تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
۱
plusresetminus
استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان و تحلیل گر مسائل سیاسی:

شکست پروژه آرمان خواهی از فرات تا نیل رژیم صهیونیستی با وجود مکتب مقاومت

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: امروز با شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی از محور مقاومت و ترس از اضمحلال کامل رژیم نامشروع صهیونیستی دیگر خبری از آرمان "از نیل تا فرات"نیست و سردمداران آن با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید و البته با دادن تلفات سنگین انسانی در تلاش برای حفظ سلطه نیم بند خود بر مناطق اشغالی و از دست ندادن اماکن مقدسه هستند.
شکست پروژه آرمان خواهی از فرات تا نیل رژیم صهیونیستی با وجود مکتب مقاومت
مهدی تقوی رفسنجانی استادیار و تحلیل گر سیاسی در گفتگو با" راه آرمان" در خصوص چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: از زمان اشغال بیت المقدس توسط نیروهای انگلیس در سال۱۹۱۷ و استقرار یهودیان از اقصی نقاط دنیا در مرکز فلسطین تا به اکنون ۷۴سال می گذرد.

وی ادامه داد: از آن زمان قدس به کانون حرکت های ضداستعماری و ضد صهیونیستی مسلمین تبدیل شد.

تحلیل گر سیاسی اذعان کرد: پس از پایان یافتن نظام قیمومیت در سال۱۹۴۸، اشغال بخش های مختلف شهر بیت المقدس شدت گرفت و نهایتا رژیم صهیونیستی پایتخت خود را به بخش غربی بیت المقدس انتقال داد و به تدریج این شهر را بطور کامل مورد تصرف و اشغال خویش قرار داد.

تقوی رفسنجانی تاکید کرد: نخستین طرح شهرک سازی بلافاصله پس از اشغال به اجرا درآمد و این وضعیت توسعه شهرک نشینی صهیونیست ها باهدف جلوگیری از تاسیس حکومت مستقل فلسطینی صورت می گیرد.

وی به معامله ننگین قرن و خیانت به قدس که با هدف تامین منافع رژیم اشغال گر قدس صورت پذیرفته است، گفت: منافعی که به دلیل مخالفت های گسترده نه تنها بر اعتبار رژیم ددمنش صهیونیستی نیافزوده که آنچه را برای این رژیم کودک کش و خائنان دیروز و امروز به آرمان فلسطین باقی گذاشته چیزی جز روسیاهی و ننگ و ذلت ابدی نبوده است.

وی ادامه داد: امروزه با شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی از محور مقاومت و ترس از اضمحلال کامل دولت نامشروع اسرائیلی دیگر خبری از آرمان "از نیل تا فرات"نیست و سردمداران آن با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید و البته با دادن تلفات سنگین انسانی در تلاش برای حفظ سلطه نیم بند خود بر مناطق اشغالی و از دست ندادن اماکن مقدسه هستند.

تقوی اذعان کرد: همه ی این ها نوید یک پیروزی قریب الوقوع نیروهای مقاومت و ملت مظلوم فلسطین را می دهد که با نصرت وعده داده شده الهی و ادامه نهضت آزادی خواهانه در منطقه علیه ظلم و تعدی سه ربع قرن این رژیم کودک کش و مورد حمایت ایالات متحده امریکا،انگلیس و برخی دولت های مرتجع درحال وقوع است.
تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: انتفاضه‌ای که روزگاری با رهبری امام خمینی(ره) با سنگ شروع شده بود امروزه با اصابت بیش از چهار هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: امروزه همگان شاهد این واقعیت هستند که در درون سرزمین اشغالی جنگ شهری درمی گیرد  و پرچم رژیم اشغالگر پایین کشیده می شود که این ها همه نوید تحقق وعده روایات متعدد و بشارت های بی شمار بزرگان و شخصيت های سياسی و مذهبی مبنی بر آغاز فروپاشی اسرائيل و آزادی بیت المقدس، به پيروزی نهايی اسلام است

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: لشکر اسلام بعد از ظهور براي آزادسازی قبله اول مسلمين راهي اين سرزمين شده و پس از آزادي قدس ، نمازي تاريخي به امامت منجي عالم بشريت برگزار خواهد شد.


 وی با بیان اینکه علی رغم هویدا شدن نشانه های شکست قطعی و نابودی اسرائیل مشهود است، گفت:  سردمداران این رژیم با تکیه بر حمایت های خارجی به طراحی نقشه های شوم علیه کشورهای اسلامی  را ادامه می دهند.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد:  یکی از این تلاش های های مذبوحانه رژیم غاصب برای تداوم سلطه هرچند شکننده  خود بر مناطق اشغالی، طراحی توطئه تجزیه کشورهای خاورمیانه من جمله ایران را به جد دنبال می کنند.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: بر اساس آنچه از زبان رهبران و کارشناسان صهیونیستی برداشت می شود با تشدید درگیری های قومی و مذهبی در این کشورها گروه‌های جدیدی در خاورمیانه پدیدار خواهند شد که ایجاد کشورهای کوچکی را خواستار خواهند شد.

وی ادامه داد: به زعم تلاش موزیانه آنان آنچه بیشترین کمک را کرده این است که حاکمیت‌های موجود در این کشورها از تنوع و تعدد مذهبی و سایر جریان‌های فکری و فرهنگی استقبال نمی‌کنند و رهبران این کشورها به جای اینکه در راستای مهار تعددگرایی تلاش کنند، فورا آن را سرکوب می‌کنند.

تقوی رفسنجانی تاکید کرد:به جای مهار جریانات، سرکوب آنها، یکی از مهمترین نقاط ضعفی است که موساد در تمام کشورهای خاورمیانه بر آن تمرکز کرده تا بلکه بتواند با بهره جویی از آن رویای تجزیه و تضعیف کشورهای خاورمیانه را صورت تحقق ببخشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نباید فراموش کرد که همچنان که رهایی قدس از چنگال غاصبان صهیونیست مساله اول جهان اسلام به شمار می رود به همین میزان حفظ این موقعیت استراتژیک برای رژیم صهیونیستی در راس اهداف شوم آنها قرار دارد و بنابراین تاکید و پافشاری بر این آرمان بزرگ و حیاتی نشانه اقتدار و استیلای جهان اسلام بر صهیونیسم جهانی است که به هیچ عنوان نبایستی در گیرودار مسایل و مشکلات جهان اسلام مورد غفلت و فراموشی قرارگیرد.

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان در پایان خاطر نشان کرد: پاسداشت روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزنده خمینی کبیر(ره) و شرکت در راهپیمایی باشکوه این روز در اقصی نقاط دنیا در جهت یاری مظلوم و مقابله با جبهه ظلم خود جهادی مقدس در راستای عمل به دستورات اسلام و قرآن به شمار می رود.

انتهای پیام/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaoin6649nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین