی نژاد گفت: ۱۷۳۸ پروانه بهره برداری صنعتی در شمال استان داریم  که تقریبا ۴۵ درصد واحد های ما به تعداد  ۷۹۰ تا نیمه فعال و ۱۹ درصد راکد که ۳۶۱ واحد را شامل می شوند.
۴۵ درصد واحد های تولیدی استان به تعداد  ۷۹۰ عدد نیمه فعال است/ عامل ۴۰ درصد از واحد های تولیدی راکد ضعف مدیریتی است
به گزارش "راه آرمان "اولین جلسه شورای معادن در سالن شهید مرتضوی  برگزار شد، درابتدای این جلسه مهدی حسینی نژاد به نمای کلی شورا و موضوعات مورد بررسی پرداخت و گفت: برای چشم انداز سال هزار و ۴۰۱ رشد ۷/۷ درصد را پیش بینی کرده ایم  که از این عدد ۱۲ درصد در عرصه معدنی و ۹و نیم درصد در عرصه صنعتی و ۶ درصد هم دربخش کشاورزی برنامه ریزی شده است.
 
وی ادامه داد: در استان ۷۰۲ پروانه بهره برداری از معادن را صادر کرده ایم اما تعداد واحد فعالی که حقوق دولتی را می پردازند و فعال هستند تنها ۴۸۸ پروانه است.

حسینی نژاد اذعان کرد: ۱۷۳۸ پروانه بهره برداری صنعتی در شمال استان داریم  که تقریبا ۴۵ درصد واحد های ما به تعداد  ۷۹۰ تا نیمه فعال و ۱۹ درصد راکد که ۳۶۱ واحد را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در سال جدید بر روی  واحدهای نیمه فعال است، گفت: عوامل مختلفی در غیر فعال بودن آنها بر اساس عارضه یابی که شده است دخیل بوده است که مهمترین های آن، ضعف مدیریت، ضعف تکنولوژی و کمبود تجهیزات توسعه ایی بوده است.

مدیر کل صمت استان کرمان با بیان اینکه ۴۰ درصد از مشکلات واحد های تولیدی به ضعف مدیریتی بر می گردند،گفت: هر زمانی مدیری توانمند حضور داشته است سیل حمایت ها و خدمات نیز به مجموعه تولیدی وارد شده است.

وی به زیر ساخت های موجود جهت طرح های توسعه ایی استان اشاره کرد و گفت: وضع موجود ما درخصوص اب ۷۰ میلیون متر مکعب است و مجوزهای صنعتی تا چشم انداز ما نشان می دهد که به ۲۶۰ میلیون  متر مکعب آب و بالای ۱۱ میلیون متر مکعب گاز تا افق ۱۴۰۵ لازم داریم.


حسینی نژاد  راهکار های پیشنهادی را عنوان کرد و گفت: نیاز است تا یک نهاد چابک با محوریت شورای معادن ادر عرصه فناوری و تحقیقاتی ایجاد شود و مباحث دانش بنیانی از طریق شورای دانش بنیان و فناور پیگیری شود.

وی به هدایت سرمایه از بخش  معافیت مالیاتی اشاره کرد و گفت: بهره وری در سال ۱۴۰۱ برای ما ۲و ۴ دهم درصد پیش بینی شده است اما  با  اخذ ۲۰ درصد سهم معافیت حقوق دولتی معادن از محل مسولیت های اجتماعی می توان افزایش بهره وری را شکل داد.

انتهای پیام/ طهماسبی

https://armanekerman.ir/vdcjomevxuqe8vz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین