تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۵
۲
plusresetminus
هنر تعزیه یک هنر فاخر دینی برای تبلیغ دین است
به گزارش "راه آرمان"حجت الاسلام علی ابراهیمی امروز در دیدار اعضای هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی اظهار داشت: ماه رمضان ماه بزرگ بندگی خداوند است و انسان در گفتار و رفتار باید در این ماه روزه دار باشد.

وی با اشاره به اینکه چه بسا روزه دارانی که فقط گرسنگی و تشنگی را تحمل میکنند و روزه صرف نخوردن و نیاشامیدن نیست افزود: اگر میخواهیم بهره مناسب را از روزه گرفتن به عنوان یک واجب الهی ببریم و در زندگی خود آثار آن را ببینیم باید در قول و فعل روزه دار باشیم.

امام جمعه چترود در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنر تعزیه خوانی و شبیه خوانی یک هنر بسیار تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: این هنر در معرفی سیره اهلبیت (ع) بسیار موثر است و در مجموع آثار هنری هدفمند ارزشی است که می تواند جامعه ما را به سمت خوبیها جهت بدهد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هنر تعزیه خوانی منتسب به اهلبیت (ع) است و از این جهت جایگاه بهتر و ارزشمندتری دارد گفت: به همین جهت هم باید بیشتر مراقبت کرد که در شان و جایگاه ائمه اطهار (س) اجرا شود.

وی بر باشکوه برگزار کردن مراسم منتسب به امامان معصوم (ع) تاکید کرد و افزود: هنر تعزیه واقعه عاشورا را برای هر بیننده ای ملموس می کند.

امام جمعه چترود با اشاره به حضور در تعدادی از برنامه های هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار یادآور شد: در آخرین برنامه ای که شرکت دارم شاهد حضور یکی از علمای برجسته اسلام استاد سیدمحمد تیجانی از کشور تونس بودم که برنامه بسیار اثرگذار و ارزشمندی بود و می تواند بر قشر جوان جامعه هم اثرات مثبت بسیار خوبی بگذارد که چگونه می شود یک فرد که مذهب دیگری دارد شیعه می شود و بعدها میلیون ها نفر انسان را به دین اسلام دعوت میکند و آنها نیز مسلمان و شیعه می شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی مذهبی از جمله سوگواره ملی تعزیه تاثیر زیادی در تبلیغ دین و معارف اسلامی دارد گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به کمک سایر مسئولان بخش چترود سوگواره ملی تعزیه در روستای ده زیار باشکوه برگزار شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تعزیه یک هنر فاخر دینی است تاکید کرد: باید از ظرفیت هنر استفاده کرد و آن را توسعه داد.

در این جلسه هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار نیز  با اشاره به بخشی از فعالیتهای این هیئت در سطح استان و منطقه چترود گفت: هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهلبیت (ع) برگزار شده که در تمام مناسبتهای ملی و مذهبی برنامه دارد و همیشه فعال است.

وی با اشاره به اینکه امروز روستای ده زیار به یکی از خاستگاه های تعزیه کشور مطرح است اظهار داشت: جوانان هیئت در تدارک برگزاری یک رویداد فرهنگی مذهبی در روستا هستند که به صورت کشوری در خرداد ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcb90b8srhb58p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین