تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
۰
plusresetminus
رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: اعمال قوانین مدیریت کرونا برای ماه مبارک و شب های قدر در شهرهای قرمز به مدت ۹۰ دقیقه در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت خواهد بود.
۹۰ درصد جمعیت هدف کرمان نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند/ مراسمات لیالی قدر و نماز عید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود
به گزارش راه آرمان حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: باوجود آنکه تعداد شهرهای قرمز افزایش یافته است اما تا اواسط هفته گذشته میزان بستری های استان ثابت رو به افزایشی بوده ولی از اواخر هفته گذشته روند کاهشی شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۷ نفر در بیمارستان های استان بستری‌اند که ابتلای ۵۷ نفر آنها قطعی، ۴۹ نفر آنها در بخش ICU و  ۲۴ نفر نیز تحت ونتیلاتور هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اين مطلب که ۹۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اظهار کرد: مردم باید تزریق نوبت سوم کرونا را جدی بگیرند، در حال حاضر نیز حدود ۸۵۰ نفر دوز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در کشور ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند که ۸ شهرستان آن متعلق به استان کرمان است. 

وی با ابراز تاسف از افزایش تعداد شهرستان های قرمز کرونایی استان کرمان، ادامه داد: شهرستان های کرمان، منوجان، ارزوئیه، رابر، سیرجان، زرند، کوهبنان و راور در وضعیت قرمز و شهرستان های رفسنجان، بافت، جیرفت، قلعه گنج، بم و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بر لزوم پیگیری واکسیناسیون تاکسی رانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه نسبت تعداد واکسیناسیون رانندگان تاکسی ها پایین تر از سایر رانندگان در بخش های دیگر است بنابر این باید دستگاه های متولی اقدامات لازم را برای رساندن آن به بالاتر از نرم کشوری انجام دهند. 

وی با بیان این که برمبنای رنگ بندی مراسمات لیالی قدر برگزار می شود، تصریح کرد: نماز عید سعید فطر در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. 

رحمان جلالی در ادامه گفت: بنا به حسب دستور ویژه ریاست جمهوری در ایجاد قرارگاه پاسخ گویی به حواشی و برخورد با انتشار شایعه تصویب شد تا راه اندازی این قرارگاه در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تبعیضی در قوانین کرونایی در خصوص مراکز  آموزشی وجود ندارد و باید تمام مراکز آموزشی استان روند آموزش حضوری را با جدیت دنبال کنند.

جلالی عنوان کرد: هنوز مزیت سخن گفتن در خصوص بیماری کرونا و حتی اعلام نتایج کرونایی بر عهده دکتر صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است  و هیچ نهادی نباید اقدام به نظر دهی دراین زمینه داشته باشد.

معاون اجتماعی استانداری کرمان افزود: اعمال قوانین مدیریت کرونا برای ماه مبارک و شب های قدر به مدت ۹۰ دقیقه در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت در شهرهای قرمز خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت در فضای بسته به مدت ۹۰ دقیقه و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت به مدت ۹۰ دقیقه مراسمات لیالی قدر و نماز عید فطر برگزار خواهد شد.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز اذعان کرد: اهتمام به واکسیناسیون باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا از آینده خبر نداریم پس تا می توانیم باید اپیدمی اجرایی شود.

وی افزود: باید سازکاری برای اخذ نظر والدین ایجاد شود تا برای آموزش حضوری در مدارس دچار اختلال نشویم و در حوزه دانشگاه ها هم هیچ استثنایی نیست و باید همه دانشگاه ها حضوری کلاس ها را برگزار کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه امیدواریم که تا شب های قدر وضعیت رنگبندی کرونایی تغییر کند، گفت: در حال حاضر برای حضور در فضای باز نیز بیشتر برنامه ریزی شود تا هم امنیت افراد تامین شود هم جمعیت بیشتری امکان حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcj8mevhuqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین