تاریخ انتشار :شنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۷
۰
plusresetminus
مردم مومن و انقلابی رفسنجان با حضور در مساجد ، تکایا و هیات ها در دومین شب از لیالی قدر ، ندای الغوث الغوث را در سطح شهر طنین انداز کردند.
در دومین شب قدر، ندای الغوث الغوث در رفسنجان طنین انداز شد
به گزارش راه آرمان؛ مردم خداجوی رفسنجان در دومین شب از لیالی قدر، با حضور در مساجد ، تکایا و هیات ها ، ندای الغوث الغوث را در سطح شهر طنین انداز کردند و الهی العفو ، الهی العفو سر دادند.
 
آیین مذهبی ویژه شب قدر همراه با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تلاوت قرآن، ذکر دعا، استغفار، اقامه نماز و بر سرگذاشتن قرآن مجید برگزار شد.
 
لیله‌ القدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌هاست، قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن گفته و ارزش شب قدر بیش از هزار ماه توصیف شده است.
 

خدایا مرا از خواب غفلت بیدار کن

 
مدرس حوزه علمیه هدف از احیا و مناجات با خدا در شب های قدر ِ ماه رمضان را درک این شب ها و بیداری از خواب غفلت دانست و گفت: در ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان از خداوند می خواهیم که مرا از خواب غفلت بیدار کند.
 
حجت الاسلام ناصر خلج در آئین شب قدر ( ۲۱ ماه مبارک رمضان ) در مصلی شهر رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، شب های قدر را فرصت های طلایی برای نزدیک شدن به معبود و بیدار شدن از خواب غفلت معرفی کرد و افزود: غنیمت شمردن این لحظات به بیداری قلب و پی بردن به وجود معبود ِ مهربان کمک می کند.
 
وی افزود: انسان با بیداری از خواب غفلت، خود را از آلودگی ها پاک و به معبود نزدیک می گرداند که سعادت دنیوی و اخروی را در بر دارد.
 
 
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه در شب های قدر سرنوشت یک ساله فرد رقم می خورد افزود: هدف از احیای این شب ها و بیدار ماندن ها، احیای قلب و دل است و در این رابطه امام حسین(ع) فرمود: هر کس از شب های قدر برای احیا و مناجات، توبه و استغفار استفاده کند و قلبش زنده شود تا قیامت به دنبال من می گردد‌ تا او را شفاعت کنم.
 
حجت الاسلام خلج با اشاره به اینکه افرادی که تمام توجه آنها به عالم دنیاست، در واقع در خواب غفلت هستند زمانی که مرگ آن ها فرا می رسد از این خواب بیدار می شوند که فایده ای ندارد ادامه داد: فرصت طلایی را باید غنیمت شمریم و برای بیدارشدن قلب اولین راه، تفکر در مورد خداوند و موجوداتی که خلق شده است، اینکه از کجا آمده ام؟ به کجا می روم؟ و خداوند مرا بیهوده نیافریده است، شب و روز از پی هم منظم می آیند و می روند.
 
وی با اشاره به اینکه عبادت به نماز و تسبیح و روزه نیست و قلب انسان با کوچکترین اتصالی به خدا از خواب غفلت بیدار می شود تصریح کرد: دوّمین راه زنده شدن قلب شرکت در جلسات موعظه و آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) است که دل را زنده می کند.
 
این پژوهشگر مذهبی بیان کرد: گوش دادن به آیات قرآن راه زنده شدن قلب است، جان و روح ما فربه شود از راه گوش دادن به آیات قرآن و موعظه و روایات اهل بیت‌(ع)؛ در لیالی قدر که از هزار ماه برتر است بهترین فرصت برای بیدارشدن قلب است.
 
وی سومین راه بیداری انسان از خواب غفلت توبه در درگاه خداوند عنوان کرد و گفت: انسان گنهکار با انابه و گریه به درگاه خداوند و راز و نیاز با پروردگار لباس بیچارگی و دل مُردگی را از تن بیرون می آورد و دل را به نور سعادت زنده می کند.
 
استاد حوزه علمیه بیان کرد: شب های قدر بهترین و ارزشمندترین لحظات را در خود دارند، در این شب قرآن نازل شده است و فرشتگان بر زمین می آیند تا مقدرات و سرنوشت یک سال انسان را به دستور پروردگار بنویسند و به او اعطا کنند.
 
وی ادامه داد: در این شب ها انسان جسم و روح خود را از آلودگی و گناه پاک می سازد و برای درمان دردهایش توبه می کند تا به درجه اشرف مخلوقات دست یابد.
 
حجت الاسلام خلج خاطرنشان کرد: انسان بسیار جایز الخطا است و با ترفندها و توطئه های شیطان به دام می افتد و به مال اندوزی و ثروت و یا انجام اعمال فاسد و گناه آلود می پردازد که شب های قدر بهترین فرصت برای پاکسازی او است.
انتهای پیام / https://armanekerman.ir/vdcgq39qnak9xt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما