تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷
۰
plusresetminus
سید روح الله نیکخواه گفت: در ۶ ماهه دوم سال  ۱۴۰۰ نزدیک به  هزار و  هشتصد  نفر ساعت شیفت ایثار در واحد های تولیدی ، صنعتی و معدنی  برگزار شده است.
برگزاری بیش از هزار و هشتصد نفر ساعت شبفت ایثار در  بسیج کارگری/ توزیع بالغ بر ۵ هزار سبد معیشتی در هفته بسیج کارگری
به گزارشراه آرمان " سرهنگ روح الله نیکخواه مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته کار، کارگر و بسیج کارگری گفت: مطالبه گری به طور مجدانه و بی ملاحظه بوده است و سپاه نیازی به اجازه از کسی ندارد و در عرصه های مختلف مشکلات را احصا کرده و مطالبه مجدانه داریم.

مسئول بسیج کارگری استان ادامه داد: در خصوص توسعه و پشتیبانی با تعاملات بین سازمانی و نهادهای مجری  واحد های تولیدی دچار مشکل  را حمایت می کنیم. 

وی در خصوص اشتغال آفرینی در بسیج کارگری تاکید کرد: با وجود نخبگان کارگری در عرصه های تولیدی نقش آفرینی های زیادی صورت گرفته است و در بسیاری از موارد حتی منجر به قطع واردات یک قطعه شده است و جشنواره نخبگان بسیج کارگری که هر سال در اسفند ماه برگزار می شود، موتور پیش ران رسیدن به این نقطه است. 

سرهنگ نیکخواه در خصوص خدمات بسیج کارگری در حوادث سیل اخیر گفت: نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان هزینه نقدی جمع آوری کرده و توزیع شده است که بدون همت و توجه کارخانجات و واحدهای تولیدی غیر ممکن بود. 

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه دوم سال  ۱۴۰۰ نزدیک به هزار و هشتصد  نفر ساعت شیفت ایثار در واحد های تولیدی ، صنعتی و معدنی برگزار شده است.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان با بیان اینکه در کمیسیون های رفع موانع تولید و مطالبه گری جدی ورود کرده ایم، گفت: رفع مشکلات جامعه کارگری اعتصابات، التهابات و رفع این موانع و مشکلاتی که صنایع ما دارند و حتی در راه اندازی و توسعه این واحد ها نقش بی بدیلی اجرا کرده است.
 
نیکخواه  اذعان کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ واحد تولیدی مورد بازدید میدانی قرار گرفت که برخی از این واحد ها در زمان بازدید به صورت ارتباط تلفنی مشکلات حل و فصل شده اند ضمن اینکه ۷ پایگاه مقاومت بسیج کارگری نیز افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه تقدیر از زحمات کارگران در جنگ مقدم تولید بسیار سخت است و زبان حتی از بیان این ایثارگری ها قاصر است، گفت: گرچه در هفته کارگر و بسیج کارگری تقدیر از کارگران نمونه انجام می شود اما در واحد های تولیدی این تقدیر از سوی مسولین بسیج پایگاه ها  به صورت ماهانه انجام شده است. 

نیکخواه در خصوص حمایت از کالای ایرانی  تاکید کرد:  استفاده از محصولات داخلی را به واحدهای تولیدی پیشنهاد می کنیم تا ضمن شناسایی محصولات داخل استان خطوط توسعه و افزایش تولید در واحد های تولید کننده رشد فزاینده ای داشته باشند. 

مسئول بسیج کارگری استان افزود: شناسایی شهدای کارگر را برای اولین بار در استان رقم زدیم و جمع اوری و  احصاء اسناد ۴۴۰‪ شهید کارگر استان صورت گرفته  است و بازدید از این خانواده ها در دستور کار در تمام پایگاه مقاومت کارگری سراسر استان قرار گرفته است

وی با بیان اینکه  خلاء اطلس شهدای کارگری در واحد های تولیدی  احساس می شد، گفت: در حال حاضر تولید کتاب چند جلدی از زندگی نامه این شهدای عزیز را داریم و خلا این سند در مراکز تولیدی احساس می شود و تولید این کتاب در ۶ ماهه ابتدای سال  صورت خواهد گرفت. 

وی به توزیع  بالغ بر ۵ هزار سبد معیشتی در هفته بسیج کارگری اشاره کرد و گفت:  هدف این بسته ها جامعه کارگری استان است و شناسایی کارگران مبتلا به آسیب های اجتماعی و معرفی به کمپ ترک اعتیاد در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی به خانواده های کارگر مبتلا هم ضربه وارد خواهد کرد، گفت: بنابر این برای رفع این معضل برای فرزندان و اعضای خانواده های آنان نیز کارگاه های مشاوره و حمایت ایجاد کرده است. 

نیکخواه ضمن اعلام برگزاری جلسات انس قران کریم و اختتام به افطاری در بستر سفره های کارگری واحد های تولید، گفت: اهدای پکیج سلامت ویژه کارگران را در هفته بسیج کارگری داریم که در راستای افزایش ایمنی کارگران در واحد های تولیدی است. 

وی اذعان کرد: رکاب زنی و دوچرخه سواری نمادین  کارگران بسیجی به مشهد مقدس نیز از اقدامات خوب و سازنده با عنوان از مزار سردار تا آستان مقدس رضوی است، برگزار خواهد شد. 

وی دیگر برنامه ها  را حضور در نماز جمعه، راهپیمایی روز قدس و برگزاری یادواره های شهدا  کارگر عنوان کرد و گفت‌: برگزاری میز خدمت با همکاری اداره تعاون و ویزیت رایگان پزشکان در جامعه کار و تولید به صورت رایگان انجام خواهد شد. 

وی آغازین روز از هفته کارگر را  گلباران قبور مطهر شهدا عنوان کرد و گفت:  نشست های بصیرتی و روشنگری را نیز در این هفته برای کارگران در واحد های تولیدی برگزار می شود و در راستای برنامه های هفته
تقدیر از زنان کارگر را  در واحد تولیدی شکوفا صنعت پویا خواهیم داشت. 

نیکخواه افزود: اعزام گروه های جهادی کارگر در بخش هایی از شهرستان مربوطه برای کارگران در جهت کمک به جامعه کارگری را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: این خدمت از سوی کارگران در بخش هایی از شهرستان های رودبار قلعه گنج و راور صورت می گیرد. 

نیکخواه با بیان اینکه در راستای قدر دانی و همراهی با پاکبانان قرار است مسولین لباس رفتگران را  بپوشند گفت: جاروی خدمت را بدست می گیریم تا این شغل مقدس را گرامی داشته و به صورت غافلگیرانه به یک مکان رفته و قسمتی از شغل انها را انجام خواهیم داد. . 

وی زمان برگزاری این برنامه ها را از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت در هفته کار و کارگر و بسیج کارگری دانست و گفت: مشکلات کارگری و مشکلات موانع تولید به صورت جداگانه در این واحد قشری بررسی می شود. 

وی اذعان کرد: یک مشکل بزرگ در کرمان داریم و عدم تبلیغ از محصولات و برندینگ سازی است زیرا بعضا اسم محصولات را در بازدید های میدانی می شنویم و گمنام مانده است بنابراین تبلیغ محصولات باید به صورت جهادی و مخلصانه انجام شود  و رسانه ها در  حمایت از این محصولات مجدانه ورود کنند. 

مسول بسیج کارگری استان تاکید کرد: رسانه هاگویا ترین ابزار برای بیان مطالب است و اصحاب رسانه این نقش را باید به بهترین نحو  در شناسایی محصولات و بیان موانع تولید به صورت مطالبه گرانه اجرایی کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcefp8zfjh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین