تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
۰
plusresetminus
پور ابراهیمی با بیان اینکه  افزایش ظرفیت تولید در حوزه‌هایی که می‌تواند اشتغال‌زا باشد را باید مدنظر قرار داد، تاکید کرد: در بسیاری از واحد های تولیدی خیانت صورت می گیرد و در حالی که می توان رشد و توسعه داشت منفعلانه عمل می شود.
مدیرانی که با ظرفیت بالای استان به دنبال طرح های توسعه نیستند، خائنند/ افزایش تولید مطالبه جدی ماست
به گزارش" راه آرمان " صبح امروز آیین تجلیل از منتخبین سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان و برترین‌های جامعه کار و تولید استان کرمان در سال ۱۴۰۰ در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان استان به ایراد سخن پرداخته و هرکدام گره ایی از مشکلات کارگران استان را بیان کرد.

ایمنی اولین اصل در بخش کارگری است/ بازرسی ها باید جدی تر صورت گیرد

شهباز حسن‌پور در این همایش عنوان کرد: بیشترین تلفات جانی در بخش کارگری در سطح جامعه رخ می دهد.
 
وی در خصوص عملکرد ضعیف بازرسی‌ها از سوی بازرسان اذعان کرد: برخی از بازدیدها و بازرسی‌ها تشریفاتی است زیرا قبل از بازرسی با مدیرعامل آن شرکت هماهنگ می‌شود و عملا سر زده بودن بازرسی را زیر سؤال می برد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبعیض‌های ناروایی در واحدهای کارگری وجود دارد که یکی از آنها عدم اجرای طرح  همسان‌سازی  حقوق و دستمزد است زیرا باید توجه داشت گرچه ۵۷ درصد حقوق‌ها اضافه شده اما در برابرآن ۷۰ درصد افزایش قیمت‌ها صورت گرفته است.
 
وی عنوان کرد: لازم است کارگروهی برای رسیدگی به تبعیض‌های ناروا و سپس ایمنی کار تشکیل شود تا واحد های تولیدی به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرند. 

عدالت در پرداخت ها باید سرلوحه کارفرمایان باشد

در ادامه محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها با بودجه دولتی از نیروهای اتباع خارجی استفاده می‌کنند در حالی که کارگر داخلی بیکار مانده است که باید به این موضوع  به صورت جدی رسیدگی  شود. 
وی افزود: برای سیستم تولیدی و کارگاهی مشوق هایی برای کارفرماها در جهت توسعه واحد تولیدی باید در نظر گرفته شود ضمن اینکه واحدهای تولیدی با یکدیگر در میزان رشد و سود دهی تفاوت هایی دارند اما باید عدالت محوری در پرداخت حقوق ها مد نظر قرار گیرد.

 ۱۷ میلیارد تن ذخیره برآوردی مس کشور است
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن تقدیر از مسئولین بسیج کارگری استان که در جشنواره امسال حافظان و قاریان را نیز معرفی کرده اند، گفت: با رشد روحیه معنوی در واحد های کارگری بی شک بهره وری نیز افزوده می شود و در سال گذشته بیشترین خدمات فرهنگی توسط بسیج کارگری در راستای این مقوله صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید مطالبه ما در استان است، گفت: ظرفیت‌های تولیدی استان بسیار بالاست و حتی می توانیم ۳ واحد صنعتی در عرصه مس را ایجاد کنیم ضمن تقدیر از مدیران تلاشگر استان باید مدیرانی که کار نکرده اند باید مواخذه شوند. 

پور ابراهیمی با بیان اینکه  افزایش ظرفیت تولید در حوزه‌هایی که می‌تواند اشتغال‌زا باشد را باید مدنظر قرار داد، تاکید کرد: در بسیاری از واحد های تولیدی خیانت صورت می گیرد و در حالی که می توان رشد و توسعه داشت منفعلانه عمل می شود بنابر این وقتی جلوی خیانت مدیران در یکی از شرکت‌های مورد مواخذه گرفته شد، شاهد افزایش سود در آن مجموعه هستیم و این تجربه در صنایع مس در سال های گذشته مشهود بوده است.

وی تاکید کرد:  ۱۷ میلیارد تن ذخیره برآوردی مس کشور است، استان کرمان از نعمت خدادادی معادن بزرگ و ارزشمند برخوردار است و توجه به به ظرفیت‌های استان از جمله مس و زغال‌سنگ که ظرفیت‌های بسیار با ارزشی در استان کرمان هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: مجدانه پیگیر افزایش پرداختی حقوق و دستمزد به کارگران هستیم اما نباید تصمیمات غیر کارشناسانه و عجولانه اتخاذ شود زیرا به ضرر جامعه کارگری تمام می شود.

انتهای پیام / طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcbg0b8grhb5sp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین