تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
۰
plusresetminus
حسین جلالی گفت: اگرچه پسته در تمام نقاط کشور تولید می شود، اما رفسنجان قطب پسته جهان بوده و برند پسته رفسنجان باید حفظ شود.
برند «پسته رفسنجان» باید حفظ شود/ ضرورت فعال شدن گردشگری کشاورزی شهرستان 
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه ای پیرامون مسائل پسته و کشاورزی شهرستان در پژوهشکده پسته با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی اظهار کرد: پسته محصولی است که گردشگران زیادی به دنبال دیدن آن به صورت تازه روی درختان هستند و در فصل برداشت پسته می توان برای جذب توریسم کشاورزی در رفسنجان برنامه ریزی کرد.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: اگرچه پسته در نقاط مختلف کشور تولید می شود و اکنون آمریکا و ترکیه هم از ایران در تولید پسته پیشی گرفته اند، اما رفسنجان قطب تولید پسته دنیا بوده و برند پسته رفسنجان باید حفظ شود و روی این موضوع باید کار شود که نقش پژوهشکده پسته در این میان پررنگ است.
 
نصب المان زیبایی از پسته در شهر موضوع دیگری بود که حجت الاسلام جلالی به آن پرداخت و گفت: تا به حال آنگونه که باید نسبت به ساخت المان پسته که زیبایی آن را در میادین شهر ببینیم، اقدام رضایتبخشی صورت نگرفته است، ضمن آنکه در زمینه کارهای جانبی روی محصول پسته باید تلاش شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تحول در تولید پسته و فاصله گرفتن از روش سنتی تولید تأکید کرد و گفت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی روشی برای مبارزه با سرمازدگی پسته پیدا کنند که هر سال شاهد خسارت به محصول نشویم.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcauin6049num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما