تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۳
۰
plusresetminus
مجتبی مصباح با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر شغل در سامانه رصد برای استان ثبت شده است، گفت: تا کنون ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال ما در سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است و حدود ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۷۴ شغل در عرصه اشتغال روستایی در سال گذشته پرداخت شده است.
۱۲۳ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است/ پرداخت ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای اشتغال۴۷۴نفر
به گزارش "راه آرمان" مجتبی مصباح سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در نخستین روز از هفته کار و کارگر و بسیج کارگری ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته  گفت: رفع فقر مطلق یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از فساد اداری، اشتغال جوانان و رفع مشکلات بازنشستگان در دستور کار وزیر است، گفت: زیست بوم اشتغال طراحی شده و در این طرح ظرفیت‌های موجود در هر استان شناسایی و بر اساس این ظرفیت‌ها اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، افزود: افزایش ۲۰ درصدی تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان ایجاد شده و پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه درمان بیماری های خاص و حتی هزینه های ناباروری تا کنون تحت پوشش بیمه نبوده اند، ادامه داد: در سال جاری تعرفه بیمه های درمانی برای این دو عنوان اختصاص داده شده است و سهیمه بیمه کارگران ساختمانی برای تعداد  ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

مصباح با اشاره به اینکه کسانی که فاقد خوراک، پوشاک و سرپناه هستند به عنوان فقیر مطلق محسوب می‌شوند، گفت: تلاش دولت سیزدهم در این است که فقر مطلق را از جامعه رفع کند به همین علت یک سامانه  برای جلوگیری و پیشگیری از فساد در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است و اطلاعات افراد در این سامانه جهت شناسایی بارگذاری می گردد.

وی با عنوان اینکه ۹ اداره کل و دستگاه در استان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: ۲۳ اداره شهرستانی داریم و تغییر مدیرانی که توانایی و تخصص ندارند در دستور کار است تا این دستگاه از حالت انفعال خارج شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مواردی که مورد توجه ماست، نارضایتی‌های جامعه کارگری استان است، تاکید کرد: کارگروهی برای رصد مشکلات کارگری در کارگاه‌ها تشکیل شده است؛ ایجاد تشکیلات کارگری در تمام کارگاه‌ها ضرورت دارد و کارگران باید یک نماینده برای بیان مشکلات کارگری خود داشته باشند.

مجتبی مصباح تشکلات کارگری را پل ارتباطی بین کارگران و دستگاه های حاکمیتی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۴۱ هزار و ۵۵۷ نفر بود که اشتغال ۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر شغل در سامانه رصد برای استان ثبت شده است، گفت: تا کنون ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال ما در سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است و حدود ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۷۴ شغل در عرصه اشتغال روستایی در سال گذشته پرداخت شده است.

مصباح با بیان اینکه در هفته کار و کارگر برنامه‌های متعددی برای تجلیل از کارگران استان طراحی شده است ،افزود: جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع کار و تولید در استان کرمان برگزار می‌شود و جوایز ویژه‌ای برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است و همه می توانند با ارسال یک فیلم در این جشنواره حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه جشن ویژه کارگران به همراه تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان در هفته کار و کارگر و در سالن تلاش بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود، بیان کرد: از دیگر برنامه های این هفته توزیع بسته‌های معیشتی بین کارگران فصلی است که از قبل شناسایی شده اند ضمن اینکه تا کنون د رساماندهی کارگران فصلی وضعیت خوبی را داریم.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام حقوق دریافتی خود به مبلغ ۵میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرده و گفت: مجموعه اداره تعاون هم با کمبود نیرو و هم با کمترین امکانات در حال خدمت رسانی است و انچه از بیرون مشاهده می شود نادرست است.

مصباح در پایان به جشنواره امتنان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در روز چهارشنبه در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار و از کارگران و مربیان طرح های سالم سازی محیط کار تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام https://armanekerman.ir/vdcenp8zojh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین