کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرمان ایستاده در غبار و ریزگرد؛

هوای کرمان در شرایط خطرناک قرار گرفت/ آغاز به کار ادارات شهرستان کرمان با دو ساعت تأخیر/ تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی

29 فروردين 1401 ساعت 6:59

با توجه به افزایش شاخص های آلایندگی هوا در شهرستان کرمان و قرار گرفتن هوا در شرایط خطرناک، ادارات با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و مدارس در تمامی مقاطع تعطیل شدند.


به گزارش راه آرمان؛ با توجه به اعلام ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی مبنی بر افزایش شاخص آلایندگی های هوا در شهرستان کرمان و پایداری آن و نظر دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر خطرناک بودن این وضعیت برای سلامت شهروندان، براساس تصمیم کارگروه استانی شرایط اضطرارآلودگی هوا ادارات و دستگاه های اجرایی به استثنا مراکز امدادی، درمانی، انتظامی (واحد های انتظامی ) امروز دوشنبه مورخ  ۱۴۰۱/۱/۲۹  با دو ساعت تاخیر آغاز بکار نمایند.

گفتنی است بر اساس این اطلاعیه در سایر شهرستان ها نیز فرمانداران براساس تفویض اختیار داده شده با اعلام نظر محیط زیست و مرکز بهداشت مربوطه می توانند تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. تصمیم گیری در خصوص رژه نیروهای مسلح برعهده ارشد نظامی منطقه خواهد بود.

قابل ذکر است این محدودیت کاری  برای بخش خصوصی،  بانک ها، مراکز آموزش عالی وصدا وسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه است.

مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اعلام ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی مبنی بر افزایش شاخص آلایندگی های هوا در شهرستان کرمان( شهر کرمان، ماهان، راین، گلباف، چترود و شهداد) و پایداری آن،  مدارس در تمامی دوره های تحصیلی امروز دوشنبه 29 فروردین ماه تعطیل شد و آموزش از طریق بستر شاد پیگیری می شود.

وی گفت: مدارس شهرستان زرند نیز به علت افزایش شاخص آلایندگی های هوا نیز امروز دوشنبه با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 126285

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126285/هوای-کرمان-شرایط-خطرناک-قرار-گرفت-آغاز-کار-ادارات-شهرستان-دو-ساعت-تأخیر-تعطیلی-مدارس-تمامی-مقاطع-تحصیلی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir