تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
۰
plusresetminus
فرزانه برخوری گفت: ۱۲ هزار و پانصد کیلوگرم اجناس تاریخ مصرف گذشته و فاسد در شهرستان جیرفت معدوم شد.
۱۲ هزار و پانصد کیلوگرم مواد خوراکی غیرقابل مصرف و فاسد معدوم شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ فرزانه برخوری گفت: جمع‌آوری اجناس تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان با حضور فعال ۳۵ نفر از بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در طرح سلامت از عمده فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع‌های غذایی، سوپر مارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها جمع‌آوری و معدوم شد.
 
وی افزود: در جریان اجرای این طرح تعداد ۲۱۵۶ بازدید انجام شد که طی این بازدیدها ۱۴۵۶ اخطار بهداشتی صادر و ۲۱ واحد  به علّت عدم توجه به تذکرات بازرسین بهداشت محیط پلمب گردید.
 
برخوری بیان کرد: در این مدت ۱۲۳ گشت مشترک صورت گرفته و مقدار ذکر شده بالا انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد، شناسایی و امحاء شد و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت تصریح کرد: در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه و مسافران نوروزی به سلامت آب، مواد غذایی در این ایام توجه ویژه شد و بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیر اداری، محسوس، غیرمحسوس و در روز طبیعت فعالیت داشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: مصرف غذایی در اولویت حوزه بهداشت  بوده که در این زمینه به تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری مواد غذایی توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده موارد تخلف بهداشتی با متخلفین طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی به عمل می‌آید.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی همشهریان به صورت شبانه‌روزی پاسخگو است و تلفن ثابت شماره ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ برای پاسخگویی در  ساعات اداری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcbg0b8frhb55p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما