کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت:

آغاز برداشت مزارع گندم و کلزا در سطح شهرستان جیرفت

4 ارديبهشت 1401 ساعت 17:25

محمد حسن رییسی گفت: امسال کشاورزان  بیش از ده هزار تن گندم و یکصد و بیست تن کلزا مازاد بر نیاز خود را که با ۸ دستگاه کمباین در حال انجام است، را به جهاد شهرستان تحویل خواهند داد.


به گزارش راه آرمان ، محمد حسن رئیسی مدیر جهاد کشاورزی جیرفت اظهارکرد: کشاورزان شهرستان جیرفت امسال بیش از ۴۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت گندم آبی و ۵۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص داده‌اند و نخستین مرحله از برداشت محصول گندم و کلزا  مزارع آبی ، از بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: برداشت گندم و کلزا در حال حاضر با ۸ دستگاه کمباین در حال انجام است که در هفته های آینده و زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان تعداد کمباین‌ها به ۳۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان  بیش از ۱۰۰۰۰ تن گندم و ۱۲۰ تن کلزا مازاد بر نیاز خود را تحویل مراکز خریدشهرستان دهند.

  رئیسی اعلام کرد : زمان آغاز برداشت محصول گندم در شهرستان جیرفت همه سال از نیمه دوم فروردین در مناطق جنوبی شهرستان آغاز  و تا اواخر مردادماه در بخش های اسفندقه و ساردوئیه ادامه دارد؛ این گستره زمانی به دلیل جغرافیای وسیع و متنوع و چهارفصل این شهرستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 126440

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126440/آغاز-برداشت-مزارع-گندم-کلزا-سطح-شهرستان-جیرفت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir