تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
۰
plusresetminus
یحی صادقی با بیان اینکه مردم معتقد به پرداخت زکات فطره هستند هرچند بعضاً ممکن است برخی توفیق روزه داری را هم نداشته باشند، گفت: هیچ دستگاهی به نام خود نباید زکات فطره جمع آوری کند زیرا در این باره مرجع تصمیم گیری، شورای زکات استان است. 
هیچ نهادی به صورت شخصی در خصوص جمع آوری ذکات نباید ورود کند
یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در نشست شورای زکات استان که با حضور امام جمعه و در ارتباط تصویری با ائمه جمعه استان برگزار شد؛ ابراز امیدواری کرد: نتیجه برنامه ریزی ها و همایش های برگزار شده درباره زکات، متفاوت شدن شرایط باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در خصوص شفاف سازی هزینه کرد زکات گفت: ابتدا نیازهای منطقه ای که زکات از آن اخذ می شود؛ شناسایی و پروژه هایی برای اجرا در همان منطقه تعریف و به کشاورزان اعلام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم معتقد به پرداخت زکات فطره هستند هرچند بعضاً ممکن است برخی توفیق روزه داری را هم نداشته باشند؛ گفت: هیچ دستگاهی به نام خود نباید زکات فطره جمع آوری کند زیرا در این باره مرجع تصمیم گیری، شورای زکات استان است. 

صادقی ادامه داد: بر همین اساس اعضای شورای زکات با لباس متحدالشکل در مصلی نماز عید فطر اقدام به جمع آوری فطریه می کنند و شماره حساب مربوطه نیز اعلام می شود. 

 حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نیز در این جلسه بر ضرورت افزایش مودیان زکات تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: توجه ویژه به عاملین زکات هم جایگاه فقهی و هم شرعی دارد که در حاکمیت علوی نیز وجود داشته است. 

وی سومین موضوع مورد تاکید در امر زکات را موارد مصرف و هزینه کرد آن دانست و اظهار کرد: امور عام المنفعه ای که با هزینه کرد زکات انجام می شود باید توسط صداوسیما و رسانه ها برجسته شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه فضای کنونی کشور، زکاتی نیست؛ اظهار کرد: در حالیکه روضه امام حسین علیه السلام مستحب اما زکات و خمس واجب است؛ اما روضه چون خوب تبلیغ و تبیین شده افراد از متوسط به پایین حتی در این امر، قوی تر ورود کردند.

وی تاکید کرد: لذا فرهنگسازی زکات را باید جدی گرفت زیرا ظرفیت استان کرمان بالا است و به طور مثال اگر فقط زکات شهرستان بم جمع آوری شود چندین برابر زکات جمع آوری شده از استان خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خصوص میزان زکات فطره هم اعلام کرد: منتظر اعلام رسمی دفاتر مراجع هستیم و یکی دو روز قبل از عید فطر اعلام خواهد شد.

وی افزود: معمولاً در این زمینه با استان کرمان(به دلیل افزایش یا کاهش قیمت گندم) نیز هماهنگی می شود‌.

انتهای پیام / طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchv-nz-23nimd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین