تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: در فقر مادی ستاد مواسات خوب فعالیت می کند، اما باید رزمایش مواسات در فقر معنوی راه اندازی شود.
باید رزمایش مواسات در فقر معنوی راه اندازی شود/ تمام مشکلات فرهنگی بواسطه مکتب شهید سلیمانی برطرف می شود
به گزارش راه آرمان؛ اولین جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی، ستاد اقامه نماز وامربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان رابر با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات، فرمانده انتظامی، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی وسایر اعضاء درمحل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزارشد.


امام جمعه رابر:
رابر بعنوان قبله مقاومت اسلام نیاز دارد مصوبات شورای فرهنگ عمومی تایید استان و در کارگروه شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح ومصوب شود

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در‌ این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: خداوند متعال در قران کریم سوره حج آیه ۴۱به ۴ اصل قانون اساسی امان زمان در هنگام ظهوراشاره دارد که حضرت با آن حکومت داری می کند.

وی افزود: درحکومت امام زمان(عج) اقامه نماز، زکات، امربه معروف و نهی از منکر فراگیرمی شود.
وی، تصریح کرد: خداوند تبارک وتعالی همه اصول تربیتی را در آیه ۹۰ سوره نحل؛ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِیتاءِ ذی الْقُرْبی‌ وَ یَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ الْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ .همانا خداوند (مردم را) به عدل و احسان و دادن (حق) خویشاوندان، فرمان می‌دهد و از کارهای زشت و ناپسند و تجاوز، نهی می‌فرماید او شما را موعظه می‌کند باشد که متذکّر شوید” جمع و به همه ماسه امر و سه نهی کرده است.
امام جمعه رابر با اشاره به اهمیت احسان و اینکه خداوند ما را به عدالت ، احسان وصله ارحام امرکرده، افزود: احسان یعنی بار از دوش دیگران برداشتن، که در بحث امر به معروف ونهی ازمنکر باید بار از دوش جامعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه باربیماری روحی فراگیرشده گفت: ناهنجاری های اجتماعی، رذائل اخلاقی خانواده ها را متلاشی واجتماع را به هم زده است که باید بااحسان ووقت گذاشتن نسبت به همنوع بار از دوش جامعه برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اهمیت کمک به دیگران گفت: کمک فقط مالی نیست، بلکه کمک معنوی مهمتراست چرا که خیلی ها بافقر معنوی دست وپنجه نرم می کنند.

وی افزود: درفقرمادی ستادمواسات خوب فعالیت می کند، اما باید رزمایش مواسات درفقرمعنوی راه اندازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: درفحشا وفساد وظیفه داریم امربه معروف ونهی از منکر کنیم و همچنین برای کسی که قداست ماه رمضان را باروزه خواری می شکند تذکر دهیم.

وی کمرنگ شدن فریضه امربه معروف ونهی از منکر را در جامعه یکی از دلائل مهم بروزمشکلات در جامعه برشمرد و افزود: عمل به آیات قران باعث می شود جلسات ماخروجی پیداکند.

بی توجهی به امر به معروف ونهی ازمنکر ظلمی دامنگیر است

امام‌جمعه رابربا اشاره به مبحث گردشگری شهرستان رابرگفت: جاذبه های شهرستان رابر در۶ ماهه اول سال ایجاب می کند که گردشگرانی از سراسرکشور بافرهنگ های مختلف به شهرستان ورود کنند که باید بابرنامه ریزی وپیاده سازی فریضه امربه معروف ونهی از منکر نگذاریم زادگاه سردار دلها دچاربیماری روحی، روانی ومعنوی را دامنگیرکند.

وی گفت:مسئولین شهرستان باید از مصوبات روی کاغذ خارج و با ایجاد کارگروهها و استفاده از قدرت حاکمیتی استفاده کنیم، نگذارند باورود گردشگران در روستاهای زادگاه سردار سلیمانی اقداماتی که درشان این شهرستان نیست صورت بگیرد.

وی بی توجهی به امر به معروف ونهی ازمنکر را ظلمی که دامنگیر خواند و افزود: ازحضور گردشگران استقبال میکنیم اما متاسفانه مشاهده می شود برخی گردشگران باحضور در مکانهای گردشگری شهرستان در ماه مبارک رمضان سفره پهن می کنند و باپوشش نامناسب وارد شهر ما می شوند که این قداست شکنی برای مردم و مسئولین رابر زادگاه سردار دلها قابل پذیرش نیست.

امام جمعه رابر بااشاره به مصوبه جلسات قبل شورای فرهنگ عمومی شهرستان رابر پیرامون معرفی شهرستان رابر بعنوان قبله مقاومت جهان اسلام گفت: شهید سلیمانی برای زادگاهش وبه مراتب استان و کشور یک ظرفیت عظیم است که باید از این ظرفیت با ترویج مکتب شهید سلیمانی بهره ببریم، رابربعنوان قبله مقاومت اسلام نیاز دارد این مصوبه را شورای فرهنگ عمومی استان تایید کند تا در کارگروه شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح و مصوب شود.


وی با اشاره به اینکه خواسته مردم و مسئولین رابر از روز اول شهادت سردار دلها ایجاد ساختمانی برای مکتب شهید سلیمانی و استقرار آثار شهید که استاندار موافقت کردند و باید پیگیری شود که هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا سومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی خروجی خوبی برای مردم شهرستان داشته باشد.

امام جمعه رابر ادامه داد: من معتقدم اگرمکتب راه اندازی شود همه مشکلات فرهنگی بواسطه مکتب برطرف می شود.

فرماندار رابر:
روح شهیدسلیمانی ناظر براعمال، رفتارما در این شهرهست

حسین آقا ملایی فرماندار رابر نیز در این جلسه باتبریک روز ارتش جمهوری اسلامی به دلاورمردان این عرصه وآرزوی قبولی طاعات وعبادات بااشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت در باب اهمیت برپاداشتن نمازگفت: درجامعه می بینیم افرادی که مسجدی هستند، به نمازاهمیت می دهند و اعتقادات مذهبی بالایی دارند کمتر دچار لغزش و انحرافات اجتماعی می شوند.

وی افزود: مسئولین ادارات باید سردمدار اقامه نماز درادارات و سطح شهرباشند تا سایرین خصوصاَ جوانان از آنها الگو بگیرند.

آقاملایی حضور در نمازجمعه، مساجد و مراسمات مذهبی را عامل بازدارنده از انحرافات برشمردوگفت:نمازاول وقت به انسان آرامش روحی می بخشد.

وی افزود:ما اگر بخواهیم نماز را نهادینه کنیم باید ازمدارس شروع کنیم و نمازمدارس جدی گرفته شود.

فرماندار رابربا اشاره به اهمیت روزه داری و نگه داشتن حرمت روزه دارو فریضه امربه معروف ونهی ازمنکرگفت: اتاق اصناف نظارت داشته باشد درماه مبارک رمضان رستوران ها واغذیه فروشی ها فقط بیرون برباشد وگشت های سطح شهر برای روزه خواری علنی فعال شود.

وی‌ با بیان اینکه شهرستان رابر زادگاه سردار دلها است و سپهبد شهید سلیمانی همیشه دغدغه فرهنگی، مذهبی و اشتغال مردم زادگاهش را داشتند؛ گفت: روح شهیدسلیمانی ناظر براعمال، رفتارما در این شهرهست.

آقاملایی در ادامه با اشاره به شعارسال در سه موضوع مدنظرمقام معظم رهبری، تولید، اشتغال ودانش بنیان گفت: از اولین روز کاری پیگیرمجموعه فراوری گیاهان دارویی که کلنگ آن سه سال قبل به دست مبارک سرداردلها به زمین خورده وبه دلائلی متوقف شده بود هستیم و با حضور مدیر عامل جدید با همت و تلاش جهادی پیگیر راه اندازی این پروژه مهم هستیم.

وی در بخش دیگرسخنانش مقابله با هجمه فرهنگی دشمن را نیازمندجهاد تبیین عنوان و اظهار کرد: فضای ولنگار مجازی با خوراک های انحرافی دشمن خانواده و جامعه ما را مورد هدف گرفته و ما باید بصیرت داشته باشیم.

آقاملایی افزود: دشمن برای تضعیف نظام، انقلاب وکمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب تلاش می کند و ما وظیفه داریم با تلاش جهادی و بصیرت جلوی هجمه دشمنان را بگیریم.

وی با اشاره به موضوع مهم اشتغال گفت: ادارات متولی اشتغال، تلاش خود را دوچندان کنند و در بحث مشاغل خرد با دیدباز نگاه کرده و موانع را برطرف کنند تا مردم با استفاده از این تسهیلات باراه اندازی مشاغل خرد بتوانند امرار معاش کنند.

وی در بحث گردشگری و تعطیلات عید فطر بابیان اینکه شهرستان رابر و روستاهای آن مذهبی هستند گفت: ما با روی باز از گردشگران و مهمانان استقبال می کنیم و مهمانان هم بایدشان شهرستان فرهنگی و مذهبی رابر را حفظ کنند.

رئیس دادگستری شهرستان رابر:
فضای مجازی اگرمدیریت شود در راستای ترویج فرهنگ راهگشاست

منصور بلاغی رئیس دادگستری شهرستان رابر نیز این جلسه گفت: دربحث روزه خواری ستادامربه معروف ونهی از منکر باید با تشکیل کارگروههایی متشکل از اقشارمختلف بویژه جوانان و دانش آموزان نخبه که بتوانند درفضای مجازی تولیدمحتوا کنند اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ما پیشگیری را بر برخورد ارجح می دانیم و دستگاه قضا و نیروی انتظامی در مواقع ضرور با قاطعیت و بدون هیچ وقفه ای با بی نظمی برخورد می کند، گفت: درمورد شرب خمر از زمان ورود ما موردی نبوده که حکمی صادر نشده و برخوردصورت نگرفته باشد و ما مورد داشتیم شب جمعه دستگیروبعد از نماز جمعه حکم صادر و برخورد شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها راجع به ترویج مکتب شهید سلیمانی پیشنهاداتی ارائه داد وافزود: می طلبد در رابر زادگاه سردار دلها قبل از افتتاح ساختمان مکتب راه اندازی و کارگروههایی تشکیل شود که در راستای ترویج مکتب سپهبدشهیدسلیمانی فعالیت داشته باشند و این پیشنهاد مورد استقبال امام جمعه رابر و سایر مسئولین قرارگرفت و مصوب شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد.

وی افزود: رؤسای ادارات شهرستان باید با الگو برداری از ریاست سرداردلها در دوران حیات نحوه چیدمان میز، برخورد و رفتار شهید سلیمانی را پیاده و منتشرکنند.

بلاغی نیز به افسار گسیختگی فضای مجازی اشاره کردو گفت: باید تلاش کنیم افسار فضازی مجازی را با ایجاد اتاق فکرو استفاده از ظرفیت های نخبگان و رسانه ها در شهرستان به دست بگیریم که این فضا اگرمدیریت شود درراستای ترویج فرهنگ راهگشا خواهد بود.

رئیس دادگستری رابر همچنین به تشریح تبیین شعارسال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین در بحث حقوقی اشاره وافزود: ماقانون “مادر” را تحت قانون اساسی مصوب ۱۳۵۸ داریم که ۱۴فصل و۱۷۷اصل دارد ودرفصل هشتم اصل صدودهم بنداول وظایف واختیارات رهبری را قانون اساسی مشخص کرده و اولین وظیفه مقام معظم رهبری را تبیین سیاست های کلی نظام عنوان کرده است.

بلاغی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز درسال ۱۳۹۲سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در۲۳بند تبیین کرده وبه سه قوا ابلاغ کردند وهرسه قوا موظف شدند درراستای این سیاست ها اقداماتی انجام دهند که این سیاستهای کلی به سه بخش تولید، توزیع و مصرف تقسیم می شوند و ما ازاین سیاستها چنداصل می توانیم استخراج کنیم وبرهمین راستا اصل اقتصادمقاومتی ماباید درون زا، برون گرا،دانش بنیان وعدالت محور شود.

وی افزود: براساس این سیاست ها،تولیدی مد نظرمقام معظم رهبری باید مبتنی براقتصاد مقاومتی باشد وحمایت مسئولین شهرستان رابر نیز باید مبتنی براقتصادمقاومتی باشد.

  https://armanekerman.ir/vdcdo90fzyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما