تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷
۰
plusresetminus
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری استان کرمان؛

نبود مرکز جامع آموزش و موزه تخصصی مانعی برای توسعه پته‌دوزی در کرمان

گفت: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته پته‌دوزی در سطح این استان اشتغال دارند که نبود موزه تخصصی و مرکز جامع آموزش مانع از معرفی و توسعه این رشته هنری شده است.
نبود مرکز جامع آموزش و موزه تخصصی مانعی برای توسعه پته‌دوزی در کرمان
به گزارش "راه آرمان "معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته پته‌دوزی در سطح این استان اشتغال دارند که نبود موزه تخصصی و مرکز جامع آموزش مانع از معرفی و توسعه این رشته هنری شده است.

کاظم حسین‌زاده در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی رشته‌های پته‌دوزی و گلیم‌بافی اظهار کرد: هم اکنون رشته پته‌دوزی با 20 هزار صنعتگر و گلیم‌بافی با 10 هزار صنعتگر بیشترین تعداد هنرمندان شاغل را در بین رشته‌های هنری استان کرمان به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: رشته‌های پته‌دوزی و گلیم‌بافی جزو رشته‌های اولویت‌دار این استان به شمار می‌روند که باید با همکاری مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی به مشکلات پیش روی‌ این رشته‌ها رسیدگی شود.

او بیان کرد: نبود موزه تخصصی پته، عدم وجود فضای متمرکز برای آموزش در رشته پته‌دوزی و گلیم‌بافی، کمبود امکانات برای تهیه مواد اولیه مرغوب از جمله شال پته و نخ پشمی، عدم ارائه آثار فاخر در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نبود کارخانه ریسندگی در راستای تبدیل پشم مرغوب، عدم وجود کارگاه‌های رنگرزی سنتی و گیاهی و... از عمده مشکلات هنرمندان و صنعتگران این دو رشته هنری است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد:در حال حاضر 70 هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در 100 رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcefp8zojh8wwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما