تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم گفت: تفسیر قرآن مقدمه عمل به احکام و دستورات و قوانین الهی است و این کتاب آسمانی حقیقتی برای عاقبت بخیری انسان خواهد بود.
تفسیر قرآن کریم مقدمه عمل به دستورات الهی است
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت در مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان که در حسینیه شهداء برگزار شد گفت: تفسیر قرآن کریم مقدمه عمل به احکام و دستورات الهی است.
 
امام جمعه شهرستان جیرفت افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، چرا که قرآن مجید در این ماه مبارک نازل شده است که این ماه، ماهِ قرآن مجید می‌باشد.
وی بیان کرد: باید همواره به تلاوت و معانی قرآن مجید در زندگی روزمره اهمیّت دهیم و این اهمیّت عمل به دستورات الهی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: تفسیر قرآن مقدمه عمل به احکام و دستورات و قوانین الهی است و این کتاب آسمانی حقیقتی برای عاقبت بخیری انسان خواهد بود.
 
وی با اشاره به شأن و جایگاه والای قرآن کریم اظهار کرد: انسان بدون وضو حق ندارد به خطوط قرآن دست بزند و بایستی حتماً وضو، طهارت یا غسل داشته باشد.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: انسان‌های مطهر و پاک حقیقت و واقعیت قرآن مجید را درک می‌کنند و دسترسی معنوی به آن دارند و این در حالی می‌باشد که خداوند متعال اراده کرده است که اهل بیت پاک و مطهر باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم گفت: همه ما وظیفه داریم به اندازه فهم خود به سخنان خداوند تبارک و تعالی که در قرآن مجید است بهره‌مند شویم و از این نور الهی، مبین و رحمت استفاده لازم را ببریم.
 
وی بیان کرد: خداوند سوره توحید و حدید را برای مردم آخرالزمان قرار داده است و این انسان‌ها باید حقیقت این دو سوره را درک کنند و در مقابل قرآن مجید که به حق نازل شده است قلب‌های آنان خشوع باشد.
 
امام جمعه جیرفت گفت: باید در مقابل اسماء خداوند صفات خدا و آن چه که به حق نازل کرده است خاشع باشیم، و به دستورات الهی تمام و کمال پیروی نمائیم.
 
وی با بر شمردن ویژگی‌های خاص و ناب ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هدف از روزه و حضور و تلاوت قرآن و ضیافت ماه مبارک رمضان این است که در زندگی یک تغییر و تحوّلی ایجاد شود و در نهایت تأثیر بر زندگی انشان‌ها گذاشته شود.
 
گفتنی است محفل انس با قرآن کریم همراه با ضیافت افطاری به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با حضور بسیجیان و مردم همیشه در صحنه جیرفت صورت گرفت.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcb80b89rhb5sp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما