تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
 سعید صحبتی گفت:شاید خانواده ها یک سری نگرانی ها دارند در مورد واکسیناسیون اطفالشان و با شک و تردید اقدام می کنند خوشبختانه ما با اطمینان عرض می کنیم که در واکسیناسیون کودکان این گروه سنی که تا این  لحظه انجام داده یم هیچ عارضه جدی و مهمی را نداشتیم.
استقبال کم از دز سوم واکسن کرونا در کرمان/ترس والدین از تزریق واکسن کودکان و آمار پایین واکسیناسیون
 سعید صحبتی در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان " در رابطه با روند واکسیناسیون در استان کرمان گفت: خوشبختانه ما در مورد نوبت های اول و دوم پیشرفت های بسیار خوب و قابل توجهی را داشتیم که بیش از ۹۰ درصد واجدین شرایط نوبت اول واکسن خودشان را دریافت کردند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان بیان کرد: منظور از واجدین شرایط کسانی هست که سن بالای ۱۲ سال داشتند، حدود ۸۰ درصد گروه واجدین شرایط نوبت دوم واکسنشان را نیز دریافت کرده اند.
 
وی تصریح کرد: اما در مورد دریافت واکسن نوبت سوم  مقداری افت داریم، یعنی چیزی حدود ۵۳ درصد واجدین شرایط نوبت سوم را دریافت کردند، اما آنچه نگرانی اصلی ما است واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله است، که این رده سنی در اوج بیماری اومیکرون  بیشتر از موج های قبلی در معرض ابتلا بوده اند.
 
صحبتی با اشاره به اینکه از اوایل بهمن ماه سال گذشته بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه سنی ۵ سال تا ۱۲ سال در دستور کار قرار گرفت ادامه داد:  قبل از آن گروه سنی بالای ۱۲ سال که در مدارس حضور داشتند واکسیناسیون را انجام دادند  بالای ۹۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال ما دو نوبت واکسنشان را گرفته بودند و می دانید که گروه سنی زیر ۱۸ سال اصلا شامل نوبت سوم هم نمی شوند یعنی با همان دو نوبت واکسیناسیون آن ها کامل حساب می شود.
 
وی با بیان اینکه هنوز عده زیادی از کودکان برای دریافت واکسن مراجعه نکردند که نگرانی‌هایی از این بابت نیز وجود دارد گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و بهداشت محیط است.
 
 
وی اظهار کرد:شاید خانواده ها یک سری نگرانی ها دارند در مورد واکسیناسیون اطفالشان و با شک و تردید اقدام می کنند خوشبختانه ما با اطمینان عرض می کنیم که در واکسیناسیون کودکان این گروه سنی که تا این  لحظه انجام داده یم هیچ عارضه جدی و مهمی را نداشتیم.: 
 
 
صحبتی تصریح کرد: ما بر مراقبت بیشتر گروه‌های در معرض خطر، سالمندان، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند کسانی که علائم مشکوک به کرونا را دارند از کنار آن به سادگی عبور نکنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مراکز جامع خدمات ما هر روز ساعت 7 صبح تا 7 شب حتی روزهای تعطیل پذیرای بیماران و افراد مشکوک است ادامه داد: افراد می توانند برای ویزیت و تکمیل واکسیناسیون خود همه روزه به این مراکز مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ط
 
  https://armanekerman.ir/vdcfyvdymw6d0ta.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین