تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۲
۰
plusresetminus
ماهری سرپرست اداره کل غله استان گفت: ما در خصوص تامین گندم تا کنون  ۵۰ هزار تن گندم از جنوب کرمان خریداری کردیم و وضعیت حمل نیز نسبتا خوب انجام می شود.
۵۰ هزار تن گندم با کیفیت از مناطق جنوبی کرمان خریداری شده است/ ۳۴ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور وارد جنوب کرمان شده است
به گزارش "راه آرمان" ستاد تنظیم بازار استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) با حضور مدیران و مسولان استانی برگزار شد.

حسین مهرابی  سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری کرمان در ابتدای جلسه به تشریح  موضوعات این هفته ستاد تنظیم بازار پرداخت و گفت: با توجه به رسیدن فصل برداشت گندم و محصولات کشاورزی در جنوب کرمان مشکلاتی در مسیر حمل و نقل داریم.

وی ادامه داد: تا کنون ۷ نامه در خصوص صدور بارنامه ناوگان داخلی و خارجی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که هنوز هیچ جوابی دریافت نکرده ایم.

مهرابی افزود: وزارت جهاد مجوز استفاده از انبارهای تعاون روستایی در مرزها و کشورهای همسایه را برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان صادر کرده است.

وی به اصطلاح پشت بارنامه ای ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت:  مبلغی که به عنوان اضافه هزینه حمل به رانندگان داده می شود توسط صاحبان بار با عددی که تصویب می شود به عنوان هزینه حمل و نقل تفاوت دارد با و همین امر سبب عدم استقبال رانندگان برای حمل بار در استان شده است.

مهرابی تاکید کرد: در خصوص سهمیه سوخت تشویقی هم مکاتباتی انجام شده است اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است بنابر این دو موضوع اصلی مورد بررسی تعداد ناوگان حمل و نقل و دیگری قیمت بار است.

محمودی معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان در ادامه گفت: امسال جزو سال های خوب ما در عرصه تولید بوده است و علت هم برداشت دو محصول گوجه و هندوانه به صورت جدا گانه بود به این ترتیب که ابتدا فصل برداشت هندوانه رسید و بعد از جمع شدن این محصول، اکنون بارگیری برای گوجه فرنگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون محصول بر زمین مانده نداریم، گفت: درجنوب کرمان با ۲۴۰۰ ناوگان هر روز بارگیری محصول انجام می شود، در حالی که ظرفیت حمل کشور ۶۰ هزار دستگاه است که ۳۴ هزار دستگاه آن  وارد جنوب کرمان شده است و تا کنون مشکلی در کمبود ناوگان نداریم.

وی به یک اختلال در سیستم حمل و نقل اشاره کرد و گفت: ناوگان ما برای ورود به جنوب یک سر بار است و خالی وارد جیرفت شده و بعد از بارگیری خارج می شود بنابر این راننده هزینه دو سر بار درخواست می کند.

محمودی با بیان اینکه عرضه و تقاضا ترخ را تامین می کند، گفت:  در حال حاضر تصویب یک نرخ دستوری گره ای از مشکل باز نمی کند زیرا بیشترین سود به جیب دلالان سرازیر می شود نه راننده بنابر این باید مشکل را ریشه ای حل کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر گوجه فرنگی جنوب را از کشاورز کیلویی ۴ هزار تومان  و سیب زمینی را کیلویی ۷هزار تومان  خرید می کنند که همین مبلغ در تهران کیلویی ۱۹ و ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می شود و میزان سود راننده تنها ۲ درصد است و ۴۵ درصد سود این دو محصول به جیب دلالان می رود.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد: ما در رودبار جنوب ۲۳ درصد رشد صدور بارنامه داشته ایم که این نشان از میزان رضایت در ناوگان حمل و نقل بوده است.

ماهری سرپرست اداره غله  استان گفت: ما در خصوص تامین گندم تا کنون  ۵۰ هزار تن گندم از جنوب کرمان خریداری کردیم و وضعیت حمل نیز نسبتا خوب انجام می شود.
وی از عدم نظارت بر سیستم حمل و نقل گلایه کرد و گفت: اولین مورد اعتصابات کرایه ای در جنوب بود که ما با آن روبه رو شدیم و با توجه به اینکه ما سیستم ناوگان استان های همجوار را جذب می کنیم اعتصابات داخلی ما سبب بدنام شدن مرکز می شود، بنابر این بر این مسئله باید دقت بیشتری صورت گیرد.

ماهری ادامه داد: ۸۰تا ۹۰ درصد وضعیت حمل بار گندم ما بخوبی در حال انجام است و فقط موردی کسانی رامشاهده می کنیم که جهت اختلال و اعتراض با شاعبه خرید ارزان قیمت محصول از سوی دولت در عرصه حمل و نقل خلل ایجاد می کنند.


ماهری با بیان اینکه نرخ کرایه ۱۲۰۰ تومان هر کیلو در تن است اما برای دلال ۴۰ درصد سود دارد، خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ درصد از نرخ بازار هدف به جیب دلال می رود و مشخص کردن قیمت برای کامیون دار عددی را به خود اختصاص نمی دهد و تصویب نرخ دستوری برای ناوگان سبب ایجاد مشکلات بزرگتر می شود زیرا حمایتی هم در حال حاضر از این سیستم نمی شود.

انتهای پیام/ طهماسبی





 








  https://armanekerman.ir/vdchx-nzk23nikd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین