تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
۰
plusresetminus
نخستین کارگروه تشکیل انجمن تولیدکنندگان کود و سم شهرستان رفسنجان با حضور جمعی از تولیدکنندگان شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد.
تشکیل انجمن تولیدکنندگان کود و سم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان/تأمین اسید ارزان‌قیمت درخواست تولیدکنندگان از شرکت مس
به گزارش راه آرمان؛ روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در اولین جلسه کارگروه تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان کود و سم شهرستان با حضور جمعی از تولیدکنندگان کود و سم اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قطب تولید کود و سم کشور است، همچنین واحدهای تولیدی کود و سم در شهرستان فعال هستند، اهدافی در کارگروه مطرح است که نخستین هدف تشکیل انجمن است که این انجمن ظرفیت شرکت ها را بررسی کند و به اهدافی که در اساس‌نامه و بر اساس دغدغه تولیدکننده شکل می‌گیرد، برسد.  

بهرامشاهی تصریح کرد: شناخت سیستم و آگاه بودن از ظرفیت شرکت‌ها از اهدافی‌ست که در منطقه دنبال می‌شود. برای تشکیل انجمن تولیدکنندگان کود و سم، منطقه ویژه به‌عنوان بازوی قوی همراه انجمن خواهد بود و در مسائلی که نیازمند حل شدن است؛ در بحث صادرات، واردات، مواد اولیه، حمایت دستگاه‌های نظارتی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور ورود و پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوزهایی در حمایت از شرکت‌ها بر اساس توانمندی‌های آنان تصریح کرد: پرکردن خلأ موجود بین کشاورز و تولیدکننده از دیگر اهدافی‌ست که در این راستا دنبال می‌شود.

بهرامشاهی اضافه کرد: در رفسنجان افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری ورود کردند به‌طوری که طی ۶ ماه اخیر ۱۶ سرمایه‌گذاری جذب شده است و منطقه ویژه با حسن نیت کامل هر شرکتی که بخواهد در راستای رفع مشکلات مصرف‌کننده که کشاورز است، قدم بردارد، پای کار است.

در این جلسه که تولیدکنندگان کود و سم مستقر در منطقه ویژه، تولیدکنندگان شهرک صنعتی، مسئولانی از جهاد کشاورزی و صمت حضور داشتند، بر تأمین مواد اولیه به‌ویژه اسید از سوی شرکت مس تأکید و مطرح شد که اگر شرکت مس با وجود آلایندگی‌هایی که برای این شهرستان دارد نتواند حداقل اسید مورد نیاز تولیدکنندگان را تأمین کند، ظلم کرده است.

در خصوص اهداف انجمن نیز ۶ هدف شامل؛ ۱- رفع موانع دسترسی به مواد اولیه۲- تلاش در نظارت بر کیفیت مواد اولیه و پیگیری آن ۳- هم‌افزایی در ارتقاء سطح کیفیت تولیدات و در اولویت آن نیاز کشاورزان پسته‌کار ۴-آسیب‌شناسی کشاوزی پسته و تولید کود مرتبط ۵- مدیریت قیمت‌گذاری‌ها و ۶- صادرات تعریف شد و مقرر شد ابتدا هیأت مؤسس شکل بگیرد و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به‌عنوان تولیت برگزاری مجمع به‌صورت مجازی یا حضوری باشد و اعضای هیأت مدیره انجمن انتخاب شوند، همچنین دفتری در منطقه ویژه اقتصادی در اختیار انجمن تولیدکنندگان کود و سم شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjvmevhuqe8tz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما