تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
۰
plusresetminus
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق کشور عنوان کرد؛

عدم وابستگی به خارج با فعالیت های دانش بنیان ارتش در حوزه سلاح و تجهیزات نظامی

امیر غلامعلیان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت های دانش بنیان با تشکیل قرارگاه هایی که مرتبط با فعالیت جوانان است، اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه انجام داده ایم؛ به جرأت می توانم بگویم ما هم اکنون در حوزه سلاح، مهمات و فناوری های مرتبط با مقوله امنیت و نظامی گری هیچ وابستگی به خارج نداریم.
عدم وابستگی به خارج با فعالیت های دانش بنیان ارتش در حوزه سلاح و تجهیزات نظامی
امیر غلامعلیان در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: پس از انقلاب، تحولاتی توسط نهضت آزادی، لیبرال ها، منافقین و غیره صورت گرفت چرا که آنها از انقلاب اسلامی سهم خواهی داشتند و ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین عاملی بود که آنها برای رسیدن به اهداف خود، مزاحم می دانستند چرا که آنها ارتش جمهوری اسلامی را در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی می دیدند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق کشور ادامه داد: پیوستن ارتش به بدنه مردم در 22 بهمن ماه، بیعت نیروی هوایی در 19 بهمن ماه و سایر اقدامات ارتش و نیروی زمینی و دیگر مسائل عواملی بود که پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و با دستوری که امام راحل دادند و با آینده نگری و دید بصیری که ایشان داشتند که در تاریخ 29 فروردین هر سال ارتش در سطح شهرها رژه بروند و ارتش برای انقلاب بماند، توطئه دشمنان در نطفه خفه شد.

وی بیان کرد: هر ساله ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای فرمان نورانی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ارتش بماند و برای انقلاب نقش آفرینی کند، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی زمینی قهرمان را گرامی می داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه های متنوعی را به منظور بزرگداشت 29 فروردین ماه در سطح استان از سالروز سپهبد شهید صیاد شیرازی 21 فروردین ماه آغاز کرده ایم و به مناسبت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی مراسمی را در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

امیر غلامعلیان افزود: برگزاری رزمایش های مؤمنانه در سطح استان، غبارروبی مزار شهدا، رژه باشکوه خودرویی در روز 29 فروردین ماه در سطح کرمان و شهرستان سیرجان از دیگر برنامه های مد نظر است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق کشور ابراز کرد: سوم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید سپهبد شهید قرنی است که ایشان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی و اولین شهید ترور در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله عناوینی را به برای سال های نامگذاری می کنند که وظیفه همه ماست که در این راستا اقدام کرده و گام برداریم؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به مأموریت خود و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، اقداماتی را در حوزه تبیین شعار سال شروع کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما در حوزه فعالیت های دانش بنیان با تشکیل قرارگاه هایی که مرتبط با فعالیت جوانان است، اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه انجام داده ایم؛ به جرأت می توانم بگویم ما هم اکنون در حوزه سلاح، مهمات و فناوری های مرتبط با مقوله امنیت و نظامی گری، با اتکا به نیروهای جوان، رشد، خلاقیت و ابتکار جوانان، هیچ وابستگی در حوزه مهمات، سلاح، تجهیزات نظامی و تولید امنیت به خارج نداریم.

امیر غلامعلیان خاطر نشان کرد: تمام تولیدات مرتبط با نیازهای خود را از طریق داخل تهیه می کنیم و مجموعه این اقدامات در صنایع خودکفایی نظامی ماست که همه آنها در راستا فعالیت های دانش بنیان و با توجه به تجارب و تفکر انقلابی نسل جوان کشورمان انجام می شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdca6in6649nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین